De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton.
Apple blijft voor het tweede jaar op rij het meest waardevolle merk ter wereld volgens het Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands Report 2023. De nieuwste ranglijst laat zien dat de totale merkwaarde van 's werelds top 100 merken nu $ 6,9 biljoen bedraagt voor 2023.
Is Chanel duurder dan Louis Vuitton? Ja, Chanel-tassen zijn bijna zes keer duurder dan vergelijkbare aanbiedingen van Louis Vuitton , waardoor Louis Vuitton betaalbaarder is voor een breder publiek.
Mode merken lijst: Top 70+ Mode labels
Dior, Gucci, Givenchy, Hermès, Prada, Versace & Co zijn merken die bij bijna iedereen bekend zijn.
De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton.
Luxe merken worden gezien als meer exclusief, prestigieus en begeerlijk. Ze roepen een gevoel van status en exclusiviteit op dat bij premium merken ontbreekt. Luxe wordt gekenmerkt door hoge prijzen, hoogwaardige materialen, vakmanschap, en een sterk imago.
Met meer dan $ 17 miljard aan merkwaarde in 2022 en inkomsten van meer dan $ 15 miljard per jaar, staat Louis Vuitton bovenaan de wereldwijde luxe-industrie. Het loopt ook voorop in operationele winstmarges dankzij LVMH's focus op het beheersen van de distributie via rechtstreeks eigendom zijnde winkels.
Het pronkstuk, ontworpen door de Britse Debbie Wingham, kost maar liefst 13,65 miljoen euro. De zwarte jurk is bezet met niet minder dan 2.000 edelstenen, waaronder ook zeldzame rode diamanten. Met zuivere gouddraad werd de jurk aan elkaar gestikt en het ingewikkelde patroon werd geduldig met de hand genaaid.
Voor de goedkoopste Louis Vuitton moet je in Londen zijn. Niet Parijs, niet New York, niet China, maar Londen is momenteel the place to be voor een handtas van Louis Vuitton. Uit een onderzoek van Deloitte blijkt dat het merk, naast veel andere merken, in Londen goedkoper is dan elders.
Alle Hermes, Chanel en Louis Vuitton zijn extreem duur. Toch is Hermes consequent uitgeroepen tot de duurste van allemaal. Gemiddeld kost een typische Hermes-handtas je al meer dan $ 1800, en de prijsklasse blijft tot nu toe opmerkelijk hoog stijgen.
Chanel tekende in 2018 een winst op van 11 miljard dollar en is in totaal 57,6 miljard dollar waard. Een trapje lager in de lijst staat de familie Dumas, eigenaar van Hermès, met een vermogen van 53,1 miljard dollar.
Hermès . Hermès is 's werelds meest prestigieuze en exclusieve luxemerk. Het huis werd in 1837 opgericht door Thierry Hermès, en specialiseerde zich aanvankelijk in harnassen en zadels, bestemd voor door paarden getrokken rijtuigen.
Voor de prijs van een villa is er u nu ook ... een handtas. Het prijskaartje van 1 miljoen dollar (920.000 euro) aan de riempjes van de Millionaire Speedy Bag van Louis Vuitton is meer dan een buitensporigheidje. Het is een teken van de tijd.
Het eerste bedrijf op deze lijst is Microsoft met een beurswaarde van ruim 3141 miljard dollar.
Prada is populairste modemerk ter wereld en klopt zustermerk Miu Miu. Het Italiaanse modemerk Prada is (opnieuw) het populairste modemerk ter wereld, zo blijkt uit de driemaandelijkse ranking van luxemodesite Lyst.
Elon Musk blijft de rijkste persoon ter wereld, met een vermogen dat gestegen is tot $314 miljard, mede dankzij de waardestijging van Tesla.
Gucci is het duurste kledingmerk ter wereld en maakt al sinds 1921 kleding in Italië. Gucci maakt kleding die heel luxueus en elegant is en die veel details en kleuren heeft. Gucci maakt ook andere dingen, zoals tassen, schoenen, sieraden en parfum.
Al voor het twaalfde jaar op rij is Coca-Cola het meest verkochte FMCG-merk ter wereld – maar niet in België en Nederland.
Betekenis quiet luxury
Quiet luxury' verwijst naar een mode -en lifestyle trend van luxe die subtiel en ingetogen is, zonder opvallende merknamen of extravagante details op kleding. Stille luxe wordt vaak geassocieerd met minimalistische luxe kleding, gedetailleerde afwerking en tijdloze klasse.
Het onderscheidt zich van comfort en gemak door de verfijning, exclusiviteit en zeldzaamheid van de aangeboden producten en ervaringen . Het kan materieel zijn, zoals sieraden, designerkleding of dure auto's, of immaterieel, zoals exotische reizen, gastronomische ervaringen of exclusieve evenementen.