De opzegtermijn bij alle producten van KPN (zowel de Thuis producten als Mobiel) is 1 maand.
Houd rekening met 1 maand opzegtermijn.
Je kunt bij KPN kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement of een 1-jarig abonnement. Heb je voor een 1-jarig abonnement gekozen? Dan is de contractduur één jaar. Hierna kun je jouw contract maandelijks opzeggen.
U kunt bij KPN ook telefonisch opzeggen, u kunt dan bellen naar 0800-0402. Indien u uw KPN contract wilt opzeggen omdat u gaat overstappen, dan kunnen wij dat voor u in orde maken. In het bestelformulier geeft u aan dat u gaat overstappen. De overstap en opzegging worden dan uitgevoerd door KPN en uw nieuwe provider.
Dat betekent dat uw abonnement nog maximaal 1 maand doorloopt vanaf het moment dat u opzegt. Uw provider kan u ook een nieuw contract aanbieden. Bijvoorbeeld met een nieuwe prijs.
De opzegtermijn is volgens de wet maximaal 1 maand. Dat geldt voor bijna alle abonnementen. Bijvoorbeeld op een dagblad, weekblad, sportabonnement of energiecontract. En ook bij abonnementen op de bus, zwembad of een onderhoudscontract voor een cv-ketel.
De opzegtermijn voor een abonnement op een krant of tijdschrift dat minimaal één keer per maand verschijnt, bedraagt één maand. Voor het opzeggen van een abonnement op een krant of tijdschrift dat minder dan één keer per maand verschijnt geldt een opzegtermijn van maximaal drie maanden.
De afkoopsom bedraagt de abonnementskosten over de resterende periode van jouw contract. Is je contract afgelopen? Dan is jouw abonnement maandelijks opzegbaar. Als je 1 maand voor het einde van de looptijd van jouw contract opzegt, wordt jouw contract opgeheven en niet verlengd.
Wanneer u uw abonnement opzegt nadat uw contractstermijn is verlopen zijn er geen kosten verbonden aan het opzeggen. Om uw contract bij KPN op te zeggen heeft KPN uw mobiele nummer, klantnummer, postcode en huisnummer nodig.
Heb je een abonnement voor een vaste periode, bijvoorbeeld een jaar, dan zit je daaraan vast. Je kunt vragen aan het bedrijf of je eerder mag stoppen.Maar daar heb je geen recht op. Staat het bedrijf eerdere opzegging toe, dan kan het een opzegvergoeding vragen.
Met KPN TV raak je nooit uitgekeken. Elk pakket is maandelijks opzegbaar. Wel zo fijn als je van zenderpakket wil wisselen.
Uw mobiel abonnement opzeggen zonder nummerbehoud kan op twee manieren. Ten eerste kunt u contact opnemen met de klantenservice van uw provider. Bij veel providers is het ook mogelijk om uw abonnement op te zeggen in de persoonlijke omgeving. Log in bij uw provider en regel de opzegging online.
De datum waarop je thuis internet, tv en vast bellen abonnement activeert, bepaalt je maandelijkse factuurdatum. KPN incasseert normaal gesproken 3 dagen na deze factuurdatum.
Neem je ontslag of word je ontslagen, dan moet er altijd rekening gehouden worden met een opzegtermijn. Deze opzegtermijn geeft de werkgever tijd om een vervanger te zoeken en geeft jou de tijd om op zoek te gaan naar een andere baan.
KPN televisiepakketten
Standaard krijg je 1 TV+ Box en toegang tot meer dan 65 zenders inclusief de sportzender ESPN. Daarnaast kan je live TV pauzeren en terugkijken tot 7 dagen. Meer zenders en/of tot 6 TV+ Boxen is ook mogelijk. Voor het meest basis televisiepakket betaal je momenteel €6,99.
Bij het nieuwe KPN TV+ zijn er twee abonnementen mogelijk: met en zonder tv-zenders. Het abonnement genaamd 'alleen streamen' kost 3,50 per maand.
U kunt het abonnement voortijdig opzeggen en dan de boete betalen. Maar dat houd feitelijk in dat u het resterende abonnementsgeld gewoon in 1 keer moet betalen.
Het goedkoopste internetabonnement met maximaal 100 Mbit/s kost €42,50 per maand. Hetzelfde pakket via glasvezel kost ook €42,50 per maand. KPN heeft een gratis wifiservice voor nieuwe en bestaande klanten: KPN Wifi Tuner.
Waarom wordt KPN duurder? De provider KPN geeft aan dat de hoge inflatie de grootste oorzaak is van de prijsverhoging. Daarnaast geeft KPN ook aan dat de prijsverhoging wordt doorgevoerd om te kunnen blijven investeren in de kwaliteit en veiligheid van hun netwerk.
Tussentijds opzeggen van een abonnement is meestal niet mogelijk. Als u een abonnement heeft van 12 maanden en u wilt bijvoorbeeld na 6 maanden overstappen, dan moet u meestal een afkoopsom betalen.
Gegevens worden soms niet goed aangeleverd, en incomplete opzeggingen kunnen worden verwerkt. Daarom heeft telefonisch opzeggen de voorkeur van de meeste bedrijven. Toch is schriftelijk opzeggen het veiligst, en bovendien vaak gemakkelijkst. Je krijgt hierbij namelijk een schriftelijke bevestiging van opzegging.
Op grond van de Wet Van Dam wordt per 1 december het wettelijk toegestaan om op te zeggen via hetzelfde kanaal als waarop de overeenkomst is aangegaan. Als je dus per mail een contract kunt sluiten, moet je ook via dat kanaal kunnen opzeggen. Eisen dat men schriftelijk moet opzeggen, is dan verboden.