KPN Foutcode 846 betekent dat de TV-ontvanger een verkeerd IP-adres ontvangt waardoor je geen televisie kunt kijken. Een ander apparaat in het netwerk is dan meestal eerder dan het modem met het versturen van een IP-adres. Snel naar: TV-ontvanger en Experia Box opnieuw opstarten.
Je kunt Foutcode 845 krijgen wanneer:
Er (on)gepland onderhoud is aan het netwerk van KPN bij jou in de buurt. Er storing is bij KPN.
Foutcode 303 of 842 oplossen
Je tv-ontvanger heeft geen verbinding met je modem. Log in en we kijken voor je waar het probleem zit. In de probleemoplosser kijken we gelijk of er een storing is.
Foutcode 140, 141, 142, 143, 144 of 843 oplossen
Je tv-ontvanger is niet (goed) aangesloten op het modem. Dat gaan we oplossen. Wil je het oplossen zonder dat je zelf iets hoeft te doen? Log dan hieronder in met je KPN ID.
Een actuele foutcode betekent dat de storing op het moment dat je het storingsgeheugen van een regeleenheid uitlees aanwezig is. Een stekker van een wielsensor is niet aangesloten. Het controlesysteem herkent dit en er wordt een foutcode opgeslagen.
Zo reset je de tv-ontvanger: Zet je tv en tv-ontvanger aan. Druk op [Menu] op je afstandsbediening, ga naar 'Instellingen', 'Fabrieksinstellingen' en druk op [OK].Selecteer 'Ga door' en druk op [OK].
Je kunt Foutcode 143 krijgen wanneer:
Er een ethernetkabel kapot is of niet goed aangesloten zit.
Foutcode STB-NMC-400 Verbinding met zender verbroken.
Dat kan met de KPN Smart TV App. Download de app en geniet van de mogelijkheden: Kijk programma's terug. Kijk films en series.
Soms kan het zijn dat het signaal te zwak is om goed opgepikt te worden. Controleer of de antenne goed is uitgericht en of er geen obstakels in de weg staan die het signaal kunnen blokkeren. Het kan ook helpen om een signaalversterker te gebruiken om het signaal te versterken.
Verbind de HDMI-kabel opnieuw met dezelfde ingang en uitgang van de tv en het aangesloten apparaat. Zorg dat de kabel goed is aangedrukt. Schakel de tv en het aangesloten apparaat in en vervolgens weer uit. Schakel beide vervolgens weer in zodat de tv het aangesloten apparaat kan herkennen.
Foutcode 300, 301, 307, 840, 841 of 845 oplossen
Je tv-ontvanger kan zijn software niet laden & daardoor niet opstarten. De oorzaak kan een probleem in ons of jouw netwerk zijn.
Als de foutcode 106 optreedt, samen met de foutmelding: Meld je opnieuw aan bij Netflix. Als het probleem zich blijft voordoen, ga dan naar de website van Netflix. Dan wijst dit er meestal op dat bepaalde gegevens op het apparaat moeten worden vernieuwd.
Gebruik vooral een 301 code als je ziet dat er nog verkeer (bezoekers) of externe links naar deze web pagina komen, terwijl jezelf die pagina niet meer wil gebruiken, of niet meer gebruikt.
KPN Foutcode 303 betekent dat TV-ontvanger geen verbinding kan maken met het netwerk van KPN. Een probleem met de draadloze verbindingsset of een kapotte of onjuist aangesloten ethernetkabel zijn meestal de oorzaak van deze foutcode. Snel naar: Controleer op storing of onderhoud in de buurt.
Als de foutcode 107 optreedt, samen met de foutmelding: Meld je opnieuw aan bij Netflix. (Please re-log in to Netflix) Als het probleem zich blijft voordoen, ga dan naar de website van Netflix. Dan wijst dit er meestal op dat bepaalde gegevens op het apparaat moeten worden vernieuwd.
Krijg je KPN Foutcode 562 (of F562) op jouw TV-ontvanger of televisie? Dan krijgt de TV-ontvanger niet het juiste IP-adres door.
Wat betekent foutcode 563? Je tv-ontvanger krijgt een verkeerd IP-adres om op het tv-netwerk te komen.
Ontvanger aan en uitgezet en vant het stroom afgehaald.
Foutcode 1 betekent dat er een onbekende fout is opgetreden, maar er zijn een aantal andere controles die u kunnen helpen OneDrive weer aan het werk te krijgen.
KPN heeft TV+ geïntroduceerd, een settopbox met Android TV waarmee abonnees lineaire tv kunnen kijken en apps via de Play Store kunnen downloaden. Zo kunnen klanten bijvoorbeeld streamingdiensten bekijken met TV+. Het kastje ondersteunt ook Chromecast.
Wanneer je een fabrieksreset uitvoert op de tv, worden al jouw instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen, inclusief opgeslagen kanalen en eventuele klokken of timers die zijn ingesteld.
Een extra tv-ontvanger vraag je aan in MijnKPN. Dit kost 5,- per maand. Je kan 'm elke maand weer opzeggen in MijnKPN.