First things first, voor meer bereik op Instagram is het belangrijk dat je een openbaar profiel hebt. Zo kan iedereen zien welke content jij plaatst. Als je profiel openbaar is, kunnen mensen in één oogopslag zien of de content die jij post hen aanspreekt. Door deze 'openheid' vergroot je de kans op nieuwe volgers.
Bereik en weergaven op Instagram
Het bereik is het totaal aantal unieke accounts die jouw post of story hebben gezien. Weergaven meet het totaal aantal keer dat gebruikers jouw post of story hebben gezien.
Een instagram softban krijg je niet alleen na een harde ban, je kan dit ook krijgen wanneer: je spamgedrag vertoont, dus heel veel achter elkaar liken en commenten. Veel dezelfde comments gebruiken etc.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt.
Het gemiddelde bericht op Instagram heeft 10.7 hashtags. Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag. Het gemiddelde aantal vind-ik-leuks per Instagram-bericht is 1,261.
Tussen 1% en 3,5% = gemiddelde/goede engagement rate. Tussen 3,5% en 6% = hoge engagement rate. Boven 6% = hele hoge engagement rate.
Een hele effectieve manier is namelijk als je bereik 'leent'. Je maakt dan gebruik van een ander die al veel bereik heeft opgebouwd in jouw doelgroep. Bijvoorbeeld een platform of website die zich richt op mensen die jij ook wilt bereiken. Zij kunnen vaak wel een blogger gebruiken, dus wie weet voor jou een mooie kans.
Wereldwijd heeft de gemiddelde Instagram gebruiker tussen de 125 en 160 volgers. Echte Instagram volgers kopen bij Gebruikersnamen kan je helpen om de populariteit van je account op te krikken.
Begin 2022 wijzigt het Instagram algoritme. Nieuwe Instagram posts worden niet meer naar het nieuwsoverzicht van enkele volgers 'gepusht', maar op chronologische volgorde weergegeven aan alle volgers. Wij zien dit als een enorme kans voor alle bedrijfspagina's op Instagram.
Bereikte accounts laat zien hoe goed je posts het hebben gedaan. Je vindt er je beste posts, stories en video's gesorteerd op bereik. Vooral interessant is hoeveel mensen: je Instagram posts zagen.
Een zakelijk account op Instagram is eigenlijk vrijwel hetzelfde als een persoonlijk account. Je kunt nog steeds foto's en video's plaatsen, mensen volgen en gevolgd worden, en berichten ontvangen. Een zakelijk account heeft echter een aantal extra's, die een persoonlijk account niet heeft.
Gelukkig hebben ze ook naar de gemiddelde engagement per hoeveelheid volgers gekeken. Per 1.000 volgers, zou je gemiddeld 50 likes en/of reacties per post moeten krijgen. Vergeleken met 2020 is dit gemiddelde meer dan verdubbeld. Toen was het 20 likes en/of reacties op 1.000 volgers.
De formule is als volgt: (likes per post + reacties per post) / aantal volgers x 100 = engagementpercentage. In deze formule wordt dus het aantal likes meegerekend. Wanneer de likes niet meer openbaar zijn, kun je niet zelf meer het engagementpercentage van de influencer uitrekenen.
Hoe bereken je de engagement rate? Je meet de engagement rate door het totale aantal interacties op een post te delen door het aantal volgers van het account. De interacties variëren per platform. Op Instagram gaat dit vooral om de likes, comments en saves.
Het beste antwoord
Nee. Of je nu een screenshot (of schermopname) maakt van een verhaal, een bericht of zelfs een reel, Instagram laat de andere gebruiker niet weten dat je hun inhoud hebt gescreend.
Je wilt Instagram Stories kortom anoniem bekijken. Kan dat? Officieel niet. Dat wil zeggen, de naam van het Instagram-account waarmee je dat doet, zal altijd opdoemen in de viewerslijst van de story-plaatser.