Bol· is een webwinkel in Nederland en België die in 1999 werd opgericht door het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG. Het hoofdkantoor staat in Utrecht. Bol· telde in 2021 meer dan 1.800 werknemers en 41 miljoen artikelen. In 2012 werd Bol· overgenomen door Ahold.
Klanten kunnen via bol.com telefonisch contact met je opnemen. De klant krijgt dan een versleuteld telefoonnummer te zien.
Als je als consument of als zakelijke klant vindt dat je klacht niet naar behoren is behandeld, kun je contact opnemen met de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag (of via www.sgc.nl voor consumenten en via www.thuiswinkel.org voor zakelijke klanten te bereiken).
Het hoofdkantoor staat in Utrecht.
Bol.com is opgericht in 1999 door het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG, dat onder meer eigenaar is van de RTL Group.
BOL staat voor Beroeps Opleidende Leerweg waarbij je het grootste deel van de opleiding op school te vinden bent. BBL staat voor Beroepsbegeleidende Leerweg. Een BBL studie betekent een combinatie van werken en leren, waarbij je in dienst bent van een erkend leerbedrijf.
U dient uw klacht in beginsel schriftelijk in bij het OM. Het is verstandig om in uw brief te vermelden over wie of over welke afdeling u klaagt. Beschrijft u verder precies wat er is gebeurd en wanneer. Voor een goede afhandeling van uw klacht heeft het OM uw naam, adres, telefoonnummer en handtekening nodig.
U heeft hiervoor het Conrad factuur- en klantnummer nodig. Deze nummers vindt u rechtsboven op de pakbon die we mee hebben gestuurd met uw bestelling.
Jij als verkoper betaalt de verzendkosten. Als je verkoopt op Bol.com, betaal jij de verzendkosten.
De betaling gaat via bol.com, maar de bestelling ontvang je rechtstreeks van de externe verkoper. De externe verkoper is verantwoordelijk voor klantenservice, garantie en teruggestuurde artikelen. Als er iets is, neem je rechtstreeks contact op met de externe verkoper.
Waarom betaal je commissie? Bij bol.com investeren we continu in de groei van het platform, om zo samen een zo gevarieerd mogelijk assortiment te bieden aan zoveel mogelijk consumenten in België en Nederland. Voor de commissie die je betaalt, profiteer je dan ook van de verschillende voordelen van verkopen via bol.com.
Wanneer je winkel tijdelijk gesloten is, bijvoorbeeld omdat je op vakantie bent, wordt je telefoonnummer niet aangeboden als contactkanaal. Klanten kunnen je nog wel direct een bericht sturen of contact opnemen met de bol.com klantenservice.
We verwachten dat je bereikbaar bent op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur. Alleen tijdens deze tijden tonen we je telefoonnummer aan klanten. Wil je jouw openingstijden verruimen, omdat je bijvoorbeeld ook 's avonds of in het weekend open bent? Pas dit dan aan in je verkoopaccount ('Winkeldetails' à 'Klantenservice').
Betaal na 14 dagen. Vanaf het moment dat je de e-mail met de betaallink hebt ontvangen, heb je 14 dagen de tijd om te betalen. Als je te laat betaalt, kan het zijn dat er herinneringskosten in rekening worden gebracht.
Een klachtenprocedure beschrijft hoe gebruikers, ouders of derden het ongenoegen kunnen uiten en hoe de organisatie ze behandelt en registreert. Zo'n klacht is vaak niet fijn, maar je kan er vaak wel uit leren, je werking bijsturen en de betrokkenheid van de klager op jouw organisatie verhogen.
Als een bedrijf niet reageert, of het probleem niet oplost, stuur dan een aangetekende brief. Dit is een belangrijke stap in het proces. Een aangetekende brief is uw bewijsmateriaal en een belangrijk ijkpunt om de klacht officieel vast te leggen. Voor ontvangst van de brief zal het bedrijf moeten tekenen.
De Nationale ombudsman is er voor iedereen die een probleem heeft met de overheid of een overheidsinstantie. Zoals het UWV, de Belastingdienst, de politie of een gemeente. Sommige overheden hebben een lokale ombudsman. Weet u niet zeker bij wie u terecht kunt?
Maar er is nog een eenvoudige en gratis stap die je kunt nemen: een klacht indienen bij ConsuWijzer. ConsuWijzer is het loket van de overheid voor consumenten. Het is opgezet door onder meer de Consumentenautoriteit als informatiepunt voor de consument.
Een klacht is volgens het woordenboek een uiting van ontevredenheid. Je kunt een klacht indienen als je bijvoorbeeld niet tevreden bent over het gedrag van een medewerker of over de kwaliteit van het onderwijs of een onderwijsvoorziening. Je kunt een klacht indienen die over een individuele kwestie gaat die jou raakt.
Wanneer u niet tevreden bent over een product of dienst, kunt u een klacht indienen bij de ondernemer. Als de ondernemer niets van zich laat horen, of u komt er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij een van de commissies van De Geschillencommissie.
Ahold, dat sinds 2016 Ahold Delhaize heet, neemt bol.com over.
Wij gaan verder investeren in het sterke merk bol.com, zodat het verder kan groeien en de leidende positie in online retail kan uitbreiden.” Bol.com wordt het vijfde retailmerk van Ahold in Nederland, naast Albert Heijn, Etos, Gall & Gall en albert.nl.