Rabo OnlineKassa ondersteunt de meest populaire Nederlandse en buitenlandse betaalmethodes zoals iDEAL, creditcards, AfterPay, Bancontact en PayPal. Je kiest zelf met welke betaalmethodes je klanten hun online aankopen kunnen afrekenen én wat het beste past bij jouw webwinkel.
Het gebruik van Rabo OmniKassa is gratis. Wel betaal je voor de producten die je afneemt binnen Rabo OmniKassa, zoals pin- en online betaaloplossingen. Kijk voor de kosten hiervan op de productpagina's.
Je richt het Rabo OmniKassa Dashboard naar eigen wens in met winkels en verkooppunten en beheert vervolgens al je betaaloplossingen zelf. Zo heb je altijd overzicht over transacties en jouw producten. Je voegt eenvoudig betaalproducten of betaalmethoden toe en bepaalt zelf hoe de transacties worden uitbetaald.
De Omnikassa biedt iDEAL, Visa, MasterCard, Maestro, Minitix, incasso, machtiging en rembours. Om deze diensten af te nemen dien je wel klant te zijn van de Rabobank. Het pakket van Omnikassa biedt onder ander de mogelijkheid om betalingen terug te boeken en een koppeling met je voorraad en financiële administratie.
Via de Rabo SmartPin-app van de Rabobank kun je jouw mobiele telefoon als pinapparaat gebruiken. Jouw smartphone of tablet werkt in dat geval als een kassa. De app maakt via Bluetooth draadloos verbinding met de kaartlezer. De klant doet zijn bankpas in de kaartlezer en kan pinnen.
Standaardlimiet betaalautomaat
De limiet voor betalen bij een betaalautomaat is standaard € 5.000 per week. Bij een Rabo RiantPakket is dit € 10.000 en bij een Rabo JongerenRekening € 500.
Rabo OnlineKassa ondersteunt de meest populaire Nederlandse en buitenlandse betaalmethodes zoals iDEAL, creditcards, AfterPay, Bancontact en PayPal. Je kiest zelf met welke betaalmethodes je klanten hun online aankopen kunnen afrekenen én wat het beste past bij jouw webwinkel.
Het tarief voor iDeal bedraagt €0,15 tot €0,25 per betaling. Voor het laagste tarief moet je veel transacties hebben. Heb je gemiddeld minder dan 250 per week? Dan blijft het tarief op €0,25.
Met Google Pay maak je van je telefoon een digitale betaalpas. Activeer Google Pay eenvoudig vanuit de Rabo App. Binnen enkele ogenblikken kun je betalen je met je Android telefoon. Het werkt overal waar je contactloos kunt betalen.
Je ontvangt de sealbags binnen acht werkdagen. Let op: in de Rabo OmniKassa app kan iedere gebruiker sealbags bestellen. In het Rabo OmniKassa Dashboard kunnen alleen gebruikers met de rol 'Eigenaar' of 'Beheerder Plus' sealbags bestellen. Je krijgt standaard een voorboeklimiet van € 5.000 per week.
Hoe het werkt
De PinBoxen van de Rabobank zijn zelfstandige pinautomaten: dit betekent dat je ze niet hoeft te koppelen met een kassasysteem of app. Je kan simpelweg een bedrag invullen op de pinautomaat en de klant laten betalen. Alle drie de modellen accepteren betalingen van Maestro, Mastercard, VISA en V Pay.
Handig om te weten: Voor het storten heb je je betaalpas en pincode nodig. Je stort tot maximaal € 2.500 per keer bij een stortautomaat van Geldmaat.
Voor het afsluiten van Rabo Afstorten en het bijbehorende Rabo OmniKassa dashboard betaal je geen kosten. Wel betaal je kosten per storting en per biljet. Aan het bestellen van nieuwe sealbags zijn geen kosten verbonden. Voor het storten in een stortautomaat betaal je ook kosten.
Biljetten stort je bij de automaten in de winkels van Primera, Bruna, The Readshop, Geldmaatwinkels of in buitenmuren van drukbezochte plekken. Voor het storten van munten kun je terecht bij de meeste bouwmarkten van Gamma en Karwei of bij Geldmaatwinkels.
Denkt u dat u bent opgelicht? Doe dan online aangifte bij de politie op het meldpunt Internetoplichting. Let op! Maak niet zomaar gebruik van een betaalverzoek bij een betaling aan een andere consument die u niet kent en niet fysiek ontmoet.
Een SEPA Credit Transfer heeft net als iDEAL het voordeel dat het een gegarandeerde betaling is. Dit betekent dat zodra de overboeking op geslaagd staat, deze niet door de consument kan worden teruggedraaid.
iDeal is niet gratis en brengt bepaalde kosten met zich mee. Deze vallen mee maar wij kunnen je niet precies zeggen wat deze kosten zijn. Dit komt omdat dit afhankelijk is van het aantal transacties wat je per dag of maand verwerkt. Des te meer transacties er worden verwerkt des te lager de kosten zullen zijn.
PayPal kan verbonden worden met uw bankrekening of creditcard. Het handige is dat u bij betalingen via PayPal alleen maar hoeft in te loggen op die dienst. Rekent u daarna af via PayPal, dan wordt het bedrag afgeschreven van de gekoppelde rekening of kaart.
PayPal is voor de koper gratis bij betalingen in euro's. Bij het omrekenen in vreemde valuta's worden wel kosten in rekening gebracht: 2,5 tot 4% boven op de wisselkoers. Kopers kunnen de aankoopbescherming van Paypal gebruiken. De verkoper betaalt een percentage provisie en een vast bedrag per transactie.
Je kunt je bankrekening en/of creditcard aan je PayPal-rekening koppelen - bij het koppelen van je bank of kaart voer je éénmalig de betaalgegevens in - in het vervolg kies je bij het afrekenen welke betaalmethode je wilt gebruiken zonder dat je hoeft te checken of er wel genoeg saldo op je PayPal-rekening staat.
Je mag €10.000 contant storten zonder dat je bank hier melding van maakt. Contant betalen in een winkel is verboden vanaf een bedrag van €3.000. Als je meer dan dit bedrag stort dan is je bank of de winkelier verplicht dit te melden bij het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties.
De wet zegt dat een handelaar in ons land maximaal 3.000 euro in cash mag aannemen. Voor een contante betaling tussen particulieren is er geen beperking.