Wanneer je ervoor kiest via iDeal te betalen, vragen we om een borg. Je kunt dit in je profiel terugvragen, drie werkdagen na afloop van de huurperiode. Wanneer je het hebt teruggevraagd, staat het binnen maximaal 8 werkdagen weer op je rekening.
Je kunt je borg 3 werkdagen na de afloop van je boeking terugvragen.
Als je met creditcard betaalt, vragen we geen borg en worden extra kosten gemakkelijk van je creditcard afgeschreven. Als je echter op de oude vertrouwde manier met iDeal betaalt, vragen we je ook om een borg van €250, die we vasthouden totdat je deze terugvraagt.
In Nederland kan je op dit moment met iDEAL of met credit card betalen. Prepaid credit cards zijn helaas niet toegestaan. Houd u er rekening mee dat een iDeal betaling alleen kan worden gedaan met een bankrekening die overeenkomt met de naam in uw SnappCar profiel.
De SnappCar fee is 13,5% van de dagprijs. Als de huurder meer kilometers rijdt dan het gratis bedrag, komt er ook een toeslag op deze kosten, op dezelfde manier (13,5% voor SnappCar-kosten) bovenop de kosten die rechtstreeks naar de eigenaar gaan.
Indien het schadebedrag lager is dan het eigen risico, betaal je als huurder het schadebedrag. Voorbeeld: als u een schade ter waarde van € 500 veroorzaakt en een eigen risico van € 750 hebt, moet jij als huurder € 500 en de verzekering niets. De verzekering zal de € 500 te gebruiken om de schade te herstellen.
Eigen risico (voor huurders)
In een aantal gevallen kan de huurder bij het reserveren van de auto het eigen risico verlagen, tegen een meerprijs. Huurder A had een eigen risico van €250,-. Daarom brengen wij €250,- (excl. administratiekosten) in rekening.
SnappCar is een peer-to-peer platform dat berust op beoordelingen die gebruikers elkaar geven. Het review systeem creëert sociale controle en een veilige community voor iedereen op het platform. SnappCar kan geen reviews bewerken of verwijderen zonder toestemming van de gebruikers.
Voor elke volledige dag dat je een auto huurt, moet u de huurprijs te betalen. Voorbeeld: als je de auto 2 volledige dagen huurt, en de dagprijs is 40 euro per dag, dan is de totale huurprijs 80 euro (2 x 40 = 80 euro), met uitzondering van verzekeringspremie en SnappCar commissie.
Een auto huren kost gemiddeld zo'n € 61,- per dag. Bij deze prijs zitten de bijkomende kosten zoals verzekeringen, brandstofkosten, overige extra's (zoals een kinderzitje of extra bestuurder) en kosten per kilometer niet inbegrepen.
Een waarborgsom geeft de verhuurder zekerheid dat hij aan het einde van de huur niet achterblijft met onbetaalde huur. Of met kosten voor het verhelpen van schade aan de woning die door de huurder is veroorzaakt.
Een waarborgsom betalen
Als uw huurcontract ingaat, betaalt u vaak een waarborgsom (borg). Die mag maximaal 2 maanden kale huur zijn. Voor contracten die voor 1 juli 2023 zijn afgesloten mag dit maximaal 3 maanden kale huur zijn.
Een borgsom kan soms hoog oplopen, maar schommelt in standaardzaken dikwijls tussen de 1.500 en 3.000 euro. In meer complexe zaken kan deze evenwel veel hoger liggen. Er staat geen maximumbedrag op een borgsom.
Terugbetalen waarborgsom via rechter
Als de verhuurder weigert om aan het einde van de huurperiode (een deel van) de waarborgsom terug te betalen, dan kan de huurder de borg per brief terugvragen. Als de verhuurder daarna nog steeds weigert terug te betalen, kan de huurder het geld via de rechter terugvorderen.
De wet (Artikel 261b Burgerlijk Wetboek Boek 7) schrijft voor dat de verhuurder de waarborgsom binnen 14 dagen na afloop van de huurovereenkomst terug moet betalen. En dat een waarborgsom ten hoogste twee maanden huur mag bedragen.
De waarborg voldoe je bij het ophalen van de huurauto.Het bedrag wordt gereserveerd op je creditcard óf het wordt afgeschreven. Tip: er is een grote kans dat je tijdens de vakantie je hotelovernachtingen, etentjes, uitstapjes en andere leuke activiteiten met de creditcard wil betalen.
SnappCar biedt standaard een All-risk verzekering (volledige casco en WA) aan tijdens de huurperiode. Elke boeking op het SnappCar platform is dus verzekerd. De premie wordt automatisch toegevoegd aan de huurprijs. De premie die je betaalt is een percentage van de huurprijs (er is een minimumbedrag van toepassing).
Deze technologie stelt huurders in staat om de auto te openen met behulp van de SnappCar app, wat betekent dat de eigenaar niet aanwezig hoeft te zijn bij de sleuteloverdracht tijdens de check-in of check-out. Keyless auto's zijn te herkennen aan het blauwe icoontje zoals hieronder afgebeeld.
Omdat SnappCar een P2P platform is, verstrekken we (nog) geen facturen voor boekingen. Wanneer je jouw auto hebt verhuurd, ontvang je ook een overzicht van de opbrengst van de boeking via e-mail.
De gemiddelde Keyless auto levert €220,- per maand op
Dat is ruim 5x zoveel als een auto zonder Keyless! De beste 25% verdient zelfs meer dan €350,- Keyless auto's worden gemiddeld zo'n 10 dagen per maand verhuurd. Een Keyless-kastje in je auto verdient zichzelf dus zo terug!
Op SnappCar zet je je auto er voor €35 per dag op met 200 vrije kilometers. De 200 vrije kilometers zet je erbij zodat hij bij meer zoekresultaten naar boven komt en je vaak voordeliger maakt ten opzichte van de concurrentie. Jij ontvangt 70% van die €35.
Sunny Cars is op het ReisGala uitgeroepen tot de beste aanbieder in de categorie `autohuur´ en ontving hiervoor een Vakantie Award. Dit is een consumentenprijs waarvoor de reviews op Opiness meetelden. Sunny Cars kreeg het rapportcijfer van een 8.9 en had daarmee de hoogste klantnotering in de rubriek.
Meestal is de borg ongeveer hetzelfde als het eigen risico vermeld in de voorwaarden van de Cascoschade vermindering en de Diefstalbescherming van uw auto (het eigen risico is het maximale bedrag dat u dient te betalen voor het repareren of vervangen van de auto als deze beschadigd raakt, of gestolen wordt).
Schade aan huurauto
Dan hangt het van de verzekering af wie de schade aan de huurauto betaalt. Met een WA-verzekering ben je als bestuurder gedekt voor schade die je met de auto toebrengt aan anderen. Als huurder ben je verantwoordelijk voor alle schade die ontstaat aan de huurauto.
We zijn actief met 90.000 auto's en 750.000 gebruikers in Nederland, Zweden en Duitsland en samen hebben we al bijna 3 miljoen m² parkeerplekken bespaard.