Zo vraagt New Electric 12.500 tot 17.500 euro voor het elektrificeren van een auto tot 750 kg (zoals de Mini). Tenminste, als je een actieradius van 200 kilometer oké vindt. Je kunt al klaar zijn voor 10 à 15 mille, als je denkt dat je aan een bereik van 100 kilometer genoeg hebt.
De Franse startup doet de hele metamorfose van traditionele benzinewagen naar elektrisch voertuig in minder dan een dag. Ze laten de originele versnellingspook en versnellingsbak zitten en installeren een stopcontact op de plek van je benzinedop.
Transition-One is het eerste bedrijf dat op grotere schaal moderne auto's wil ombouwen tot elektrische auto's. Tot nu toe zien we vooral bedrijven die het doen met klassiekers. Dit gebeurt op kleine schaal en tegen vrij hoge prijzen.
Maak je auto zelf elektrisch met deze kant en klare elektromotor van 7100 euro. Het geheel is 110 pk sterk en bestaat uit een motor, versnellingsbak en een koelsysteem. De elektromotor is daarmee uitermate geschikt voor de ombouw van compacte benzine-auto's en klassiekers tot elektrisch model of hybride.
Het ombouwen van diesel naar elektrisch is kostbaar maar de terugverdientijd is kort, gemiddeld zo'n zeven jaar. En met de alsmaar stijgende brandstofprijzen, misschien wel sneller. Daarnaast heb je ook een betere positie bij aanbestedingen, zo houd je je positie en ben je je concurrentie voor.
De motor kan op diesel draaien zoals voorheen, maar kan omschakelen naar waterstof. Als de motor op waterstof loopt, is er nog ongeveer 5 procent diesel nodig. Momenteel hebben twee schepen al de converteerde V12 aan boord en volgens MAN is de diesel-waterstofmotor klaar voor productie.
Aan de ene kant van het membraan vloeit waterstof door de gaskanalen en aan de andere kant zuurstof. Wanneer de twee gassen met elkaar reageren ontstaan stoom (water) en elektriciteit. Met de elektriciteit kan een elektromotor van een auto worden aangedreven. Een auto kan zo op waterstof rijden.
De accu is het duurste onderdeel van een elektrische auto. De gemiddelde prijs voor één accupakket is 4400 euro en kan in sommige gevallen zelfs oplopen tot 13.000 euro.
Het aanbod van Zero Motorcycles bestaat ook in 2021 volledig uit elektrische motorfietsen, waarvan de prijzen in Nederland net boven de 13.000 euro starten voor een licht 11 kW-model, berijdbaar met een A1-rijbewijs.
U vraagt of een benzineauto geschikt kan maken voor het rijden op waterstof. Waterstof kan zowel in een verbrandingsmotor als in een brandstofcel gebruikt worden voor de aandrijving van voertuigen.
Een LPG-tank laten inbouwen kost natuurlijk geld. Gemiddeld betaal je ongeveer 2.000 euro, maar dit kan uiteen lopen van 1.500 tot 2.500 euro, afhankelijk van het soort auto en de grootte van LPG-tank.
Er worden bij elektroauto's hoofdzakelijk twee motortypes toegepast. Ten eerste de zogenaamde asynchrone motor (ASM), ten tweede de synchrone elektromotor met permanente magneet (PSM).
Volgens ons is de beste hybride auto de Kia Niro. De Kia Niro is zowel beschikbaar als plug in hybrid en als full hybrid. De Kia Niro is betrouwbaar, ruim en comfortabel. Het is ook een heerlijke auto om gewoon lekker veel mee te rijden en kilometers te maken.
Wanneer de elektrische auto (vaak gebruikte afkorting is EV voor Elektrische Vehikel) wordt gestart, pakt de omzetter de stroom van de batterijen en stuurt het door naar de elektromotor. De elektromotor zet de elektrische energie daarop om in mechanische energie, wat vervolgens de wielen van de auto doet bewegen.
Met een ombouwset kun je een gewone fiets elektrisch (laten) maken. Hiervoor heb je wel technische kennis en ervaring nodig. Als je niet weet hoe je de crank en trapas van je fiets kunt (de-)monteren, laat dan een vakman je fiets ombouwen. Controleer ook de garantievoorwaarden en vergelijk deze met andere aanbieders.
Super Soco
Heeft budgetvriendelijke e-scooters en e-motorfietsen die als 125 cc ingeschreven kunnen worden en waarmee je dus met een rijbewijs B kunt rijden. Het merk levert ook elektrische bromfietsen.
De elektrische crossmotor is betaalbaar
De prijs is aantrekkelijk. In Amerika betaal je rond de 2700 dollar voor de X160 en ongeveer 4000 dollar voor de X260.
Onderzoek onder Tesla-rijders wijst uit dat vrijwel alle accu's na 250.000 kilometer nog meer dan 90 procent van hun oorspronkelijke capaciteit hebben. En nieuwere onderzoeken wijzen uit dat de meeste nieuwe elektrische auto's in de eerste 500.000 kilometer minder dan twintig procent van hun accucapaciteit verliezen.
U betaalt geen motorrijtuigenbelasting voor een volledig elektrische auto. Dit belastingvoordeel voor elektrische auto's geldt tot en met 2024. De Rijksoverheid wil zo volledig elektrisch rijden stimuleren. Want volledig elektrisch rijden draagt bij aan een beter klimaat en milieu.
Ja, met een elektrische auto heb je de mogelijkheid om de auto op te laden maar ook om deze te laten ontladen. Je kunt hierbij stroom opslaan en vervolgens deze stroom op een later tijdstip gebruiken voor je huishouden waardoor je gebruik maakt van gratis stroom voor je elektrische apparaten.
De prijs van waterstof zal gelijk zijn aan de huidige marktprijs en ligt rond de €10 per kg. Er gaat ongeveer 5 à 6 kilo in de tank van een waterstofauto. Op 1 kilo kun je gemiddeld 100 km rijden.
Nadelen van een auto op waterstof
In een tank van een waterstofauto kan 5 à 6 kg waterstof, dus een volle tank kost 50 à 60 euro. Daarmee rijd je gemiddeld 500 km. Verder heeft waterstofgas een lage dichtheid en dus een groot volume, waardoor de waterstoftank in een auto behoorlijk wat plaats inneemt.
Een waterstof elektrische auto heeft een relatief grote actieradius. Op een kilo waterstof kan je gemiddeld 100 kilometer rijden. De Toyota Mirai heeft een tankinhoud van 5,6 kilo, omgerekend heeft de auto daarmee een actieradius van 650 kilometer.