Het Instagram Creator Account. Instagram introduceert nu een derde type account, wat specifiek gericht is op influencers en makers. De Creator accounts, ook bekend als makersaccounts, zijn ingericht om de behoeftes van influencers en merken te vervullen.
Bedrijfsprofielen op Instagram en Facebook zijn gratis. Zodra je je Instagramaccount hebt omgezet in een bedrijfsprofiel kun je de nieuwe opties gebruiken. De meest opvallende functie is de contact-button. Deze button staat op je profielpagina naast de knop 'volgen'.
Een zakelijk account heeft echter een aantal extra's, die een persoonlijk account niet heeft. Allereerst krijg je toegang tot statistieken. Je ziet precies wat het bereik is van een bericht en hoeveel profielbezoeken je daarmee hebt gekregen. Heb je 100 volgers of meer, dan krijg je ook informatie over je bezoekers.
JE INSTAGRAM-BEDRIJFSACCOUNT INSTELLEN
Zoek in Instellingen naar Account en tik op Overschakelen naar professioneel account. Kies een categorie die je bedrijf het beste beschrijft en selecteer Bedrijf. Dat was het, je hebt nu een Instagram-bedrijfsaccount.
Vlak boven 'Afmelden', helemaal onder aan de optiepagina, staat 'Account toevoegen', waarmee een tweede account toegevoegd kan worden. Na het toevoegen, kan de gebruiker wisselen tussen accounts door op de gebruikersnaam te klikken en het gewenste profiel te selecteren.
Ja, je kunt een Instagram met meerdere beheerders aanmaken. Hierbij moet je wel de rollen goed verdelen.
Dit is afhankelijk van de laatste keer dat je je hebt aangemeld en het aantal apparaten dat is aangemeld bij een account. Ga naar je profiel en tik bovenaan op je gebruikersnaam om snel het aantal meldingen te zien voor elk account dat je hebt toegevoegd aan de Instagram-app.
Instagram is hét platform om interactie te creëren met je volgers. Dit is ook een van de redenen waarom je dit sociale medium moet inzetten voor je bedrijf. Instagram is iets persoonlijker dan bijvoorbeeld twitter en dat roept reacties en likes op. Ideaal om wat meer contact met je klanten, fans of volgers te hebben.
Wat zijn de voordelen van een zakelijk Instagram account? Een zakelijk Instagram account heeft een aantal mogelijkheden die je met een persoonlijk profiel niet hebt. Je krijgt namelijk handige statistieken, advertentiemogelijkheden en je bent beter bereikbaar voor je klanten.
Een business account hebben op Instagram is supermakkelijk én gratis. Het geeft je belangrijke extra informatie die je niet krijgt met een gewoon account. Zo krijg je extra statistieken te zien, waardoor je meer inzicht krijgt in je bereik en volgers.
Je kunt nu maximaal 5 Instagram-accounts toevoegen en snel tussen deze accounts schakelen zonder je eerst te hoeven afmelden om je vervolgens weer aan te melden. Deze mogelijkheid is opgenomen in versie 7.15 voor iOS en Android, beschikbaar in de App Store en de Google Play Store.
Je krijgt inzicht in statistieken
En dat is natuurlijk interessant. Want je ziet wie jouw posts bekijken (geslacht, leeftijd, locatie). Dit kun je weer in jouw strategie gebruiken. Je ziet bijvoorbeeld ook wanneer je doelgroep actief is.
Google-accounts (persoonlijk):
Bieden toegang tot alle Google-producten en -services, zoals Gmail, Blogger, Hangouts en Mijn Google-activiteit. Kunnen worden gemaakt met elk e-mailadres, zoals dat van uw organisatie, en met elk webmailadres (voorbeeld: @yahoo.com, @hotmail.com, enzovoort).
Instagram biedt geen tool voor het analyseren van je posts zoals Facebook dat wel doet. Hierdoor heb je weinig inzicht in de effectiviteit van je content en wat het interessantst is voor je volgers. Instagram is vooral een tool voor branding en niet voor conversies.
Mensen plaatsen posts voor de bekendmaking van zwangerschappen, geboortes, huwelijksaanzoeken en gender reveals. Maar ook foto's van de familie, de kat en het eerste drankje op het terras. Op foto's kun je reageren door op het hartje te tikken (vind-ik-leuk) of door er een comment onder te plaatsen.
Het grootste voordeel van hashtags is het vergroten van je bereik. Met je berichten bereik je namelijk degene die jouw kanaal volgen. Door hashtags te gebruiken, kunnen mensen die je nog niet volgen wel je berichten ontdekken. Op bijvoorbeeld Instagram is het mogelijk om hashtags te volgen.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.
Nadat je iemand blokkeert, kan deze persoon je gebruikersnaam niet meer noemen of je taggen. Wanneer je iemand blokkeert en vervolgens je gebruikersnaam wijzigt, kan de geblokkeerde persoon je niet noemen of taggen tenzij deze persoon je nieuwe gebruikersnaam kent.
Heb je meerdere Instagram accounts, dan wil je deze natuurlijk allebei vanaf één telefoon kunnen beheren. Je switcht dan gemakkelijk tussen een profiel én mist nooit een nieuwe like, volger of reactie.
In ons geval duurde het in totaal 2 weken. Hoelang het duurt voor je je Instagram account weer herstelt is kan wel verschillen. We kennen mensen die hun account na 10 dagen weer terug hebben gekregen maar ook mensen die het account pas na 2 maanden terug hebben. Er is dus geen eenduidig antwoord te geven.