Wat is een goede feedback?

Geef concreet aan wat je hebt waargenomen, geef geen interpretaties. Het gaat om de concrete feiten. Vertel welk effect het gedrag van de ander op je heeft. Als je ontevreden of boos bent, zeg het dan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemenmetpersoneel.nl

Waar voldoet goede feedback aan?

Het is belangrijk dat je de feedback vanuit jezelf geeft (het is een IK-boodschap – zie kader): het gaat om wat jou opvalt aan het gedrag van de ander en wat dat met je doet. Goede feedback is daarnaast onderbouwd met concrete voorbeelden, zodat de ander weet wat zij een volgende keer anders moet doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gitp.nl

Wat zijn de 5 feedback regels?

Wat je wel moet doen, is je even aan 5 simpele feedback regels houden.
...
Wat je wil, is je kritische pijlen richten op het product – met die “wat”- en “hoe”-vragen:
  • Wat voor middelen heb je gebruikt om tot deze conclusie te komen?”
  • “Hoe ben je daar aan gekomen?”
  • “Hoe heb je de berekening daarna gemaakt?”

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op feedbackgeven.nl

Wat is feedback voorbeeld?

Ik-boodschap: Vertel de feedback vanuit jezelf. Op die manier verklaar je waarom je op een bepaalde manier reageert. Een ik-boodschap is: 'Ik merk dat ik mij niet goed kan focussen als ik hoor dat jij harde muziek aanzet. ' Een jij-boodschap is: 'Jij zorgt voor te veel geluidsoverlast met die harde muziek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wij-leren.nl

Wat zijn de 6 Feedbackregels?

De regels
  • Feedback moet specifiek en to the point zijn. ...
  • Feedback moet beschrijvend zijn en betrekking hebben op gedragsaspecten. ...
  • Beide partijen moeten hun voordeel met de feedback kunnen doen. ...
  • Feedback moet actueel zijn. ...
  • De ontvanger moet de feedback willen ontvangen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gortcoaching.nl

Feedback geven doe je zo!

29 gerelateerde vragen gevonden

Hoe geef je correct feedback?

Formule voor het geven van feedback
  1. Beschrijf veranderbaar gedrag.
  2. Beschrijf concreet en specifiek gedrag dat je zelf hebt gezien of gehoord.
  3. Gebruik een ik-boodschap.
  4. Geef aan welk effect dat gedrag op je heeft.
  5. Laat je gesprekspartner reageren.
  6. Vraag om het gewenste gedrag.
  7. Verken samen oplossingen of achtergronden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op carrieretijger.nl

Hoe geef je feedback voorbeeld?

Feedback geven-voorbeeld: the do's
  • Check of iemand het oké vindt dat je feedback geeft. ...
  • Vertel concreet welk gedrag je gezien hebt. ...
  • Vertel welk effect dit gedrag had. ...
  • Check of de ander zich herkent in jouw observatie. ...
  • Vertel hoe jij het graag zou zien. ...
  • Maak afspraken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op youngcapital.nl

Wat zijn goede tips?

Vijftien tips voor goed presenteren
  1. Vertrouw op een goede afloop. ...
  2. De spanning mag niet winnen. ...
  3. Neem de tijd voor voorbereiding. ...
  4. Werk op normale tijden en ontspan regelmatig. ...
  5. Bedenk waarom je iets presenteert / zorg voor een pakkende inleiding. ...
  6. Koppel je kennis. ...
  7. Wees enthousiast. ...
  8. Face your fears.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op studiemeesters.nl

Wat kenmerkt een goede feedback vraag?

Aandachtspunten bij het vragen van feedback
  • Wees duidelijk in de vragen die je hebt. ...
  • Stel open vragen (wat, hoe, wie, waarom) om 'open' antwoorden te krijgen.
  • Bepaal van wie je feedback wilt krijgen.
  • Kies een geschikt moment voor je vraag (dus niet op een moment van grote drukte).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op carrieretijger.nl

Wat is een goede feedback vraag?

Het is bijvoorbeeld goed om open vragen te stellen die beginnen met: hoe, waarom, wat, waar, wie, wanneer en hoezo. Daarmee geef je de ander de ruimte om zijn gedachten te verwoorden en krijg je de meest eerlijke feedback.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op feedbackvragen.nl

Wat is belangrijk bij het krijgen van feedback?

Bij het ontvangen van feedback is het van belang om door te vragen. Vraag naar concrete voorbeelden. Doordat je om toelichting vraagt, wordt het voor jou helder wat je aan je gedrag zou kunnen veranderen. Vat bovendien samen wat de ander gezegd heeft en vraag of jouw interpretatie klopt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gortcoaching.nl

Welke feedback technieken zijn er?

Er zijn namelijk verschillende methodes om feedback te geven. Hierbij kun je denken aan ik-ik-jij, 4 G's, tips en tops, 360 graden en de sandwich methode. Deze vier feedback methoden worden in deze blog uitgelegd: De ik-ik-jij methode.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zelforganisatiefabriek.nl

Hoe geef je feedback aan collega's?

Acht gouden regels voor het geven van feedback:
  1. Wees specifiek. Een van de belangrijkste regels, volgens de hoogleraar. ...
  2. Doe het meteen. ...
  3. Geef alleen feedback op veranderbaar gedrag. ...
  4. Gebruik de ik-vorm. ...
  5. Geef geen overdosis. ...
  6. Verifieer. ...
  7. Doe het een-op-een.
  8. Doe het face-to-face.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Wat zijn feedback regels?

Feedback veroordeelt niet, het is geen evaluatie, maar een toevoeging in de richting van een verbetering. Feedback geef je direct in het moment. Feedback dient gegeven te worden in de richting van gedrag. Feedback is effectiever wanneer het specifiek is in plaats van algemeen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nlp-nu.nl

Wat niet te doen bij feedback geven?

Om je een handje te helpen hebben we 10 belangrijkste dingen die je juist niet moet doen bij het geven van feedback voor je opgesomd:
  1. Geen feedback geven. ...
  2. Feedback geven vanuit boosheid. ...
  3. Negatieve feedback geven in het openbaar geven. ...
  4. Alleen negatieve feedback geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op treams.nl

Wat zijn de 4 stappen van de ik boodschap?

De ik-boodschap
  • Als je wil praten met iemand, noem dan de naam van die persoon. Wil je met Marie praten, zeg dan 'Marie, ik zou je graag iets vertellen. ...
  • Begin je boodschap met IK. ...
  • Zeg wat je gevoel is. ...
  • Omschrijf wat je niet zo leuk vindt aan hetgeen de andere persoon doet. ...
  • Geef de reden waarom je dat vindt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op noknok.be

Wat zet je op een feedback formulier?

Plat gezegd is een feedbackformulier een lijstje met vragen waar je je klanten, gebruikers, gasten of zelfs collega's vraagt antwoord te geven. Je vraagt wat er goed gaat, wat er beter kan, hoeveel moeite iets heeft gekost en of er nog tips of opmerkingen zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mopinion.com

Wat is een 360 graden feedback?

Als een werknemer ook mee mag praten over de beoordeling, wordt het 180 graden feedback genoemd. Bij 360 graden feedback zijn er meer dan twee personen betrokken. Er wordt feedback gegeven vanuit verschillende invalshoeken. Zo ontstaat er een compleet beeld van je werknemer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ondernemenmetpersoneel.nl

Wat is het verschil tussen positieve en negatieve feedback?

We onderscheiden positieve en negatieve feedback. Positieve feedback benadrukt de sterktes van een medewerker, terwijl negatieve feedback zich vooral focust op het veranderen of uitbannen van ineffectief of ongewenst gedrag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ag5.com

Hoe breng je negatieve feedback?

9 tips: hoe geef je negatieve feedback?
  1. Wacht niet met je feedback. Wees doortastend en direct. ...
  2. Blijf kalm. ...
  3. Beschrijf het gedrag dat je zelf gezien hebt of gehoord. ...
  4. Zwijg zelf even. ...
  5. Waarom? ...
  6. Respecteer andermans mening. ...
  7. Wees duidelijk wat de gevolgen betreft. ...
  8. Denk vanuit de werknemer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op brightpotentials.be

Hoe zorg je voor een goede samenwerking?

  1. Formuleer de missie en het doel.
  2. Zorg voor een veilige en vertrouwde omgeving.
  3. Geef aandacht en steun.
  4. Beperk de belasting.
  5. Zorg voor goed persoonlijk contact.
  6. Moedig oplossingsgerichte communicatie aan.
  7. Faciliteer open dialoog.
  8. Luister naar elkaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mkbservicedesk.nl

Wat is een tricks?

Een trick is kunstje, een handigheidje. Bij een trick gaat het om een trucje dat je kunt gebruiken om iets sneller, of beter voor elkaar te krijgen. Iets waarvoor je meestal je handen nodig hebt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tips-en-tricks.com

Wat is de 4 g methode?

Het 4G feedbackmodel helpt je om feedback op te bouwen in stappen waarbij de feedback steeds zwaarder wordt zonder dat het gesprek escaleert. Je kunt je feedback opbouwen, los per G of gecombineerd met meerdere G's bij elkaar. Dit afhankelijk van de situatie en eerdere ervaringen met die persoon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nlp-nu.nl

Wat zijn de 4 G's?

G1 – Gedrag: het gedrag dat de ander laat zien en waar jij feedback op wilt geven. G2 – Gevoel: het gevoel dat jij krijgt door het gedrag van de ander. G3 – Gevolg: het effect van het gedrag van de ander (op jou en de omgeving). G4 – Gewenst gedrag: het gedrag dat je wilt zien bij de ander.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op stapin.nu

Hoe beoordeel je een collega?

De spontane ongecensureerde meningen van collega's over degene die feedback van jou moet krijgen, zijn ongezouten positief of negatief en vaak op niets gebaseerd. Haal dus niet de mening van anderen erbij, en vertrouw op je eigen inzichten. Dat maakt het feedbackgesprek eerlijker en sympathieker.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op intermediair.nl

Populaire vragen