Smeer NIVEA op je communicatie: Niet Invullen Voor Een Ander. Je denkt te weten wat een ander bedoelt, en vult alvast aan. Of je hangt er een betekenis aan, zonder na te vragen. Niet doen.
Smeer NIVEA
NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander. NIVEA komt veel voor en is heel oud. Je denkt te weten wat de ander wil, nodig heeft of bedoeld te zeggen. We vullen dit alles in ons hoofd graag voor de ander in.
NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander. Het NIVEA-principe is belangrijk voor gesprekken tussen mensen (Interpersoonlijke Communicatie), maar ook voor communicatie tussen mensen en organisaties (Business Communicatie).
Zeven ezelsbruggetjes
Smeer NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander. Laat OMA thuis: Opvattingen, Meningen, Aannames. Gebruik LSD; Luisteren, Samenvatten, Doorvragen. Ben een OEN: Open, Eerlijk, Nieuwsgierig.
Laat OMA thuis: stel Oordelen, Meningen en Aannamen uit. Neem ANNA mee: Altijd Navragen, Nooit (zomaar) Aannemen. Smeer NIVEA: Niet Invullen Voor Een Ander. Wees een OEN: Open, Eerlijk en Nieuwsgierig.
Hierbij gaat Nivea zich volledig focussen op de doelgroep vrouwen tussen de 65 en 70 jaar. De volledige marketingmix wordt afgestemd op de behoeften en verlangens van de doelgroep.
NIVEA reist al bijna sinds onze geboorte de wereld rond, dankzij een speciaal huidverzorgingsingrediënt genaamd Eucerit . Uitgevonden door een van de grondleggers van NIVEA, Dr. Isaac Lifschütz, maakte Eucerit het mogelijk dat een huidcrème stabiel bleef in de loop van de tijd – wat direct leidde tot de creatie van NIVEA Creme in 1911.
Troplowitz niet verder te kijken dan naar de crème zelf: toen de emulsie klaar was, had deze een sneeuwwitte kleur. De naam NIVEA is afgeleid van het Latijnse 'nix, nivis' en betekent 'sneeuw'. Daarom betekent NIVEA letterlijk 'de sneeuwwitte'.
Verbindende communicatie daagt je uit om de ander te laten weten wat je voelt. Door te beschrijven wat een waarneming met je doet, geef je de ander een inkijk in je gevoel, wat de kans dat de ander je gedrag begrijpt en empathisch reageert vergroot.
ANNA = Altijd Navragen, Nooit Aannemen. Neem Anna dus wel altijd mee. NIVEA = Niet Invullen voor een Ander. Lekker smeren dus.
Onze productfilosofie is om huidverzorgingsproducten te creëren die de natuurlijke functie van de huid verbeteren, zodat iedereen een gezonde, mooie huid kan hebben . En we zijn toegewijd om een positieve impact op de wereld te maken.
Oma staat voor Oordelen, Meningen en Adviezen. Als je oma dus thuislaat en je eigen oordelen, meningen en adviezen laat voor wat ze zijn ben je beter in staat om met een open houding te luisteren naar de ander.
Heel vaak is het gebaseerd op jouw onzekerheid. Of op jouw gevoel van angst. Je bent bang dat je overbodig bent of dat de ander niet op prijs stelt dat je komt en je zegt: 'laten we nu maar niet gaan, ze hebben op zondag meestal bezoek'. Ook negatieve ervaringen kunnen leiden tot invulgedachten.
Smeer NIVEA op je communicatie: Niet Invullen Voor Een Ander. Je denkt te weten wat een ander bedoelt, en vult alvast aan.
Communicatieproblemen houden meestal verband met: Onvermogen om je eigen behoeften uit te drukken (niet praten over wat je nodig hebt of anderen dwingen om te doen wat we willen schreeuwen of manipuleren); Het niet communiceren van de eigen emoties (verbergen, onderdrukken en niet toegeven aan de eigen emoties.
Ze ondersteunen de eigen beschermlaag van de huid en helpen verlies van vocht te voorkomen. Ook voeden ze de huid voor een egale en gezonde teint. NIVEA heeft speciale producten voor de droge huid, waaronder NIVEA Voedende Dagcrème, NIVEA Verzachtende Reinigingsmelk en NIVEA Verzachtende Reinigingscrème.
Voorbeelden van metacommunicatie
Stel dat je iemand tegenkomt en zegt: “Wat ben ik blij je te zien!” en ondertussen rol je met je ogen. Dan gelooft die persoon vast niet dat je echt blij bent om hem of haar te zien. Er zijn verschillende vormen van communicatie.
Oordelen, mening geven terwijl er niet om gevraagd is en aannames (OMA), zijn grote belemmeringen in de communicatie met de ander.
Be proud in Your skin.
Als grootste cosmeticamerk ter wereld hebben we daarom een missie voor morgen. Want wij weten dat je huid pas écht kan stralen in een gezond klimaat. Daarom ontwikkelen we producten die zorgen voor jou en de planeet. Producten die verpakt en geformuleerd zijn met een verminderde CO2-voetafdruk.
Veel mensen gebruiken NIVEA Creme als make-upremover, vooral voor zware make-up die niet kan weerstaan aan de effectiviteit van NIVEA Creme, die het verwijdert in een wonderbaarlijke, verbazingwekkende en snelle één veeg! Het verwijdert niet alleen make-up, maar verzorgt ook je huid.