Mensen hebben vaak (zij het onbewust) best helder wat ze willen van een platform als Instagram. Ze willen er hun hobbies delen, connecten met vrienden en familie, onderwerpen en influencers volgen die hen interesseren.
De beste tijd om te posten is 's ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd. Tip: post voornamelijk buiten werkuren.
Instagram was oorspronkelijk bedoeld om mooie foto's te delen, maar tegenwoordig is het veel meer. Het kanaal is ideaal om je verhaal te vertellen: over jezelf, over je fotografie of over bepaalde onderwerpen waar je veel van weet.
Er zijn een aantal basisvoorwaarden waar een goede caption aan moet voldoen: Het onderwerp moet duidelijk het onderwerp beschrijven zonder teveel in detail te treden. De tekst moet kort maar krachtig zijn. De relevantie van de afbeelding op het artikel wordt duidelijk gemaakt.
Denk ook eens verder dan alleen jezelf. Als je wilt dat je post gedeeld wordt, denk er dan ook aan of jouw volgers het zouden willen delen met hun vrienden, familie of zakelijk netwerk. Wat vaak hierbij helpt is een goede dosis humor.
Kun je zien hoe vaak iemand op je Instagram kijkt?
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.
Ben je er klaar voor om die nepvolgers op te sporen en te verwijderen? Houd er wel rekening mee dat je maximaal 25 volgers per uur verwijdert, anders kan Instagram het als spam zien en je account blokkeren.
Beste tijden om te posten: maandag tot en met vrijdag om 3 uur 's nachts, dinsdag om 10 uur in de ochtend en om 12 uur 's middags. Beste dagen om te posten: dinsdag tot en met vrijdag. Slechtste dag om te posten: zaterdag.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Hoeveel verdien je met 1.000 volgers op Instagram?
Nano-influencer: 1.000 tot 10.000 volgers (10 tot 100 euro per post) Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post)
Het blijkt dat je merkberichten op social media in zeven categorieën in kan delen. ... Zij hebben een indeling gemaakt van zeven soorten merkcontent op social media:
Bij social design draait het om het samenbrengen van en de interactie op gang brengen tussen bedrijven, steden, maatschappelijke organisaties en mensen. Dit gebeurt door het creëren van gedeelde belevenissen, ervaringen, emoties en herinneringen.