Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Een postsorteercentrum is een plaats waar de post voor een bepaalde regio wordt gesorteerd naargelang zijn bestemming.
Zending is bij PostNL. Zending is gesorteerd. Bezorger is onderweg. We hebben u gemist, we komen nog een keer.
Er is iets misgegaan waardoor we de zending niet volgens plan konden bezorgen. Dit gebeurt héél soms bij onverwacht grote drukte. Als je nu kijkt op track & trace, vind je daar het juiste bezorgmoment.
We streven er naar binnen vijf werkdagen het onderzoek in behandeling te nemen. De afzender wordt vervolgens geïnformeerd over de status van het onderzoek.
Het nieuwe sorteercentrum speelt daarbij een belangrijke rol , legt een woordvoerster uit. Robotarmen leggen de pakketten op de band van de sorteermachine. Dat is in de 26 reguliere centra lastiger, omdat daar pakketten van alle maten en vormen voorbijkomen en daarom handmatig op de sorteerband moeten worden gelegd.
PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. De bezorging van overige post verschilt per verzendoptie. Meer weten over de bezorging van je internationale post? Ga naar Bezorgtijd post en pakket naar het buitenland.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Onze sorteercentra zijn gevestigd in: Amsterdam (postcodegebied 1000-2199) Den Haag (postcodegebied 2200-2899) Rotterdam (postcodegebied 2900-3399) Nieuwegein (postcodegebied 3400-4299) Rotterdam (postcodegebied 4300-4999) Den Bosch (postcodegebied 5000-6499) Nieuwegein (postcodegebied 6500-6999) Zwolle (postcodegebied ...
We hebben 16 enorme sorteercentra en 140 DHL CityHubs verspreid over het land. Pakketten kunt u versturen en ontvangen bij ruim 4.000 DHL ServicePoints.
Het kan een uur duren voordat een zending in ons systeem verschijnt. Geef het een beetje tijd en probeer het opnieuw. Zendingen blijven ongeveer 90 dagen in ons systeem staan.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label? Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar?
Hoe snel bezorgt DHL mijn pakket? Binnen Nederland bezorgen we je pakket in principe de volgende dag, mits je pakket op tijd is afgeleverd. Door drukte kan het gebeuren dat je pakket langer onderweg is dan gepland. De bezorgduur van pakketten naar het buitenland hangt af van de bestemming.
Neem in dat geval eerst contact op met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop of het platform waar je het pakket hebt besteld, of met de persoon die je het heeft toegestuurd. Zij helpen je verder en kunnen bij DHL een onderzoek opstarten als er iets mis is.
Post die door onze medewerkers met de hand wordt gesorteerd (niet-machinaal) Post die meer dan 350 gram weegt. Post die door de afzender zelf is gesorteerd.
Controleer de status van je pakket
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur). Is je zending niet bezorgd? Controleer dan opnieuw je track & trace om te zien wanneer je je poststuk kunt verwachten. Kijk voor meer informatie op de pagina pakket of post met track & trace niet bezorgd.
PostNL werkt daarvoor samen met lokale vervoerders in de landen waarnaar je verzendt. Pakketten zijn standaard verzekerd voor 60% van de verkoopwaarde en tot €500.
De koninklijke geschiedenis van PostNL
Eerst onder de naam PTT Post, TPG Post en daarna TNT Post. Sinds 2011 zie je onze oranje bezorgers in elke hoek en straat onder de naam PostNL.
Chief Executive Officer
H.W.P.M.A. (Herna) Verhagen (1966, Nederlands) werd voorzitter van de Raad van Bestuur op 24 april 2012. Zij is lid van de Raad van Bestuur van PostNL N.V. sinds 31 mei 2011.
Op basis van de Postwet 2009 en de Algemene Voorwaarden voor de universele Postdienst aanvaardt PostNL alleen – een wettelijk beperkte – aansprakelijkheid voor schade aan brieven of pakketten als die met de services 'Aangetekend' of 'Verzekerservice' zijn verzonden.
Uit de metingen blijkt dat: Ruim 95% van de consumentenpost op tijd bezorgd wordt en 98% van de zakelijke post op tijd bezorgd wordt. 99,8% wordt bezorgd op het juiste adres. 88% van onze klanten (zeer) tevreden is.
Heeft u een brief of pakket verstuurd, maar is deze niet bezorgd of veel te laat bezorgd? Dan kunt u een klacht indienen bij het postbedrijf. U kunt hiervoor gebruik maken van de voorbeeldbrief Klacht aan postbedrijf als verzender op Consuwijzer.nl.