Welke artikelen mogen niet geretourneerd worden?

Wat mag je wel uitzonderen?
  • Producten die volgens de specificaties van de klant gemaakt zijn. ...
  • Hygiënische producten of producten met een gezondheidsrisico waar de verzegeling van verbroken is. ...
  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling. ...
  • Producten met een beperkte houdbaarheid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Heb je altijd retourrecht?

Ik heb het product gekocht in een gewone winkel

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat als retour niet wordt geaccepteerd?

Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Kan je afgeprijsde artikelen retourneren?

Zolang de klant maar kan kiezen. -Afgeprijsde artikelen: Ook deze moeten gewoon retour genomen worden door de webwinkel. Vaak zie je bij fysieke winkels wel eens bij kortingsartikelen dat dat niet mag, maar retourneren is in een “stenen winkel” dan ook geen wettelijk vastgelegd recht, maar een service.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Wat valt er onder hygiene producten?

Tandenborstels of scheerapparaten liggen natuurlijk vrij voor de hand, maar oordopjes voor festivals of earbuds om naar muziek te luisteren zijn ook hygiëne-producten. Denk daarnaast aan bepaalde cosmetica, zoals lippenstift, of aan matrassen. Ook producten met een digitale inhoud zijn moeilijk te retourneren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op business.trustedshops.nl

Nederlanders sturen bijna helft van hun online gekochte kleding weer terug

38 gerelateerde vragen gevonden

Wat is beter handen wassen of desinfecteren?

Handen inwrijven met handalcohol is sneller, effectiever en geeft minder schade aan de huid dan handen wassen met water en zeep. Was je handen met water en zeep wanneer deze zichtbaar vuil zijn, er bloed op zit, of er andere lichaamsvloeistoffen op zitten en na het toilet gebruik.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rivm.nl

Heb je altijd bedenktijd?

Als u iets in een winkel koopt, geldt er geen bedenktijd. Bijvoorbeeld bij de aankoop van een bankstel of keuken. Als u het product dan niet meer wil, kan de verkoper annuleringskosten vragen. Soms staan deze annuleringskosten in uw koopovereenkomst of algemene voorwaarden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Is een retour formulier verplicht?

Als webwinkelier ben je verplicht te voldoen aan je informatieplichten. Zo is het verplicht een modelformulier herroeping beschikbaar te stellen aan je klanten. Jouw klanten hoeven dit formulier echter niet te gebruiken, ze mogen hun retouren bijvoorbeeld ook per e-mail aanmelden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wat gebeurt er met kleding die je terug stuurt?

„De artikelen die niet worden verkocht, bijvoorbeeld als het seizoen voorbij is en het weer zich anders heeft gedragen dan de tendens, gaan terug naar de leverancier of door naar opkopers. Onze opkopers verkopen de producten veelal in een outlet. Artikelen die niet meer te verkopen zijn, gaan naar een goed doel.”

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op metronieuws.nl

Kan je gedragen schoenen retourneren?

Reacties. Nee natuurlijk kun je ze niet terugbrengen, je hebt ze gedragen en er zit een vlek erop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op startpagina.nl

Is een winkelier verplicht geld terug te geven?

De koop is gesloten, dus de winkelier hoeft geen geld terug te geven. Uitverkoop of niet. De winkelier kan zelfs weigeren het jurkje terug te nemen en dat gebeurt ook vaak als u de kassabon niet meer heeft. De winkel meldt het retourbeleid soms op een bordje bij de kassa of op de kassabon, maar dit is niet verplicht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op volkskrant.nl

Heb je altijd 14 dagen bedenktijd?

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd als een digitaal product gratis lijkt, maar u wel uw persoonsgegevens moet delen om het af te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat is retourrecht?

Een klant heeft wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden aan te melden voor retour. Na deze periode heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maximaal ben je het product dan dus 28 dagen kwijt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wat te doen bij een miskoop?

Laat de verkoper weten wat er mis is met uw aankoop, bijvoorbeeld:
  1. Het product is beschadigd.
  2. Het product werkt niet.
  3. Het product is anders dan wat er in de advertentie staat. Er mist bijvoorbeeld een onderdeel. Of de maten kloppen niet.
  4. Het product is niet geleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wat is een ondeugdelijk product?

Uw product is ondeugdelijk als: het niet goed werkt. het beschadigd is. er onderdelen ontbreken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe kan ik een aankoop ontbinden?

Koopovereenkomst schriftelijk ontbinden

Schrijf de verkoper dan een brief. Zeg dat de verkoper het product niet heeft kunnen repareren. Of dat hij geen nieuw product wil geven. En dat u daarom de koopovereenkomst wilt ontbinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat gebeurt er met geretourneerde schoenen?

Een geretourneerd product moet worden gecontroleerd op verkoopbaarheid en dan opnieuw worden verpakt, ingevoerd in het systeem en teruggeplaatst in het magazijn. De (menselijke) handelingen die dat proces vereist kosten vaak meer dan het oplevert om ze opnieuw te verkopen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op volkskrant.nl

Wat gebeurt er met geretourneerde kleding Zara?

Volgens experts wordt slechts 0,05 procent van de retourzendingen vernietigd. De rest belandt in outlets of gaat via opkopers de wereld over. En het gaat niet om kleine hoeveelheden. “Er blijft ontzettend veel kleding over en ook retailers weten niet wat ze daarmee moeten doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tipsenweetjes.nl

Wat gebeurt er met retouren bol?

Het artikel wordt te laat geretourneerd

Dan zijn er dezelfde mogelijkheden; als het artikel nog verkoopbaar is wordt het opnieuw aangeboden via bol.com, als het artikel onverkoopbaar is wordt het bij de onverkoopbare voorraad geplaatst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Is terugsturen 1 woord?

terugsturen = terugsturen werkw. Uitspraak: [təˈrʏxstyrə(n)] Verbuigingen: stuurde terug (verl. tijd enkelv.)

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op encyclo.nl

Wat moet er op een Retourpakket staan?

Pakket retour sturen
  1. Maak je retourpakket goed dicht en plak het retourlabel erop. Gebruik je de oorspronkelijke verpakking? ...
  2. Maak een verzendlabel met antwoordnummer. Je hoeft niks te betalen.
  3. Koop een verzendlabel. Je betaalt de normale verzendkosten voor een pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wie betaalt retour kosten?

Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Heb ik recht op annuleren?

Recht op bedenktijd (ontbinding)

U heeft het recht om tot veertien dagen nadat u het product ontvangen heeft, de koop alsnog ongedaan te maken. Men spreekt dan ook wel van het recht om de koopovereenkomst te ontbinden of te annuleren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op judex.nl

Hoe lang kun je een koop ongedaan maken?

Als je iets in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit kunt komen als je spijt hebt van een aankoop. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat is een redelijke bedenktijd?

Gebruikelijk in de praktijk is dat niet elke keer opnieuw één tot twee weken bedenktijd geboden wordt voor elk gewijzigd voorstel. Afhankelijk van de situatie en het stadium van de onderhandelingen wordt vaak een nieuwe bedenktermijn gekozen tussen twee dagen en een week.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vaststellingsovereenkomst.info

Populaire vragen