Een capcode is grofweg vergelijkbaar met een telefoonnummer of IP-adres en identificeert de bedoelde ontvanger. Het verschil is echter dat er meerdere ontvangers hetzelfde nummer kunnen hebben, men "luistert" naar berichten met een bepaalde capcode.
capcode 1033216 - P2000alarm monitor.
capcode 0120901 - Traumaheli LifeLiner 1 - MMT - P2000alarm monitor.
capcode 1020186 - P2000alarm monitor.
capcode 1420059 - Traumaheli LifeLiner 2 - MMT 90.1 - P2000alarm monitor.
Re: capcode 2029568
Dat is een code die in het Flex-protocol gebruikt wordt voor groepsoproepen. Op deze manier hoeft een groepsoproep maar een keer verzonden te worden.
capcode 1420999 - Rijnmond-Ambulance - Monitorcode Ambulancepost - P2000alarm monitor.
Code 10 Vanaf code 10 worden 10 ambulances gealarmeerd, wordt een MMT gealarmeerd en wordt een OvD-G gealarmeerd. Er is een standaard inzetvoorstel voor MMT's, hiervan kan afgeweken worden indien er meer MMT inzet is geïndiceerd op basis van het aantal slachtoffers en de ernst van de verwondingen.
De ambulancebemanning moet binnen 30 minuten ter plaatse te zijn. B1 rit - Planbare rit van patiënt die voor onderzoek of behandeling naar en van de ziekenhuizen gebracht moeten worden. Mogelijk is onderweg medische behandeling nodig. B2 rit - Planbare rit waarbij de patiënt geen medische behandeling nodig heeft.
capcode 1523170 - Ambulance 16-170 - P2000alarm monitor.
De A1 en A2 urgentie kan uitgegeven via een Directe Inzet Ambulance (DIA). Bij een DIA inzet is het adres bekend en is de centralist nog bezig met het uitvragen van de melder. Aan de hand van de informatie kan de meldkamer beslissen om op te schalen naar A1 of A2 door te laten rijden.
Voor T2000 zijn de frequentiebanden 380,000 MHz - 385,000 MHz (mobiel) en 390,000 MHz - 395,000 MHz (vast) in gebruik. P2000 maakt gebruik van de frequentie 169,650 MHz. Naast het TETRA-netwerk is ook een nieuw Geïntegreerd Meldkamer Systeem (GMS) ingevoerd.
Met TIS 5 worden de scenario's beschreven waarin sprake is van bommelding, bomvinding of bomexplosie.
Op dit moment kijkt u naar de meldingen van capcode 0923100 - Monitorcode Ambulancepost.
capcode 1523001 - P2000alarm monitor.
Vanaf code 50 kan je beroep doen op een 2e GGB voertuig bij je buurtregio. Neem dan telefonisch contact op met je dichtstbijzijnde buurtregio. Inlichten achterwacht. Stel de achterwacht op de hoogte van het incident.
Code 40 "Windows heeft geen toegang tot deze hardware... (Code 40) " Informatie in de service-subsleutel voor het stuurprogramma is ongeldig.
De zwarte ambulances zijn hier in onze regio nog niet echt ingeburgerd. Meer en meer wordt er gebruik van gemaakt om een stoffelijk overschot zo snel mogelijk ergens weg te halen, of het nu om een natuurlijk overlijden gaat of een crimineel feit. Na een ongeval op de snelweg zijn we bijvoorbeeld sneller ter plaatse.
P2000 is een systeem dat wordt gebruikt om hulpdiensten zoals de brandweer, de ambulance en de politie te waarschuwen voor incidenten. Het systeem bestaat uit een centraal computersysteem en een netwerk van zendmasten.Wanneer er een incident plaatsvindt, wordt dit door de meldkamer gemeld aan het P2000-systeem.
A1: Spoedvervoer met zwaailicht en sirene.
Bij A1-vervoer is er sprake van een levensbedreigende situatie. Levensbedreigende situaties zijn bijvoorbeeld een groot ongeval, ernstige verwondingen, een hartstilstand of een hersenbloeding.
In Nederland zijn 4 Lifeliners inzetbaar, vanuit de standplaatsen Vliegbasis Volkel (Lifeliner 3), Amsterdam (Lifeliner 1), Rotterdam (Lifeliner 2) en Groningen (Lifeliner 4).
Inzetgebied heli-MMT Nijmegen, Lifeliner 3
MMT Nijmegen wordt in de meeste gevallen ingezet in de regio's Brabant Midden, Zuid en Noord; Gelderland; Noord- en Midden- Limburg en (Zuidoost-) Utrecht en in een stukje Duitsland.
En nog later kwam het C2000-systeem waarmee de communicatie van de politie werd gescrambled. Afluisteren van de politie was sindsdien niet meer mogelijk.