Bellen. Je kunt ons tegen normaal tarief bellen op 088-1005757. Let op: maak vooraf in de Mijn
Gratis maandelijks opzegbaar
Goedkoper wordt onbeperkt bellen niet. Sterker nog: bij ons abonnement van € 10 zit onbeperkt bellen zelfs gratis bij je abonnement!
Wat betreft de situatie omtrent het bellen is het handig om te checken of je simkaart goed in je telefoon geplaatst is en of je de Simpel simkaart gebruikt. Na deze check is het ook raadzaam om je telefoon even uit te schakelen en weer aan te zetten zodat je opnieuw bij het netwerk wordt aangemeld.
#4 Simpel sim only
Simpel is sinds 2007 actief en vanaf 2014 een onafhankelijk merk. De provider is echter in december 2020 overgenomen door Odido (T-Mobile). Tot de overname maakte de provider gebruik van het netwerk van KPN.
De inloggegevens van het account kun je opvragen via www.mijn.simpel.nl/login door te klikken op 'Wachtwoord en / of gebruikersnaam vergeten?'. Vervolgens wordt er een e-mail naar je verstuurd waar je je gebruikersnaam kunt inzien en een nieuw wachtwoord kunt instellen.
Simpel maakt gebruik van het 4G netwerk van T-Mobile. Hierdoor heb je op de meeste plekken in Nederland een zeer goede dekking. Het T-Mobile netwerk heeft het hoogste dekkingspercentage van alle providers in Nederland.
Je klantnummer vind je in de e-mails die je van ons krijgt. Per mail sturen we je dan een link naar een pagina met je gebruikersnaam. Zo kun je weer inloggen op Mijn Simpel.
Simpel hoort al jaren tot de beste providers volgens de Consumentenbond. Zo kun je bij ons rekenen op Sim Only voor de beste prijs en een ongekend hoge kwaliteit. Met een providerwaardering van maar liefst een 9,7!
Over Simpel
Simpel is een budgetprovider die gebruik maakt van het netwerk van T-Mobile. Simpel biedt geen smartphone in combinatie met een abonnement.
Simpel wordt vanaf 1 december 2020 officieel onderdeel van Odido. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft op 17 november toestemming gegeven voor deze overname. Simpel blijft als zelfstandig merk bestaan. Voor klanten van Simpel verandert er niets.
Hiervoor dien je de instellingen 'Informatienummers bellen/Entertainmentnummers bellen' aan te hebben staan in jouw abonnement. Via jouw persoonlijke Mijn Simpel pagina onder het kopje 'Sim & Instellingen' kan je controleren en of deze aan of uit staan. Staan deze uit? Dan dien je ze even in te schakelen.
Je Abonnement is dan elk moment opzegbaar.De opzegtermijn is altijd een maand. 10. Simpel heeft het recht jouw Abonnement of onderdelen daarvan eenzijdig te wijzigen als we dit nodig vinden voor onze bedrijfsvoering.
Ben, Simpel en Tele2 Thuis horen ook bij Odido, maar die merknamen blijven bestaan. Voor de ongeveer 8 miljoen klanten van T-Mobile Nederland en Tele2 Mobiel verandert er buiten de nieuwe merknaam niet veel.
De historie van 0800-(service)nummers
Een 0800 nummer is een nummer bedoeld voor bedrijven. Het is een gratis nummer om te bellen en wordt dus vaak gebruikt voor klantenservice. Het nummer werd op 1 januari 1997 opgenomen in het nummerplan.
Geen extra kosten voor klantenservice
Bedrijven mogen sinds 2017 geen extra kosten (meer) rekenen voor bellen naar een klantenservice. De beller betaalt dus alleen het normale beltarief.
Je kunt bij ons al vanuit bundels bellen, sms'en en internetten met ons voordeligste Sim Only abonnement van € 3,50 per maand. Deze budget Sim Only deal is altijd beschikbaar.
We bieden vooralsnog geen 5G verbinding aan en maken gebruik van de 3G en 4G netwerken. Via het 4G netwerk behaal je een maximale snelheid van 75 MB per seconde.
Onbeperkt bellen wel, onbeperkt internet hebben hebben we niet. De hoogste internetbundel is 6 GB bij het wijzigen van je bundel en indien je kan verlengen kan je op het moment kiezen uit de grootste internetbundel van 7 GB.
Je kunt met een mobiel abonnement van Simpel al vanaf € 3,50 p/mnd bellen, sms'en en internetten met 4G-internetsnelheid. Je regelt alles eenvoudig zelf op onze website. En als je hulp nodig hebt, dan staan we voor je klaar.
Dat Simpel inmiddels één miljoen klanten heeft, levert een sterke onderhandelingspositie op.
Onder het kopje 'abonnement' op je Mijn Simpel pagina vind je de einddatum van je contract terug. Zes maanden vóór einddatum van je contract kan je overigens verlengen met de acties die op dat moment gelden.
Het abonnement kun je gratis wijzigen via de Mijn Simpel-app. Mag je verlengen? De Beste verleng-Deals staan voor je klaar in de Mijn Simpel-app bij 'abonnement'.
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Je kunt je inloggegevens herstellen via ´Mijn Simpel´ door te klikken op ´inloggegevens vergeten´. Je ontvangt dan een e-mail met een link waarmee je nieuwe inloggegevens kunt aanmaken.