Het verschil tussen een folder en een brochure is dat een folder uit één gevouwen vel papier bestaat, terwijl een brochure uit meerdere vellen papier bestaat die door middel van nieten of lijmen aan elkaar gehecht zijn.
Laten we het over brochures hebben. Vaak bekend als pamfletten, onderscheiden ze zich van flyers en folders omdat ze meestal gevouwen zijn . U bent waarschijnlijk het meest bekend met de drievoudige brochure, maar voel u vrij om onze andere vouwopties te verkennen die beschikbaar zijn in verschillende formaten.
Een brochure is over het algemeen een klein geprint boekje. Een brochure bestaat uit meerdere pagina's, die met lijm aan elkaar worden bevestigd. Bij kleinere brochures worden pagina's gevouwen en bijvoorbeeld met nietjes door de rug bij elkaar gehouden. Een brochure heeft als doel om de lezer te informeren.
Een folder of vouwblad is drukwerk dat bestaat uit één blad dat een of meer malen is gevouwen, of meerdere bladen die eenmaal zijn gevouwen (uit het Engels: to fold = vouwen), vaak tot een boekje dat niet groter is dan A5.
Het verschil tussen een folder en een brochure is dat een folder uit één gevouwen vel papier bestaat, terwijl een brochure uit meerdere vellen papier bestaat die door middel van nieten of lijmen aan elkaar gehecht zijn.
Postfilter stopt brieven van bijvoorbeeld loterijen of energieleveranciers. Binnen zes weken na je aanmelding ontvang je deze reclame niet meer. Als je klant bent geweest bij een bedrijf, mag dit bedrijf reclame sturen. Ook als je bij Postfilter staat ingeschreven.
Een goed voorbeeld van het schrijven van een folder begint altijd met een sterke kop . Daarna moet u zich richten op het creëren van een aantrekkelijk ontwerp en lay-out. Zorg ervoor dat u beelden, contrasterende kleuren en negatieve ruimte verstandig gebruikt. En vergeet ten slotte niet om een call-to-action op te nemen, zodat de lezer weet wat hij vervolgens moet doen.
brochure, vouwblad, vlugschrift. als synoniem van een ander trefwoord: strooibiljet (zn) : folder, brochure, flyer, circulaire, pamflet, vlugschrift, rondzendbrief, rondschrijven, reclamedrukwerk.
In tegenstelling tot een flyer of folder heeft een brochure meerdere bedrukte vellen papier die samengebonden worden. Hierdoor wordt het een klein boekje. Een brochure is heel geschikt voor informatie waarover je de diepte wil ingaan, zoals het complete aanbod van je bedrijf of een klein portfolio.
Een brochure is een marketinginstrument van een bedrijf om een product of dienst te promoten . Het is een hulpmiddel dat wordt gebruikt om informatie over het product of de dienst te verspreiden. Een brochure is als een tijdschrift, maar dan met afbeeldingen van het product of de dienst die het merk promoot.
Elke brochure moet de volgende elementen bevatten: een kop, merkelementen, contactinformatie, een call-to-action, tekst en visuals . Elk van deze elementen moet strategisch worden geplaatst, en dat is wat een goed brochureontwerp maakt.
Brochures worden gedrukt op grote vellen, die 2x zo groot zijn als het gesloten formaat. Deze vellen worden dan geplooid en aan elkaar bevestigd (bijvoorbeeld met nietjes). Elk van deze vellen bevat 4 pagina's, 2 aan de voorzijde en 2 aan de achterzijde. Hierdoor kom je dus altijd op een veelvoud van 4 pagina's.
Folders kunnen meer dan één pagina hebben, tot wel acht pagina's . De meeste folders zijn echter maar één of twee pagina's. Het aantal pagina's dat u gebruikt, hangt af van de hoeveelheid informatie die u moet opnemen.
Het woord "brochure" wordt vaak gebruikt als synoniem voor "boekje", maar dit is onjuist. Een brochure is een enkel stuk papier, terwijl de term "boekje" verwijst naar meerdere brochures die samengebonden zijn . De meeste catalogi, bedrijfsprofielen en presentaties zijn boekjes.
Een folder biedt meer ruimte voor tekst en beeld. Dit is namelijk een gevouwen papier met meerdere pagina's. Hierdoor kun je meer gedetailleerde informatie kwijt over jouw producten, diensten of over jouw bedrijf. Folders worden altijd gevouwen.
Een brochure is een boekje, veelal in gedrukte vorm, van geringe omvang. Een brochure bestaat – in tegenstelling tot een folder – uit meerdere vellen gevouwen papier, die in de rug bijeengehouden worden ("gebrocheerd zijn") met behulp van bijvoorbeeld nietjes. Het aantal pagina's is altijd een veelvoud van vier.
Een synoniem of evenwoord van een bepaald woord in een taal is een ander woord in dezelfde taal met min of meer dezelfde betekenis. Dit verschijnsel wordt synonymie genoemd. Voorbeelden van (gedeeltelijke) synoniemen in het Nederlands zijn: portemonnee – beurs.
map (zn) : omslag, klapper, portfolio, portefeuille, ordner, tekenportefeuille, farde.
Enkele voorbeelden van bi-fold brochures zijn prijslijsten, eenvoudige productpresentaties, vastgoedaanbiedingen en productbladen die rijk zijn aan inhoud en afbeeldingen. Folders en inserts worden vaak gebruikt bij evenementen, tentoonstellingen en conferenties; het biedt een functie om de folders in de brochure te plaatsen.
Roll Fold . Dit geeft u 6 pagina's en is het meest voorkomende folderformaat. Het is meestal A4 (210 x 297 mm) gevouwen tot DL (99 x 210 mm) (standaard zakelijke envelopformaat), waardoor het een mooie compacte vorm heeft.
Maak effectieve koppen en teksten
Uw tekst moet antwoord geven op wie, wat, wanneer, waar, waarom en hoe . Houd de tekst gefocust en minimaal. Wees duidelijk en kom snel tot uw punt. Ziende mensen bladeren doorgaans door een brochure, dus uw content moet zo zijn ontworpen dat het werkt als een snelle scan die uw belangrijkste punten in één oogopslag weergeeft.
Folders kunnen gemakkelijk worden weggegooid of verloren gaan , hoewel dit ook het geval is voor andere vormen van reclame, zoals merkartikelen of e-mailmarketing. U moet ervoor zorgen dat u uw doelgroep geen reden geeft om dit te doen door overdistributie of slecht ontwerp en leesbaarheid.
Aldi liet eerder aan RetailTrends weten dat het geen plannen heeft om in Nederland met de folders te stoppen. Uit onderzoek van GfK bleek onlangs dat de papieren folder nog steeds geliefd is bij consumenten, al wint de digitale variant aan populariteit.
NEE-NEE-sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk en geen huis-aan-huisbladen in uw brievenbus. NEE-JA-sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk in uw brievenbus, maar wel huis-aan-huisbladen.