Reels zijn vermakelijke, meeslepende video's waarin je op creatieve wijze je merkverhaal kunt vertellen en je doelgroep kunt voorlichten. Bovendien kunnen de video's worden ontdekt door mensen die je bedrijf mogelijk geweldig vinden.
De belangrijkste verschillen tussen deze bewegende beelden op Instagram: Met Reels heb je meer filters, bewerkingstools en een muziekbibliotheek. Bij Reels kunnen anderen jouw originele audio in hun video's gebruiken. Bij Reels kunnen anderen een remix maken, waarin jouw Reel voorkomt.
Door Reels in te zetten vergroot je jouw zichtbaarheid op Instagram. Dat komt doordat Instagram de Reel-video's omhoog pusht. Op de explore pagina (klik maar eens op dat loepje onderin) zie je als eerste een Reel en ook tijdens het scrollen naar beneden kom je diverse Reels tegen.
Instagram Reels is een video-muziek remix feature op de Instagram-app waarmee je video's van 15 seconden maakt. Net zoals op TikTok, kunnen gebruikers muziek en geluiden uit een catalogus kiezen, uit andere video's gebruiken of hun eigen audio toevoegen.
Je kunt je reel in je verhaal delen, of je nu een privé- of openbaar account hebt. Als je hiervoor kiest, gedraagt je reel zich als een normaal verhaal. De reel wordt niet gedeeld met Reels in Ontdekken, verschijnt niet in je profiel en verdwijnt na 24 uur.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
Voor openbare accounts: iedereen op Instagram en Facebook kan je reels zien en delen. Mensen zien je reels mogelijk op plaatsen zoals het tabblad Reels en pagina's met effecten, hashtags en audio. Iedereen op Instagram kan een reel opnemen met je originele audio en je reel remixen.
Het sociale mediaplatform maakt bovendien van de gelegenheid gebruikt om een aantal updates toe te voegen. Zo kunnen reels vanaf nu niet 30 maar 60 seconden duren.
Het is creatief, kort én krachtig (15, 30 of 60 seconden) en zit daarmee precies tussen de foto's en video's op je tijdslijn en IGTV (long form video's) in. Een Instagram Reel mag dus 15, 30 of tegenwoordig zelfs 60 seconden duren. Dit kun je instellen als je aan de slag gaat om een video te maken.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Hoe een reel te bekijken
Je kunt een reel bekijken op de Verkennen-pagina of vanuit Verhalen (afhankelijk van of ze een openbaar / privé-profiel hebben). Je kunt ook een aantal reels zien met een "Featured" label - dit betekent dat ze openbaar zijn en gekozen worden door Instagram.
Wanneer je een Reels hebt gedeeld, kun je deze makkelijk delen in jouw Instagram Feed. Niet iedereen kijkt namelijk altijd eerst naar de Instagram Reels. Daarom kun je hem het beste delen op in jouw Feed, zodat jouw Reels meer kijkers krijgt. Zo krijg je al een veel groter bereik met jouw video.
Instagram-app voor Android
Tik onder je bio of hoogtepunten op . Tik op de reel die je wilt verwijderen. Tik rechtsonder op en vervolgens op Beheren. Tik op Verwijderen uit profielraster.
Belangrijk om te weten is dat je Reels maximaal 15 óf 30 seconden mag duren. Je kunt de video delen op het Instagram 'Home' Feed, Reels feed en je eigen story. Als je een openbaar account hebt, kan jouw reels ook gedeeld worden door anderen.
Je kunt een nieuwe Instagram Reel maken door naar de Instagram camera te gaan, waarmee je ook Stories maakt. Daar kies je voor Reels. Je krijgt dan verschillende creatieve editing tools te zien. Via hetzelfde camera-icoontje waarmee je een story maakt, kun je onderin voor 'Reels' kiezen.
Je kunt een reel opnemen en opslaan in je Instagram-account of filmrol voordat je je reel deelt. Concepten blijven opgeslagen totdat je deze deelt of verwijdert. Er geldt geen limiet voor het aantal concepten dat je kunt opslaan.
Druk op numeric count weergegeven direct onder de Vind ik leuk-knop (hartpictogram). Onder 'Liked by', scroll naar beneden en ga door de lijst met mensen die die reel leuk vonden. Je kunt ze zelfs volgen of hun profiel bekijken.
Iemand die bijvoorbeeld vijfhonderd volgers heeft en waarbij er doorgaans 200 mensen een post zien, gaat al viral wanneer een Reel 1000 views heeft. Dus laat je niet weerhouden door je bescheiden aantal volgers en ga ook aan de slag met Reels!
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
Via de Instagram-app voor Android of iPhone
Tik onder de foto of video in het overzicht op . Tik op Bericht/video/reel toevoegen aan je verhaal. Tik rechtsonder op . Tik op Delen.
Wanneer je nog geen muziek op Reels hebt, dan komt dat omdat Instagram nieuwe functies altijd gefaseerd uitrolt. Heb dus even geduld. Wel is het bij sommige accounts mogelijk om (tijdelijk) van bedrijfspagina naar makersaccount (creators) te switchen, en vervolgens (na enkele dagen) de muziekfunctie gebruiken.
Betekenis: Facebook Reels
Instagram Reels zijn vermakelijke video's die 15 of 30 seconden duren, waaraan muziek en effecten toegevoegd kunnen worden. Nadat Facebook, de eigenaar van Instagram, Reels introduceerde op Instagram in 2020, is het nu tijd voor Facebook Reels.
Als je iemand beperkt gebeurt het volgende: Deze persoon kan niet zien of je online bent en of je zijn of haar chatberichten hebt gelezen. Nieuwe opmerkingen van deze persoon bij je berichten zijn alleen zichtbaar voor die persoon zelf.