LinkedIn kan advertentiekosten op basis van twee biedstrategieën in rekening brengen: CPC (cost per click) of CPM (kosten per 1000 weergaven). De gemiddelde CPC op LinkedIn ligt tussen de 2 euro en 3,50 euro per klik.De gemiddelde CPM op LinkedIn ligt tussen de 7 euro en 10 euro per 1000 weergaven.
Advertenties op LinkedIn worden verkocht op basis van een veiling. Uw bod concurreert met andere adverteerders die dezelfde doelgroep willen bereiken. Kies uit prijzen op basis van kosten per klik (CPC) of kosten per 1000 weergaven (CPM). Of ga voor berichtadvertenties en betaal alleen wanneer uw bericht is afgeleverd.
Je kunt er ook voor kiezen om per klik te betalen, dit heet CPC: costs per click. Je betaalt op LinkedIn altijd minimaal €2 voor 1000 weergaven of voor één klik.
Adverteren op instagram kosten.
De Instagram advertentie kosten liggen op dit moment tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Als je het Instagram advertentie link type kiest, betaal je tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik. De Instagram adverteren kosten kunnen dus verschillen per type advertentie.
Adverteren Facebook kosten
De gemiddelde kosten van Facebook adverteren liggen tussen de 0,005 en 2 euro. Let op: Bovenstaande kosten zijn slechts een indicatie van de kosten voor campagnes gericht op merkbekendheid, betrokkenheid, verkeer naar je website of een download.
Om online te adverteren zullen de advertentiekosten tussen de €250,- en €1.500,- per maand liggen. Afhankelijk van de omvang van de campagne, de concurrentie op de zoekwoorden en de sector van het bedrijf kunnen deze kosten natuurlijk oplopen. Naast de advertentiekosten zijn er de opstart- en onderhoudskosten.
De kosten van adverteren via social media kanalen
De gemiddelde kosten lopen uiteen van €250 tot wel €5.000 per maand. Social media marketing heeft namelijk méér om het lijf dan alleen het verspreiden van productafbeeldingen of het gebruiken van populaire hashtags.
De gemiddelde kost per klik bedraagt tussen €1 en €2 in het zoeknetwerk. In het Display netwerk is dat minder dan €1. De duurste zoektermen in Ads en Bing in de VS kosten meer dan $50. Dat zijn meestal competitieve zoektermen in sectoren met een hoge Customer Lifetime value, zoals verzekeringen.
Adverteren op Facebook en Instagram kan al vanaf 1 euro per dag. De kosten vallen dus best mee, zeker als je weet wat je doet en gericht aan de slag gaat met het adverteren op het advertentieplatform. Hoe beter je Facebook advertenties begrijpt, hoe minder je betaalt en hoe meer je advertenties opbrengen.
TikTok Ads biedt verschillende soorten advertenties, maar de meest gangbare is de native 'in-feed' advertentie. Je betaalt voor het aanmaken van een advertentiecampagne op TikTok minimaal vijftig euro en minimaal twintig euro per advertentiegroep. Dus: des te meer advertenties, des te meer betaal je.
CPM staat voor 'cost per 1000 impressions' (kosten per duizend vertoningen). Adverteerders die CPM-advertenties gebruiken, stellen een vast bedrag in per duizend advertentievertoningen en selecteren specifieke advertentieposities waarop hun advertenties moeten worden weergegeven.
De voordelen van adverteren op LinkedIn: Zeer gerichte targeting: LinkedIn heeft unieke B2B targeting mogelijkheden om jouw zakelijke doelgroep te bereiken. Zeer betrokken: LinkedIn gebruikers willen zichzelf zakelijk ontwikkelen en downloaden daarom graag jouw content.
Je doet dit door op de homepagina van je LinkedIn op het pictogram “Werk” en vervolgens “+ Bedrijfspagina” te klikken. Volg de stappen om het aanmaken van je zakelijke profiel af te ronden. Je krijgt ook de optie om een showcasepagina te maken, dit is bijvoorbeeld leuk voor 1 dienst of als je meerdere filialen hebt.
LinkedIn is het grootste professionele netwerk op het internet. U gebruiken LinkedIn om de juiste baan of stage te vinden, verbinding te maken en professionele relaties te versterken, en leren de vaardigheden die u nodig hebt om te slagen in je carrière.
Wat Facebook-advertenties je opleveren
Facebook-advertenties leveren 2 belangrijke dingen op: De mogelijkheid om een bepaald aantal en type mensen te bereiken. Via deze mensen zoveel mogelijk van de gewenste resultaten behalen.
Je bepaalt zelf welk budget je wil uitgeven aan je YouTube advertentie. We adviseren wel om minimaal 10 euro per dag te reserveren voor voldoende effect van de campagne. De meeste campagnes kosten 10 tot 30 cent voor één kijker. Dat betekent dat je met 10 euro per dag ongeveer 33 tot 100 mensen per dag kunt bereiken.
Met het adverteren op Instagram kan je een flink bereik realiseren (8,5 miljoen gebruikers om precies te zijn). Het aantal gebruikers stijgt nog steeds. Zeker wanneer je een jongere doelgroep wil bereiken ben je bij Instagram aan het juiste adres.
Google Ads werkt met bijna elk budget. Er worden alleen kosten in rekening gebracht wanneer gebruikers interactie met uw advertentie hebben, zoals klikken om naar uw website te gaan of uw bedrijf te bellen.
Naast het bereiken van een nieuwe doelgroep is adverteren op Facebook ook interessant om mensen te bereiken die online al eens in aanraking met je bedrijf zijn gekomen. Met remarketing kunnen namelijk advertenties ingesteld worden die vertoond worden aan personen die al eens je website bezocht hebben.
De minimale kosten voor een klik bedragen € 0,05. De kosten die je uiteindelijk per klik betaalt zijn sterk afhankelijk van je concurrentie. De ervaring leert dat de gemiddelde kost per klik op € 0,80 cent ligt. Dat betekent dat je met een budget van € 200,- per maand via SEA dus 250 bezoekers kunt werven.
Gemiddeld marketingbudget
Gaan we kijken naar wat een gemiddeld bedrijf uitgeeft aan marketing dan ligt dit ergens tussen de 0,5% en 20% van de omzet afhankelijk van sector, resultaten en type (B2B of B2C). Uit een onderzoek van Gartner blijkt dat de meeste bedrijven ongeveer 10% van hun omzet uitgeven aan marketing.
Marketingbudget bepalen doe je zo
Om jouw marketingbudget te bepalen is het slim om dit te doen op basis van de omzet. Uit een onderzoek van Gartner bleek dat bedrijven ongeveer 10,4% van hun omzet uitgeven aan marketing.
Dit biedt mooie mogelijkheden voor adverteerders om een breed publiek te bereiken. De kosten en tarieven variëren van +/- €10.000 tot zo'n €45.000.
De meeste online marketing projecten worden per uur berekend. Een zzp'er of freelancer vraagt gemiddeld 50 tot 100 euro per uur (excl. btw) en een online marketing bureau gemiddeld 80 tot 150 euro per uur (excl. btw).