Instagram biedt geen tool voor het analyseren van je posts zoals Facebook dat wel doet. Hierdoor heb je weinig inzicht in de effectiviteit van je content en wat het interessantst is voor je volgers. Instagram is vooral een tool voor branding en niet voor conversies.
Eén van de belangrijkste aspecten van Instagram is dat het erg visueel is ingesteld. Vrijwel alles draait om afbeeldingen. Dit is een goede reden waarom Instagram belangrijk is voor je bedrijf. Visuele content blijft namelijk veel sneller hangen dan alleen teksten.
Instagram is een app en sociaal netwerk om foto's en video's te delen met anderen. Je volgers kunnen 'liken' wat je deelt of er een reactie bij plaatsen. Ook kan je via Instagram chatten met elkaar. De app is erg populair bij jongeren, maar ook veel bedrijven hebben vandaag een Instagramaccount.
Privé, kunnen alleen door jou goedgekeurde volgers zien wat je deelt, waaronder je foto's en video's op hashtag- en locatiepagina's en je lijsten met volgers en mensen die je volgt.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Als je account is ingesteld op Openbaar, kan iedereen je profiel en berichten zien door op het internet naar instagram.com/[je gebruikersnaam] te gaan.
Mensen hebben vaak (zij het onbewust) best helder wat ze willen van een platform als Instagram. Ze willen er hun hobbies delen, connecten met vrienden en familie, onderwerpen en influencers volgen die hen interesseren.
We delen jouw persoonsgegevens nooit met derden, maar derden kunnen wel toegang tot jouw persoonsgegevens krijgen als je toestemming geeft voor hun cookies.
Bij Instagram draait het allemaal om foto's en filmpjes delen met je volgers. Het is een sociaal netwerk opgericht door Facebook, maar staat daar verder los van. Instagram is geen enorme hype meer zoals de app Meerkat, maar wel nog steeds enorm populair en een musthave voor alle smartphone- en tabletgebruikers.
het nadeel zelfst. naamw. Uitspraak: [ˈnadel] Verbuigingen: na|delen (meerv.) ongunstig gevolg van Voorbeeld: `nadeel ondervinden van de verbouwingswerkzaamheden`Antoniem: voordeel in het nadeel zijn (in een minder gunstige positie...
Uit onderzoek blijkt dat social media verslavend zijn doordat ze gebruikers continu belonen. Mensen krijgen waardering in de vorm van likes en volgers en hun nieuwsgierigheid wordt steeds weer gevoed. Hierdoor komt het beloningshormoon vrij in het brein en dat zorgt voor de verslavende werking.
Instagram-account aanmaken
Open de app Instagram. Kies een gebruikersnaam. Tik op Registreren met telefoonnummer of e-mailadres. Tik bovenaan op Telefoonnummer of E-mailadres.
Bedrijfsprofielen op Instagram en Facebook zijn gratis. Zodra je je Instagramaccount hebt omgezet in een bedrijfsprofiel kun je de nieuwe opties gebruiken. De meest opvallende functie is de contact-button. Deze button staat op je profielpagina naast de knop 'volgen'.
Op Instagram.com via een mobiele browser:
Ga naar instagram.com. Tik op Registreren, voer je e-mailadres in, maak een gebruikersnaam en wachtwoord of tik op Aanmelden met Facebook om je te registreren met je Facebook-account. Als je je met een e-mailadres registreert, tik je op Registreren.
Een nieuw type oplichting via Instagram heeft ook ons land bereikt. Het gaat om hackers die niet alleen je profiel overnemen, maar die ook proberen om via jouw account je contacten op te lichten. Opvallend: daarbij wordt vaak een video gebruikt die je zelf hebt opgenomen op vraag van de hackers.
Risico's van Instagram-phishing
Instagram-phishing is de meest voorkomende manier waarop oplichters je identiteit en persoonlijke accounts stelen. Bij phishing wordt er een bericht gestuurd dat je aanspoort of overhaalt om een actie te ondernemen, waarbij meestal geld of inloggegevens van een account worden opgevraagd.
De contacten op je apparaat zijn alleen voor jou zichtbaar. Houd er rekening mee dat als je je telefoonnummer of e-mailadres bevestigt op Instagram, je account mogelijk wordt aanbevolen aan gebruikers die je contactgegevens in de contactenlijst op hun apparaat hebben staan.
Tik bovenaan het overzicht in het gedeelte Verhalen op Je verhaal. Tik linksonder bij een foto of video in je verhaal op om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Als deze optie niet wordt weergegeven, heeft nog niemand je verhaal bekeken.
Wat is de doelgroep van Instagram? De doelgroep van Instagram zijn vooral jongeren en jongvolwassenen. Toch heeft dit medium een brede leeftijdscategorie: 15 tot 40 jaar. Al neemt de populariteit met de leeftijd af, toch is het nog steeds erg populair onder de oudere groepen, zelfs onder hoogbejaarden.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Kan dat? Officieel niet. Dat wil zeggen, de naam van het Instagram-account waarmee je dat doet, zal altijd opdoemen in de viewerslijst van de story-plaatser. Je zou het dus met een ander Instagram-account kunnen doen, maar ook dat kan 'verdacht' lijken.
Als je iemand beperkt gebeurt het volgende: Deze persoon kan niet zien of je online bent en of je zijn of haar chatberichten hebt gelezen. Nieuwe opmerkingen van deze persoon bij je berichten zijn alleen zichtbaar voor die persoon zelf.