De Boeing 777-300 is het grootste passagiersvliegtuig uit de vloot van KLM. Het vliegtuig heeft een maximale range van 12.000 kilometer. Aan boord is op dit moment nog plaats voor 408 passagiers: 34 in World Business Class (WBC), 48 in Economy Comfort (EC) en 334 in Economy.
SCHIPHOL - KLM had voor de vervanging van de 737NG-vloot zowel de A321neo als de 737 MAX 10 op het oog, omdat dat de grootste narrowbodytoestellen op de markt zijn en er op Schiphol maar een beperkt aantal slots beschikbaar is.
We hebben 3 verschillende types Boeing 737 in onze vloot; een daarvan is de Boeing 737-700. De 700's zetten we in voor vluchten naar allerlei bestemmingen, dus misschien vliegt u wel met dit type naar Istanboel, Newcastle of Berlijn. Deze bestemmingen kunnen per seizoen verschillen.
KLM heeft in de afgelopen 50 jaar 26 jumbojets gehad. Een daarvan staat inmiddels in het Aviodrome. In de jaren 1960 waren alle luchtvaartdeskundigen ervan overtuigd dat supersonische, slanke passagiersvliegtuigen als de Concorde de toekomst hadden. Ze zouden razendsnel passagiers de hele wereld over vervoeren.
In beeld: Antonov An-225, het grootste vliegtuig ter wereld, grotendeels verwoest | Luchtvaartnieuws.
In 2001 vloog KLM voor het laatst naar Australië. Vanwege een samenwerking met een andere maatschappij verdween bij KLM de rechtstreekse vlucht naar het verre land down under.
Volgens de fabrikant kost de nieuwe Boeing 787-9 ongeveer 250 miljoen dollar per stuk. Daar krijg je dan een lege kist voor, die je naar wens kunt invullen. 250 miljoen is misschien veel geld, maar dan heb je ook wat: de ramen zijn 30 procent groter dan in vergelijkbare vliegtuigen.
Bij die ramp kwamen 583 mensen om het leven. Het was het laatste incident van de KLM met dodelijke slachtoffers, de crash met de Cityhopper in 1994 en Malaysia Airlines-vlucht 17 in 2014, die in codeshare ook als KLM-vlucht 4013 werd uitgevoerd, niet meegerekend.
SCHIPHOL - KLM heeft geen interesse in de vijf Airbus A380's die Air France wil afstoten. “Dat komt niet in onze plannen voor”, zegt CEO Pieter Elbers tegen Luchtvaartnieuws.nl. Air France wil de vloot de komende jaren verkleinen van tien naar vijf stuks.
Als je zo min mogelijk turbulentie wil voelen, moet je in het midden van het midden gaan zitten. Aan de 'raamkant' voel je meer turbulentie dan in het midden van het gangpad. Waar je niet moet zitten, is aan de achterkant van het vliegtuig - daar voel je turbulentie sterker dan in het midden of aan de voorkant.
De vloot van KLM bestond ooit uit twaalf Airbus A330-200's en vijf A330-300's. Vier -200's werden in 2016 afgestoten en vervolgden hun loopbaan bij het toenmalige Shaheen Air uit Pakistan. Twee andere toestellen staan nog in opslag. Wanneer de eerste A330-300 de KLM-vloot verlaat is nog niet helemaal duidelijk.
We hebben 13 Boeing 787-9's in onze vloot. Deze 'Dreamliners' kregen hun bijnaam na een wereldwijde wedstrijd die Boeing hield in 2003. In 2015 introduceerden we dit vliegtuigtype in onze vloot. Ver vliegen is geen probleem voor de Dreamliner, want dit type is erg zuinig.
In totaal heeft KLM 31 Boeing 777's, waarvan er zestien van de langere -300 variant zijn. Door de coronacrisis werd de aankomst van het toestel uitgesteld. De nieuwe vliegtuigen moeten de rol van de bekende Boeing 747 overnemen. Dat type heeft KLM vanwege de pandemie versneld uitgefaseerd.
4G in vliegtuigen
De vliegtuigen vangen dit signaal op en zetten het om tot een wifi-netwerk, waar jij als passagier gebruik van kunt maken. Passagiers moeten inloggen op dit wifi-netwerk. Je kunt dus niet je eigen 4G-verbinding gebruiken.
Hallo. KLM heeft universele stopcontacten aan boord van de Airbus A330-, de Boeing 777- en de 787 Dreamliner-toestellen. Aan boord van de Boeing 737-toestellen hebben passagiers die in Business Class of op een Economy Comfort-stoel reizen toegang tot een stopcontact.
Loyale klanten van KLM hoeven niet te betalen voor het selecteren van een stoel. Wie Platinum-, Gold-, of Silverstatus heeft binnen het Flying Blue-spaarprogramma van KLM, kan bij de boeking zonder bijkomende kosten een stoel uitkiezen.
Voor een aantrekkelijke prijs kunt u genieten van alle voordelen die de Business Class te bieden heeft. Met twee of meer personen vliegt u nu vanaf 3.295 euro per persoon naar Australië of Nieuw-Zeeland, dus neem een speciaal iemand mee op reis en geniet samen van één van de beste Business Classes in de lucht!
Bij vrijwel elke luchtvaartmaatschappij dient u minimaal één keer te overstappen. De afstand is vaak te groot om in één keer te vliegen. Toch is het sinds kort mogelijk om rechtstreeks naar Australië te vliegen. Zonder tussenstop in één streep naar Perth!
De reis duurt lang, maar je moet rekening houden met een vliegtijd van ruim 20 uur. Let op: dit is zuivere vliegtijd en dus zonder de tijd die je nodig hebt om over te stappen, de daadwerkelijke reistijd voor een vliegreis naar Australië is dus zeker langer dan 20 uur, en in de meeste gevallen ongeveer 30 uur.
Ja, het is echt een vliegtuig uit een film met Harrison Ford, deze C-180. Een bushplane van nature. Stoer, zonder ervoor gestudeerd te hebben. Het mooiste en fijnste vliegtuig van de wereld.
De Antonov An-225 "Mrija" (Oekraïens: Антонов Ан-225 Мрія) (NAVO-codenaam: Cossack) is een voormalig vrachtvliegtuig, ontworpen in de Oekraïense SSR door het ontwerpbureau Antonov. Gemeten naar maximum startgewicht was het het grootste vliegtuig ooit gebouwd.