Reels zijn vermakelijke, meeslepende video's waarin je op creatieve wijze je merkverhaal kunt vertellen en je doelgroep kunt voorlichten. Bovendien kunnen de video's worden ontdekt door mensen die je bedrijf mogelijk geweldig vinden.
De belangrijkste verschillen tussen deze bewegende beelden op Instagram: Met Reels heb je meer filters, bewerkingstools en een muziekbibliotheek. Bij Reels kunnen anderen jouw originele audio in hun video's gebruiken. Bij Reels kunnen anderen een remix maken, waarin jouw Reel voorkomt.
Door Reels in te zetten vergroot je jouw zichtbaarheid op Instagram. Dat komt doordat Instagram de Reel-video's omhoog pusht. Op de explore pagina (klik maar eens op dat loepje onderin) zie je als eerste een Reel en ook tijdens het scrollen naar beneden kom je diverse Reels tegen.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
Je kunt je reel in je verhaal delen, of je nu een privé- of openbaar account hebt. Als je hiervoor kiest, gedraagt je reel zich als een normaal verhaal. De reel wordt niet gedeeld met Reels in Ontdekken, verschijnt niet in je profiel en verdwijnt na 24 uur.
Voor openbare accounts: iedereen op Instagram en Facebook kan je reels zien en delen. Mensen zien je reels mogelijk op plaatsen zoals het tabblad Reels en pagina's met effecten, hashtags en audio. Iedereen op Instagram kan een reel opnemen met je originele audio en je reel remixen.
De Reels kun je posten in je Stories. Deze is dan 24 uur alleen zichtbaar in je Instagram Stories. Wanneer je je Instagram Reel post als 'Reel', dan blijft deze altijd zichtbaar en kan deze getoond worden op de verkenningspagina. Natuurlijk wordt het dan ook op jouw persoonlijke profiel onder de Reels tab getoond.
Het is creatief, kort én krachtig (15, 30 of 60 seconden) en zit daarmee precies tussen de foto's en video's op je tijdslijn en IGTV (long form video's) in. Een Instagram Reel mag dus 15, 30 of tegenwoordig zelfs 60 seconden duren. Dit kun je instellen als je aan de slag gaat om een video te maken.
Tik bovenaan het overzicht op Je verhaal. Tik linksonder bij een foto of video in je verhaal op Kijkers om te zien wie je verhaal heeft bekeken.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Het sociale mediaplatform maakt bovendien van de gelegenheid gebruikt om een aantal updates toe te voegen. Zo kunnen reels vanaf nu niet 30 maar 60 seconden duren.
Je kunt een nieuwe Instagram Reel maken door naar de Instagram camera te gaan, waarmee je ook Stories maakt. Daar kies je voor Reels. Je krijgt dan verschillende creatieve editing tools te zien. Via hetzelfde camera-icoontje waarmee je een story maakt, kun je onderin voor 'Reels' kiezen.
Belangrijk om te weten is dat je Reels maximaal 15 óf 30 seconden mag duren. Je kunt de video delen op het Instagram 'Home' Feed, Reels feed en je eigen story. Als je een openbaar account hebt, kan jouw reels ook gedeeld worden door anderen.
Iemand die bijvoorbeeld vijfhonderd volgers heeft en waarbij er doorgaans 200 mensen een post zien, gaat al viral wanneer een Reel 1000 views heeft. Dus laat je niet weerhouden door je bescheiden aantal volgers en ga ook aan de slag met Reels!
Daarom gaat het reels-algoritme steeds op zoek naar video's waarvan verwacht wordt dat u ze leuk zult vinden. Dat wordt bepaald aan de hand van onder andere uw eerdere kijkgedrag. Instagram vist bovendien ook regelmatig naar feedback: ze vragen kijkers of ze een bepaalde video grappig of vermakelijk vonden.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
Via de Instagram-app voor Android of iPhone
Tik onder de foto of video in het overzicht op . Tik op Bericht/video/reel toevoegen aan je verhaal. Tik rechtsonder op . Tik op Delen.
Wanneer je nog geen muziek op Reels hebt, dan komt dat omdat Instagram nieuwe functies altijd gefaseerd uitrolt. Heb dus even geduld. Wel is het bij sommige accounts mogelijk om (tijdelijk) van bedrijfspagina naar makersaccount (creators) te switchen, en vervolgens (na enkele dagen) de muziekfunctie gebruiken.
Ga naar de verkennen-pagina. Klik op Reels. Scroll door Reels totdat je een “originele audio” van iemand vindt die je wilt gebruiken voor jouw Reel. Klik op de audio, vervolgens zie je een pagina met Reels van anderen die deze audio ook gebruiken.
Officieel kan dat niet. Als je Android gebruikt, kun je teruggaan naar een eerdere versie van de app en vervolgens auto-update bij Google Play uitzetten.
Je kunt een reel opnemen en opslaan in je Instagram-account of filmrol voordat je je reel deelt. Concepten blijven opgeslagen totdat je deze deelt of verwijdert. Er geldt geen limiet voor het aantal concepten dat je kunt opslaan.
Betekenis: Facebook Reels
Instagram Reels zijn vermakelijke video's die 15 of 30 seconden duren, waaraan muziek en effecten toegevoegd kunnen worden. Nadat Facebook, de eigenaar van Instagram, Reels introduceerde op Instagram in 2020, is het nu tijd voor Facebook Reels.
Dit zijn volgens Sprout Social de beste tijden en dagen om te posten op Instagram over het algemeen: Beste tijden: woensdag om 15:00 uur, donderdag om 05:00, 11:00, 15:00 en 04:00 uur en vrijdag om 05:00 uur. Beste dag: donderdag. Meest consistente betrokkenheid: 9:00 tot 18:00 uur van dinsdag tot vrijdag.
Open je verhaal en veeg omhoog op het scherm om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Je ziet het aantal mensen en de Instagram-gebruikersnamen van de mensen die elke foto of video in je verhaal hebben bekeken.