De belangrijkste verschillen tussen deze bewegende beelden op Instagram: Met Reels heb je meer filters, bewerkingstools en een muziekbibliotheek. Bij Reels kunnen anderen jouw originele audio in hun video's gebruiken. Bij Reels kunnen anderen een remix maken, waarin jouw Reel voorkomt.
Waarom zou je Instagram reels inzetten voor bedrijven? Doormiddel van Instagram kun je interactie creëren met je volgers. Dit is ook een belangrijke reden waarom je Instagram wilt inzetten voor bedrijven. De functie reels speelt in op korte video content waardoor je snel de aandacht van een bezoeker kunt trekken.
Met Instagram Reels kun je een video van 15 seconden opnemen en editten. Je kunt muziek en effecten toevoegen. Gebruikers kunnen je Reels vinden tussen je Stories of op je profiel. Zodra je een Reel hebt gemaakt verschijnt er een extra tabblad op je profiel.
Via de Instagram-app voor Android of iPhone
Tik onder de foto of video in het overzicht op . Tik op Bericht/video/reel toevoegen aan je verhaal. Tik rechtsonder op . Tik op Delen.
Wat zijn Instagram Reels? Reels zijn vermakelijke, meeslepende video's waarin je op creatieve wijze je merkverhaal kunt vertellen en je doelgroep kunt voorlichten. Bovendien kunnen de video's worden ontdekt door mensen die je bedrijf mogelijk geweldig vinden.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Iedereen op Instagram kan een reel opnemen met je originele audio en je reel remixen. Voor privéaccounts: alleen je goedgekeurde volgers kunnen je reels zien en delen. Als iemand je reel deelt, kunnen alleen je volgers deze zien. Niemand kan een reel opnemen met je originele audio.
Met Reels kun je video's van 15 seconden bestaande uit meerdere clips opnemen en bewerken met audio, effecten en nieuwe creatieve tools.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
Het sociale mediaplatform maakt bovendien van de gelegenheid gebruikt om een aantal updates toe te voegen. Zo kunnen reels vanaf nu niet 30 maar 60 seconden duren.
Als je een foto of video in je verhaal deelt, kun je altijd zien wie deze heeft bekeken. Alleen jij kunt zien wie je verhaal heeft bekeken. Tik bovenaan het overzicht in het gedeelte Verhalen op Je verhaal. Tik linksonder bij een foto of video in je verhaal op om te zien wie je verhaal heeft bekeken.
Daarom gaat het reels-algoritme steeds op zoek naar video's waarvan verwacht wordt dat u ze leuk zult vinden. Dat wordt bepaald aan de hand van onder andere uw eerdere kijkgedrag. Instagram vist bovendien ook regelmatig naar feedback: ze vragen kijkers of ze een bepaalde video grappig of vermakelijk vonden.
Als je een Reels hebt opgenomen, kun je kiezen of je deze wilt delen in je Stories of op Reels. Wanneer je je video deelt in je Stories, dan kunnen mensen je video voor 24 uur zien als ze je Stories aanklikken. Als je de video deelt op Reels, dan verschijnt de video op de tijdlijn van je volgers.
Instagram-app voor Android
Tik onder je bio of hoogtepunten op . Tik op de reel die je wilt verwijderen. Tik rechtsonder op en vervolgens op Beheren. Tik op Verwijderen uit profielraster.
Dit zijn volgens Sprout Social de beste tijden en dagen om te posten op Instagram over het algemeen: Beste tijden: woensdag om 15:00 uur, donderdag om 05:00, 11:00, 15:00 en 04:00 uur en vrijdag om 05:00 uur. Beste dag: donderdag. Meest consistente betrokkenheid: 9:00 tot 18:00 uur van dinsdag tot vrijdag.
Open je verhaal en veeg omhoog op het scherm om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Je ziet het aantal mensen en de Instagram-gebruikersnamen van de mensen die elke foto of video in je verhaal hebben bekeken.
Als je iemand beperkt gebeurt het volgende: Deze persoon kan niet zien of je online bent en of je zijn of haar chatberichten hebt gelezen. Nieuwe opmerkingen van deze persoon bij je berichten zijn alleen zichtbaar voor die persoon zelf.
Het heeft allemaal te maken met hoe actief je zelf bent en met wie je het meest in contact komt,” zegt Julian. Meer nog, hoe vaker je iemand zijn profiel bekijkt, ook al like je geen foto's, hoe groter de kans dat die persoon bovenaan komt te staan in jouw lijst.
Wanneer je de Instagram app opent, dan zie je onderin je takenbalk het icoontje van een loep staan, tik hierop. Nu ben je op de explorepage en zie je dat de Reels video's zijn voorzien van een Reels icoontje.
Het grootste verschil tussen een post en story zit 'm in de kwaliteit. Een post blijft altijd zichtbaar voor je volger (of je moet 'm archiveren) en dat zorgt ervoor dat deze van een betere kwaliteit moet zijn. Lees: volgers moeten er iets aan hebben.
Als je de muzieksticker niet ziet in Reels, moet je ervoor zorgen dat je app is bijgewerkt naar de nieuwste versie door naar de App Store of Google Play Store te gaan.
Het heeft allemaal te maken met hoe actief je zelf bent en met wie je het meest in contact komt,” zegt Julian. Meer nog, hoe vaker je iemand zijn profiel bekijkt, ook al like je geen foto's, hoe groter de kans dat die persoon bovenaan komt te staan in jouw lijst.
Nee. Of je nu een screenshot (of schermopname) maakt van een verhaal, een bericht of zelfs een reel, Instagram laat de andere gebruiker niet weten dat je hun inhoud hebt gescreend.
Kan dat? Officieel niet. Dat wil zeggen, de naam van het Instagram-account waarmee je dat doet, zal altijd opdoemen in de viewerslijst van de story-plaatser. Je zou het dus met een ander Instagram-account kunnen doen, maar ook dat kan 'verdacht' lijken.