Ook heeft Apple veel aandacht voor design en een hoge innovatiegraad. Daarnaast kunnen meerdere producten (breder dan alleen telefonie of computer accessoires) met elkaar communiceren, waarbij Apple streeft naar kwaliteit voor alle producten. Dit valt allemaal onder de product leadership strategie.
Apple houdt vast aan offline marketing. Dat is het enige wat het bedrijf nodig heeft. In tegenstelling tot concurrenten heeft Apple een beperkt aantal producten, waar alle aandacht naar uit gaat. Het bedrijf snapt hoe het onder andere aan de hand van storytelling de aandacht van de klant kan behouden.
Apple komt regelmatig in het nieuws, met name omdat de grote macht van het bedrijf zou leiden tot oneerlijke concurrentie. De techreus staat bekend om innovaties als de iPod, iPhone en iPad, en is zo uitgegroeid tot een van de grootste techbedrijven ter wereld.
Heldere eenduidige missie. Bij de start van Apple is de kracht van het bedrijf, lees Steve Jobs, geweest dat er een duidelijke visie was: “geavanceerde technologie eenvoudig maken voor mensen”. Eind jaren '70 is Apple daarmee begonnen en in 1984 kwam dat bijvoorbeeld tot uiting met de introductie van de Apple Macintosh ...
1: APPLE RICHT ZICH OP EMOTIES IN PLAATS VAN KENMERKEN
En wat het toestel aan u verandert wanneer u er een aanschaft. Hoewel ze verschillen qua setting en verhaallijn dragen al deze reclames dezelfde boodschap uit. En dat is dat de fans van Apple producten vooruitstrevend, toegankelijk en absoluut niet saai zijn.
Maar Apple is meer dan dat! Onze kernwaarde, is dat we ervan overtuigd zijn dat mensen met passie de wereld ten goede kunnen veranderen. Dat is wat we geloven. En dat de mensen die gek genoeg zijn om te denken dat ze de wereld kunnen veranderen, degenen zijn die dat ook daadwerkelijk doen.”
Apples bekendste en meest verkochte product is waarschijnlijk de iPhone, een smartphone waarvan de eerste versie in de zomer van 2007 uitkwam.
In het afgelopen jaar is Apple, op het gebied van duurzaamheid, hard vooruit gegaan. Dat maakt het Amerikaanse bedrijf zelf bekend. Bijna 20% van de gebruikte materialen in producten waren gerecycled. Een mijlpaal in de groeiende plannen van het bedrijf om een minder grote stempel te drukken op het milieu.
Apple is vooral bekend van zijn reeks Apple Macintosh-computers, de iPod (muziekspeler), de iPhone (smartphone) en de iPad (tablet). Naast hardware ontwikkelt het zelf ook veel software voor het eigen macOS, maar ook voor Windows.
Er zijn nog andere redenen voor de hoge prijzen van Apple. Voor een, Apple besteedt veel aan onderzoek en ontwikkeling om nieuwe en innovatieve te creëren producten. Ze hebben ook strenge kwaliteitscontrolemaatregelen, die de productiekosten opdrijven.
Conclusie. Of iOS of Android voor jou de beste keuze is, is afhankelijk van wat jij belangrijk vindt. Waar iOS erg gebruiksvriendelijk is, heb je met Android de mogelijkheid om je toestel te personaliseren. Verder ben je met iOS minstens 5 jaar lang verzekerd van snelle software- en beveiligingsupdates.
Om uw apparaat te vinden, logt u in bij iCloud.com/find. Of gebruik de Zoek mijn-app op een ander Apple apparaat dat u bezit. Als uw iPhone, iPad of iPod touch niet in de lijst met apparaten staat, is 'Zoek mijn' niet ingeschakeld.
Het logo van Apple werd in 1977 ontworpen door Rob Janov. In een interview met Creatieve Bits vertelt hij: “Ik heb de hap uit de appel in het design gezet om duidelijk te maken dat het een appel was en geen kers of tomaat”.
Maar wat als een apparaat uit staat? Vanaf iOS 15 kun je een zoekgeraakte iPhone terugvinden in de Zoek mijn-app, ook als het toestel is uitgeschakeld of de batterij leeg is. Dit werkt alleen met nieuwere modellen. “Vind je apparaten met het Zoek mijn-netwerk, zelfs als ze zijn uitgeschakeld”, zegt Apple.
Elk device dat we ontvangen, wordt zorgvuldig geïnspecteerd en beoordeeld voor hergebruik of recycling. In bepaalde regio's worden iPhones aan het eind van hun levensduur verzonden naar onze demontagerobot Daisy, de meest innovatieve en efficiënte manier om meer van de kostbare materialen van iPhone over te houden.
De mate waarin Apple de planeet beïnvloed is geen geheim. Sterker nog: de tech-gigant toont een zekere trots in zijn beperking van vervuiling. Transparantie staat centraal. Duurzaamheid en MVO zijn onderdeel van Apple's kernwaarden.
De lcd-panelen, processors, accu's en geheugen komen met name uit Azië. Schaarse grondstoffen voor iPhone-componenten haalt Apple uit Mongolië en China.
1. iPhone 5S Zwart 32GB. De iPhone 5S Zwart 32GB is een populair model en de best verkochte iPhone.
De iPhone 13 gaat op 17 september in de voorverkoop en ligt op 24 september in de winkels. De startprijs is € 909, en dat wijkt niet af van de iPhone 12 startprijs bij release. Wel is het zo dat je daar dit jaar 2 keer meer opslag voor krijgt. Het goedkoopste model heeft 128 GB opslag, tegenover 64 GB vorig jaar.
Verkoopcijfers: iPhone 13 het best verkocht, iPhone 13 mini heeft het moeilijk. De 6,1-inch iPhone 13 is momenteel de meestverkochte iPhone, terwijl de 5,4-inch kleine iPhone 13 mini ook nu weer niet in de smaak valt bij consumenten.
Apple's missie luid als volgt: "Apple zet zich in om studenten, docenten, creatieve professionals en consumenten over de hele wereld in om de beste persoonlijke computerervaring te bieden met innovatieve hardware, software en internet mogelijkheden." Het globale branding succes is nauw verbonden aan deze missie, omdat ...
De termen visie en missie worden vaak door elkaar gehaald. Kort door de bocht is een visie waar een bedrijf voor staat en een missie wat je als bedrijf wil bereiken. Het formuleren van een visie en missie geeft richting aan een bedrijf, het is de focus en de basis voor de te bepalen bedrijfsdoelen.
Een goed voorbeeld is die van een organisatie dat zich richt op het bestrijden van alzheimer: Voorbeeld van een missie: Het bestrijden van alzheimer door het doen van onderzoeken. Daarnaast proberen wij de zorg van deze ziekte te verbeteren voor zowel de patiënt als alle betrokkenen.
Alleen al in de laatste vier jaar zijn er 1,5 miljard Android gebruikers bijgekomen. Daarmee is Android groter dan iOS of Windows. Ter vergelijking: Apple software (iOS en macOS) staat op 1,4 miljard apparaten, waaronder 900 miljoen iPhones.
Producent van de Mac-serie (Apple-computers) zoals iMac, MacBook Air, MacBook Pro, Mac Studio en het bijbehorende besturingssysteem MacOS. Maar ook van de iPad en iPhone met het besturingssysteem iOS. De betekenis van dit Engelse woord is 'appel'. Dit komt terug in het logo van het bedrijf: een appel met een hap eruit.