Wat kan je doen met Google spreadsheet?

Google Spreadsheets ondersteunt de celformules die in de meeste spreadsheetprogramma's voor desktops worden gebruikt. Met behulp van functies kun je zelf formules maken om gegevens te bewerken en tekenreeksen en getallen te berekenen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Wat kan je doen met een spreadsheet?

Spreadsheets zijn krachtige hulpprogramma's die gegevens organiseren, analyseren en weergeven in rijen en kolommen met gebruik van aanpasbare functies, formules, tabellen en grafieken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op microsoft.com

Wat is het verschil tussen Google Spreadsheet en Excel?

Microsoft Excel vergelijken met Google Spreadsheets

Uiterlijk lijken de twee systemen redelijk op elkaar. Maar Google Spreadsheets ligt qua functies ruim voor op Microsoft Excel. Ook externe koppelingen en analyses zijn in Spreadsheets beter ontwikkeld. Zo bevat het ongeveer 150 functies meer dan Excel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op presis.nl

Hoe gebruik je een spreadsheet?

Open een spreadsheet in Google Spreadsheets. Klik op een cel en sleep vervolgens de muis over de nabijgelegen cellen die je wilt selecteren, of houd ⌘ ingedrukt (op een Mac) of Ctrl (in Windows) en klik op een andere cel. Gebruik de opties in de werkbalk bovenaan om tekst of getallen in een cel op te maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe kan ik een spreadsheet bewerken?

Gegevens in een cel bewerken
  1. Open een spreadsheet in de Google Spreadsheets-app.
  2. Dubbeltik in de spreadsheet op de cel die je wilt bewerken.
  3. Voer je gegevens in.
  4. Optioneel: Tik op de tekst die je wilt opmaken en houd deze vast. Kies vervolgens een opmaakoptie. ...
  5. Tik op Gereed. als je klaar bent.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

How To Use Google Sheets

39 gerelateerde vragen gevonden

Hoe voer ik gegevens in Google Sheets in?

Met de geselecteerde cel typt u eenvoudig de gegevens die u wilt invoeren . Het kan tekst, getallen of zelfs complexere gegevens zijn, zoals formules. Terwijl u typt, verschijnen de gegevens in zowel de geselecteerde cel als de formulebalk bovenaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe bewerk ik een Excel-spreadsheet in een Word-document?

Bewerk het Excel-spreadsheet

Omdat het een ingebed werkblad is, kunt u de gegevens indien nodig rechtstreeks vanuit het Word-document bewerken. Om het Excel-werkblad te bewerken, hoeft u alleen maar te dubbelklikken op het werkblad . Deze actie geeft Word het signaal om de beschikbare hulpmiddelen te wijzigen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe gebruik je een spreadsheet in Excel?

Een nieuwe werkmap maken

Elke werkmap heeft bladen, meestal spreadsheets genoemd. U kunt zoveel bladen aan een werkmap toevoegen als u wilt, of u kunt nieuwe werkmappen maken om uw gegevens gescheiden te houden. Klik op Bestand en vervolgens op Nieuw. Klik onder Nieuw op Lege werkmap.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kan ik optellen in een Google spreadsheet?

Google Spreadsheets geeft suggesties terwijl je typt, zodat het gemakkelijker wordt om de functie te vinden die je nodig hebt. Als je bijvoorbeeld een bereik van cellen wilt optellen, gebruik je de functie SUM.Specificeer vervolgens het bereik van cellen waarop u de formule wilt toepassen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op clickup.com

Hoe vul je een spreadsheet in?

Kies op het tabblad Invoegende optie Spreadsheet > Bestaande Excel Spreadsheet.Klik op het bestand dat u wilt toevoegen en kies Invoegen.Kies Bestand bijvoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Is Google Sheets beter dan Excel?

Excel is het meest geschikt voor mensen die alleen werken en krachtige hulpmiddelen voor gegevensanalyse nodig hebben, terwijl Google Sheets ideaal is voor teams die een eenvoudigere (maar nog steeds krachtige) spreadsheetoplossing nodig hebben .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Kun je formules maken in Google Sheets?

Formules in Google Sheets lijken op die in Microsoft Excel, beginnend met een gelijkteken (=), gevolgd door een functienaam en een bereik van cellen om de functie toe te passen . Deze formules kunnen zo simpel zijn als het optellen van twee getallen of zo complex als het uitvoeren van geavanceerde statistische analyses.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat is een goed alternatief voor Excel?

10 beste Microsoft Office-alternatieven voor gebruik in 2024
  1. ClickUp. Maak een geweldige indruk wanneer u ClickUp gebruikt om al uw documenten te schrijven, te bewerken en samen te werken. ...
  2. LibreOffice. ...
  3. WPS-kantoor. ...
  4. Google-werkruimte. ...
  5. Calligra kantoor. ...
  6. Apple iWork. ...
  7. Dropbox-papier. ...
  8. Apache OpenOffice.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op clickup.com

Waarom zijn spreadsheets nuttig?

Een spreadsheet is een eenvoudig hulpmiddel dat u helpt bij het maken, organiseren en analyseren van gegevens . Van eenvoudige berekeningen tot automatische gegevensanalyse, spreadsheets kunnen u helpen bij veel van uw dagelijkse taken! AI in spreadsheets!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is Google Spreadsheet hetzelfde als Excel?

Google Spreadsheets blinkt uit in realtime samenwerking en cloud-toegankelijkheid, terwijl Excel geavanceerde tools voor gegevensanalyse biedt. In dit artikel vergelijken we de functies, prijzen en bruikbaarheid van Google Spreadsheets en Microsoft Excel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op clickup.com

Hoe maak ik een som in een spreadsheet?

Selecteer een lege cel direct onder een kolom met gegevens.Klik vervolgens op het tabblad Formule op AutoSom > Som. Excel detecteert automatisch het bereik dat moet worden opgeteld. (AutoSom kan ook horizontaal werken als u een lege cel rechts van de cellen selecteert die moeten worden opgeteld.)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kan ik totalen berekenen met een Google-spreadsheet?

Wanneer u begint met het typen van "=SUM" in een lege cel, zal Google Sheets automatisch de SUM-functie =SUM(waarde1,waarde2) weergeven. De komma hier vertelt Sheets om deze waarden bij elkaar op te tellen. Waarden kunnen specifieke cellen, getallen of bereiken zijn. Om twee cellen op te tellen, zullen uw twee waarden de cellen zijn die u wilt optellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe maak je een formule in Google spreadsheet?

Een formule gebruiken
  1. Open een spreadsheet.
  2. Typ een gelijkteken (=) in een cel en typ de functie die je wilt gebruiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe kolom vastzetten in Google spreadsheet?

Rijen of kolommen vastzetten of losmaken
  1. Open een spreadsheet in de Google Spreadsheets-app op je Android-telefoon of -tablet.
  2. Tik op een rij of kolom en houd vast.
  3. Tik in het menu dat wordt geopend op Vastzetten of Losmaken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Wat zijn de twee doelen van een spreadsheet?

Een spreadsheet is een hulpmiddel dat wordt gebruikt om gegevens op te slaan, te manipuleren en te analyseren . Gegevens in een spreadsheet zijn georganiseerd in een reeks rijen en kolommen en kunnen worden doorzocht, gesorteerd, berekend en gebruikt in verschillende diagrammen en grafieken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat is Excel of een spreadsheet?

Excel gebruikt een grote verzameling cellen die zijn geformatteerd om gegevens te ordenen en te manipuleren en wiskundige functies op te lossen . Gebruikers kunnen gegevens in het spreadsheet ordenen met behulp van grafische hulpmiddelen, draaitabellen en formules. De spreadsheettoepassing heeft ook een macroprogrammeertaal genaamd Visual Basic for Applications.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Bestaat er een gratis online versie van Excel?

Gebruik Microsoft 365-apps gratis op het web

Krijg gratis toegang tot Word, Excel en PowerPoint via Microsoft 365 voor het web (voorheen Office).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe voeg ik een Excel-spreadsheet in een Word-tabel in?

Selecteer in Excel de grafiek en druk op Ctrl+C of ga naar Home > Kopiëren.Klik of tik in uw Word-document op de plek waar u de grafiek wilt weergeven en druk op Ctrl+V of ga naar Home > Plakken .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe maak je van een Excel Bestand een spreadsheet?

Excel-gegevens importeren naar Spreadsheets
  1. Maak in Spreadsheets een nieuwe spreadsheet of open een bestaande spreadsheet.
  2. Klik op Bestand. Importeren.
  3. Kies het Excel-bestand en klik op Selecteren.
  4. Kies een importoptie: Nieuwe spreadsheet maken. ...
  5. Klik op Gegevens importeren.
  6. Klik op Nu openen als hierom wordt gevraagd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe bewerk je een spreadsheet?

Open een spreadsheet in Google Sheets. Klik op een cel en sleep vervolgens uw muis over nabijgelegen cellen die u wilt selecteren, of houd ⌘ op een Mac of Ctrl op Windows ingedrukt en klik op een andere cel. Gebruik de opties in de werkbalk bovenaan om tekst of getallen in een cel op te maken .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Populaire vragen