De nieuwste aanwinst is de 911 Carrera 4 en Carrera 4S. De ´4´ staat daarbij voor vierwielaandrijving en daarmee voor nog betere wegligging. Natuurlijk wil de échte purist geen vierwielaangedreven Porsche rijden.
Het cijfer '4' in de modelaanduiding staat bij Porsche voor de 4 aangedreven wielen van deze modellen. De 'S' staat bij Porsche van oudsher voor 'Sport' en dus voor nog meer performance. Voor de 911 betekent dit: een hoger motorvermogen, een nog sportievere afstemming van het onderstel en grotere remmen en wielen.
Het woord „Carrera“ komt uit het Spaans en betekent „racen“, maar ook „carrière“. Bij Porsche heeft dit woord echter betrekking op een Mexicaanse race op de openbare weg die in de jaren '50 voor het eerst werd georganiseerd: Carrera Panamericana.
De kans is groot dat wanneer je je dagelijks op de weg begeeft, je wel een Porsche 911 tegenkomt. In totaal staan er momenteel 16.691 stuks in Nederland geregistreerd.
De 993(1994-1998)
De 993 wordt door de fanatiekelingen gezien als de laatste 'echte' 911, omdat het de laatste was met een luchtgekoelde motor. Hij wordt door de meeste diehards sowieso beschouwd als de mooiste en beste van het stel.
De meest bruikbare: 991 Carrera 4S (2013- …)
De nieuwste 911 is de veiligste, comfortabelste en gemakkelijkst beheersbare van allemaal. Je merkt bijna niets van zijn bijzondere architectuur: de vier aangedreven wielen garanderen gebruik in alle omstandigheden. Nooit was een 911 zo stabiel.
Duitse automerken behoren tot de beste in de auto-industrie. Toch zijn niet al deze merken betrouwbaar en sommige hebben kopers in de loop der jaren teleurgesteld. Porsche is het meest betrouwbare Duitse automerk, gevolgd door Mercedes, en dan komen Audi en BMW dicht bij de bodem.
Door de motor achterin te verplaatsen, wordt de neus van de auto korter dan die van veel andere modellen. Daardoor ontstaat er een hoge zitpositie, met als gevolg dat de autobestuurder een groter panoramisch zicht krijgt, wat een stuk prettiger rijdt.
Een Porsche rijden in Nederland kan vanaf 91.753 euro. Voor dat geld rijd je in de Porsche Taycan 71kWh ev rwd 240kW aut, de goedkoopste Porsche van Nederland.
De Porsche 996 GT1 is de duurste Porsche 911 die ooit geveild is. In 2017 werd een GT1 met minder dan 8000 kilometer op de teller verkocht voor 5.665.000 dollar. Dat is 4,8 miljoen euro.
De prijs van de Porsche 911 start bij 123.396 euro voor de Carrera S 450 pk 8-traps PDK met automaat en achterwielaandrijving. De duurste uitvoering is de Carrera 4S 450 pk 8-traps PDK met automaat en vierwielaandrijving, een benzineversie met een prijskaartje van 131.382 euro.
De Porsche 992 is de achtste generatie van de Porsche 911 en wordt gefabriceerd door Porsche. De auto werd op 28 november 2018 op de LA Auto Show gepresenteerd en de eerste leveringen vonden plaats vanaf februari 2019.
Ongeacht het model of het productiejaar, de meeste Porsches zijn uitzonderlijk gebouwd en ze bieden ook een hoop indrukwekkende technologie en technische oplossingen. Porche's missie om verbazingwekkende prestaties te leveren is zeker duidelijk op het moment dat je je ogen op het prijskaartje legt.
De eerste Porsche 911 werd in 1963 geïntroduceerd als Porsche 901. Maar Peugeot protesteerde tegen die naam; het bedrijf claimde het exclusieve recht te hebben op autonamen van 3 cijfers met een nul in het midden. Dus werd de naam veranderd in 'Porsche 911', en de productie begon in september 1964.
Laat je overigens niet zomaar verleiden door die 'lage' aanschafprijzen: de 996 – en een Porsche in het algemeen – is een dure auto om in te rijden. Dat betekent dat onderhoud al heel snel heel duur wordt, en dat je wat vaker naar de garage moet dan met de gemiddelde Suzuki Swift.
De Porsche 924 is ook een van onze favoriete auto's die in waarde stijgt vanwege de lagere investeringsprijs, ongeveer $ 10.000. Als u wilt investeren in oldtimers, raden wij u de Porsche 911 van 1965-1980 of de Porsche 924 van 1975-1988 aan. Beide vormen een uitstekend investeringsvehikel voor 2022.
Wist je dat Porsches de meest waardevaste auto's ter wereld zijn? In de top-5 staan er Porsche modellen op plek 1, plek 2, plek 3 én plek 4, blijkt uit onderzoek van de Belgische autogids HLN Drive.
Eerste generatie Boxster/Cayman modellen zijn tegenwoordig ook vrij goedkoop, hetzelfde geldt voor oudere Cayenne en Panamera modellen. Dit komt vooral omdat de productieaantallen van deze auto's mijlenver hoger liggen in vergelijking met welk 911 model dan ook.
De motor, een 6-cilinder boxermotor met een inhoud van 2,4 liter, zal dan de originele 140 pk (bij 5.600 1/min.) op de weg leveren en een topsnelheid van 205 km/h (127 mph) bereiken. In de Classic werkplaats, ontmantelen de Porsche specialisten eerst de complete motor.
De nieuweling is 4,68 meter lang, 1,92 meter breed en 1,62 meter hoog. Daarmee is de Macan 13 centimeter korter, 2 centimeter smaller en 9 centimeter lager dan de Cayenne. De bagageruimte van Porsche's kleinste SUV heeft een inhoud van 500 liter.