Een Pur Sport kost volgens Paultan 95.000 euro per veertien maanden om hem alleen stil te hebben staan. Hou je hem langer, dan krijg je ook ander onderhoud. In totaal zou vier jaar onderhoud voor een Bugatti Chiron Pur Sport 350.000 euro kosten.
Hij vertelt hierin dat hij met het onderhoud van zijn twee Bugatti's ongeveer 22.500 euro (25.000 dollar) per jaar kwijt is. En dat is dan alleen nog maar voor het algemene onderhoud, waarbij een aantal filtertjes en vloeistoffen worden vervangen.
Waarom is Bugatti zo duur? Een Bugatti is zo duur vanwege de superieure technologie, unieke mechanische elementen en premium en luxe componenten waaruit elk voertuig bestaat. Deze supercars behoren tot de meest indrukwekkende die ooit zijn geproduceerd en hebben een passend prijskaartje.
De 'goedkoopste' Bugatti is de ruim 3 miljoen euro kostende Chiron. Het Frans-Duitse luxemerk introduceert echter een nieuwe instapper: de 30.000 euro kostende Baby II.
Nieuw record voor duurste nieuwe auto van Nederland
's Ochtends werd namelijk een Bugatti Chiron op kenteken gezet met een catalogusprijs van 4.064.477 euro.
Eén komt er nota bene naar Nederland: voor vijf miljoen euro exclusief belastingen - liefst 6,3 miljoen euro op Nederlands kenteken. De Mistral valt in Bugatti's collectie van zogeheten few-off modellen: gelimiteerde uitgaves met prijskaartjes van 5 (Divo) tot 11,5 miljoen euro (La Voiture Noire).
Deze Bugatti is goed voor een prijs van 3.542.760 euro. De TL-231-K is iets 'goedkoper'. Deze Chiron werd vrijdag op kenteken gezet en heeft slechts 3.251.755 euro gekost. Dit zou betekenen dat er momenteel vier stuks met Nederlands kenteken zich in ons land bevinden.
Bugatti kopen? Dan moet je tweedehands shoppen, want alle modellen van Bugatti zijn uitverkocht.
Op basis van de bestaande architectuur maakt Bugatti uiteindelijk 551 auto's. Als alles volgens plan verloopt, zal in 2023 de laatste hypercar het Bugatti Atelier in Molsheim verlaten.
De hoogst gemeten snelheid van de 300+ is 490 km/u, maar het schijnt dat 500 km/u prima te doen is in deze Chiron. De Koenigsegg Agera RS is trouwens officieel nog de snelste auto ter wereld.
Bugatti Chiron topsnelheid
Een Bugatti Chiron beschikt dankzij een 8,0-liter W16 met vier turbo's over 1.500 pk en 1.600 Nm. Echte hypercar-specificaties dus. Hij gaat in slechts 2,3 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 420 km/u. Hij heeft verschillende rijmodi, waaronder Autobahn.
1. Bugatti Chiron – 4.064.477 miljoen euro. De duurste nieuwe auto op Nederlands kenteken werd vrij recent aangeschaft.
Met een prijs van 16,5 miljoen euro was de Bugatti La Voiture Noire destijds de duurste nieuwe auto ooit verkocht. Er gingen eerst geruchten dat Cristiano Ronaldo de eigenaar zou zijn, maar het management sprak dat later tegen. De voetballer ging voor een Bugatti Centodieci van een armoedige 8 miljoen euro.
De duurste auto ter wereld is geen bijzondere Ferrari of exclusieve antieke Bugatti, maar een Mercedes-Benz.
Het allernieuwste model van Bugatti kost maar liefst vier miljoen euro en het enige dat je ermee kunt doen is rijden op een afgesloten terrein. Voor wie dat al interessant en leuk vindt, biedt de Bolide een unieke rij-ervaring.
Alle Bugatti-modellen blijven geproduceerd worden in de fabriek van het merk in Molsheim, Frankrijk.
SSC Tuatara
De SSC Tuatara met een topsnelheid van 508 km/u is veruit de snelste auto op het moment.
De duurste klassieke auto aller tijden is de 100 miljoen dollar kostende Bugatti Type 57 SC Atlantic. Er zijn er vier gemaakt. Drie zijn er bekend, maar de vierde is nog altijd spoorloos.
Wie tegenwoordig zo'n oude Bugatti tegenkomt en er interesse in heeft, moet daarvoor de hoofdprijs betalen. Voor een originele Bugatti Type 35 ben je al gauw meer dan 2 miljoen euro kwijt. Een tweedehands EB110 kost al snel een miljoen euro.
Bugatti is een gerenommeerd historisch Frans automerk, dat bekend is om zijn snelle, dure en exclusieve wagens. De merknaam is sinds 2021 in handen van de Kroatische autofabrikant Rimac. Bugatti Automobiles S.A.S.
Bugatti La Voiture Noire (€16,5 miljoen)
Maar wat is nu de duurste auto van de wereld? Anno 2022 is dat de Bugatti La Voiture Noire, oftewel de zwarte auto. Het ontwerp is gebaseerd op de Type 57 SC Atlantic.
Maak kennis met ondernemer en autofanaat Jeroen van den Berg. Voormalig Quote 500 Junior-lid Jeroen van den Berg (44) heeft met zijn Gotcha BV een aanzienlijk aandeel in de bij het Rembrandtplein gelegen Club Air.
Bugatti begrenst de verkoop tot 500 stuks. In het eerste productiejaar, 2017, werden 70 wagens afgewerkt. Er werden al 300 wagens verkocht, met eind 2017 230 leveringen op de wachtrij.
Want weliswaar liet papa Perridon de Divo lopen, maar zoals bekend heeft de Rotterdammer al 3 Veyrons en 1 Chiron in de garage staan.
Naar verluidt bevinden er in Nederland een aantal Bugatti Veyrons, hoeveel dit er precies zijn is niet helemaal duidelijk. De verhalen lopen uiteen van slechts twee tot maar liefst zeven stuks.