Opzeggenbij.nl is een dienst waarbij je online gemakkelijk en snel al jouw diensten kan opzeggen. Je zoekt op onze website het bedrijf wat je wilt opzeggen en vult alle gevraagde gegevens in. Zodra je alle vragen hebt verstuurd wordt jouw opzegbrief direct uitgeprint en verzonden naar het desbetreffende bedrijf.
Is opzeggen.nl betrouwbaar? De webshop opzeggen.nl scoort een 6 op een schaal van 10. Er is dus ruimte voor verbetering, maar dit wil niet zeggen dat opzeggen.nl per definitie onbetrouwbaar is. Deze score is een hulpmiddel om de betrouwbaarheid van een webshop te bepalen.
Mocht je een opzegging willen herroepen, dan vragen we je dit zo snel mogelijk aan ons te laten weten via support@xpendy.com. Mochten we de brief nog niet verzonden hebben, dan kunnen we deze direct annuleren en de betaling terugstorten.
Nog simpeler: Xpendy is een betaalde opzegdienst. De kosten zijn diep verborgen bij de meest gestelde vragen. 'Hoeveel kost het om een abonnement op te zeggen? ' Dat kost 29,95.
Het kan allemaal, maar volgens ons is een service die 9,95 Euro vraagt (bij het postkantoor betaal je 9,05 Euro) voor een aangetekende opzegging die je eenvoudig online kunt regelen, niet zo'n slechte deal.
Een krant of tijdschrift mag uw abonnement stilzwijgend met maximaal 3 maanden verlengen. Zegt u binnen die periode uw abonnement op, dan geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. U moet dan wel het stilzwijgend verlengde abonnement 'uitzitten'.
Maar het oog leidt je naar de knop 'Verzenden' of 'Opzeggen'. In dat geval brengen deze dienstverleners daar extra kosten voor in rekening. Die lopen sterk uiteen, Xpendy rekent bijvoorbeeld 29,95 euro, 123opzeggen.nl kost 4,95 euro. Veel andere partijen rekenen bedragen die daar tussenin zitten.
88% van de klanten beveelt dit bedrijf aan.
Dit betekent dat u 1 maand van tevoren uw contract moet opzeggen. Het gaat om een kalendermaand. De opzegtermijn gaat in vanaf de 1e van de volgende maand. Stel: u wilt per 1 april uit dienst, dan moet u uw contract uiterlijk voor 1 maart schriftelijk opzeggen.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen. Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
U kunt uw telefoonabonnement online opzeggen of door telefonisch contact op te nemen met uw provider. Dit kan per provider verschillen. Let hierbij ook op de opzegtermijn (vaak één maand) en de contractduur om een afkoopsom te voorkomen. In principe hoeft u nooit zelf uw telefoonabonnement op te zeggen.
Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.
Voor het opzeggen van een lidmaatschap gelden minder strenge eisen waar de voorwaarden aan moeten voldoen, een lid geniet dus minder bescherming dan een abonnee, ook al is in de praktijk een lidmaatschap soms vergelijkbaar met een abonnement.
Algemene regeling
De opzeggingstermijn bedraagt maximaal 13 weken.
Een sportschool abonnement mag worden stopgezet wanneer het overeengekomen termijn is verstreken. Een sportschool mag dan een opzegtermijn van maximaal 1 maand hanteren, maar de sportschool mag ook in het contract bepalen dat de opzegtermijn korter zal zijn.
De einddatum van je huidige contract kan je gemakkelijk vinden in MijnKPN. Zodra je bent ingelogd kan je dit vinden onder het kopje contract.
Wanneer wil je dat je abonnement stopt? Na de einddatum van je contract wordt je abonnement voor onbepaalde tijd verlengd, met een opzegtermijn van 1 maand. Wil je dat je abonnement stopt op de dag dat je contract eindigt? Zeg dan minimaal 1 maand van tevoren op.
Voor- en nadelen abonnement verlengen
Handig als je echt al toe bent aan een nieuwe telefoon. Goed om te weten, is dat de einddatum van je contract niet verandert en je geen dubbele kosten betaalt. Het grootste nadeel aan verlengen is dat je minder keuzevrijheid hebt. Je verlengt tenslotte bij dezelfde provider.
Als je je abonnement bevriest, betaal je voor de periode dat je bevriest geen contributie. Het eerstvolgende incasso moment wordt er dus geen contributie ingehouden. Gedurende deze onderbreking zetten we de betaling stil. De einddatum van je abonnement schuift mee met het bevriezen.
- Volgens de wet moet je een abonnement op dezelfde manier kunnen opzeggen als dat je het hebt afgesloten. Heb je dat bijvoorbeeld online gedaan, dan moet je het ook online kunnen beëindigen. Vaak is dat de makkelijkste manier. Het kan via de site van een organisatie of via een mailtje.
Als je een nieuw toestel kiest bij een nieuw abonnement, dan kun je dat afbetalen met een toestellening. De hoogte van je lening bepaal je zelf. Hoe hoger het bedrag dat je meteen betaalt, hoe lager je lening en je maandelijkse kosten.
Het afkopen van een mobiel abonnement is bij vrijwel alle providers mogelijk. Je provider staat alleen niet te springen om het afgesproken termijn van je contract te verkorten. Daarbij geldt dat hoe langer je contract nog loopt, hoe hoger de kosten hoger kunnen zijn.
De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd als een digitaal product gratis lijkt, maar u wel uw persoonsgegevens moet delen om het af te nemen.
Als u binnen de bedenktijd het product retourneert, heeft u recht op kosteloze teruggave van de aankoopsom als u die al heeft betaald. U moet het geld zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 14 dagen na de ontbinding van de koopovereenkomst terugkrijgen.