Voorbeelden van missies van grote bedrijven Nike: ''Inspiratie en innovatie brengen naar elke atleet, overal ter wereld'' LinkedIn: ''Professionals over de hele wereld verbinden met elkaar'' Microsoft: ''Om het voor elke persoon en organisatie op de planeet mogelijk te maken om meer en beter te presteren''
Een goed voorbeeld is die van een organisatie dat zich richt op het bestrijden van alzheimer: Voorbeeld van een missie: Het bestrijden van alzheimer door het doen van onderzoeken. Daarnaast proberen wij de zorg van deze ziekte te verbeteren voor zowel de patiënt als alle betrokkenen.
Missie: waar sta je voor? Een missie zegt wie je bent en wat je doet. Waar een visie vooral kijkt naar buiten en naar de toekomst, richt een missie zich vooral naar binnen, op jouw organisatie. Met een missie vertel je wat jouw bedrijf bijdraagt aan het waarmaken van je visie.
Met een missie formuleert een organisatie wat haar identiteit is en verantwoordt het haar bestaansrecht. De missie gaat in op wat het bedrijf doet, is en in iedere situatie wil bereiken. De missie is daarmee tijdloos en staat niet ter discussie.
Onze missie bij Nike is simpel: elke atleet* ter wereld inspiratie en innovatie bieden. Dit doel vormt de inspiratie voor nieuwe technologieën, nieuwe systemen en nieuwe standaarden. Het vormt spelwijzes, wedstrijden en legendes. Het is ons voorrecht en onze verantwoordelijkheid.
We zijn op een missie om een beter dagelijks leven te creëren voor mensen over de hele wereld en we nemen onze verantwoordelijkheid in de lokale gemeenschappen waar we aanwezig zijn zeer ernstig.
We streven ernaar om sport veilig te maken, zowel fysiek als psychologisch, zodat iedereen volledig zichzelf kan zijn, zonder enige vorm van misbruik of intimidatie. We ontwikkelen en werken samen aan programma's die vorm geven aan het leven van mensen in ondervertegenwoordigde gemeenschappen door middel van sport.
Je missie formuleren, doe je door de vragen te beantwoorden: waar staan we voor, welke kernwaarden zijn voor ons het belangrijkst, wat motiveert ons en wat is ons bestaansrecht? Concreet schrijf je op waarom je organisatie bestaat (je why), voor wie je bestaat en wat voor meerwaarde je levert als organisatie.
Het is onze missie om de wereldwijde informatie te ordenen en voor iedereen toegankelijk en bruikbaar te maken. Daarom maakt Zoeken het makkelijk om verschillende soorten informatie uit diverse bronnen te ontdekken. Sommige informatie is eenvoudig, zoals de hoogte van de Eiffeltoren.
De missie beschrijft de identiteit van een organisatie en wat deze in de huidige situatie wil bereiken. De visie daarentegen gaat in op het ideaalbeeld van de organisatie voor de toekomst (wat de organisatie op de lange termijn wil bereiken).
De missie vertelt niet wát de stichting doet, maar wel waarom. Doelstelling: Op basis van de missie kan een situatie worden beschreven die de stichting binnen afzienbare tijd wil bereiken. Het bereiken van die situatie is de doelstelling. Dit doel is goed omlijnd, uitdagend, ambitieus, maar ook realistisch en haalbaar.
Zorg ervoor dat het het doel of de missie van uw organisatie, het richtinggevoel en de betekenis en relevantie die het mensen brengt, uitdrukt . Dit betekent dat de missieverklaring betekenisvol moet zijn en verder moet gaan dan alleen een verzameling woorden.
Een persoonlijke missie is een soort leidraad en levensdoel in jouw werk en leven. Het is een innerlijk kompas dat richting geeft aan je dagelijkse keuzes en handelingen. Een persoonlijke missie geeft uitdrukking aan wat voor jouw betekenisvol en belangrijk is.
Procter & Gamble: “ Om merkproducten en -diensten van superieure kwaliteit en waarde te leveren die het leven van consumenten over de hele wereld verbeteren, nu en voor toekomstige generaties .” Reddit: “Om iedereen ter wereld een gevoel van gemeenschap en verbondenheid te geven.” Nike: “Om elke atleet ter wereld inspiratie en innovatie te bieden.
Een missie beschrijft wat een bedrijf nastreeft en is van toepassing op de huidige situatie. De missie schetst een perfecte wereld. Een wereld die nét niet te realiseren valt, maar waar je langzamerhand wél steeds dichter naartoe werkt.
De missie van Apple luidt “om klanten de beste gebruikerservaring te bieden via innovatieve hardware, software en services.” En dat is de visie van Apple “om de beste producten op aarde te maken en de wereld beter achter te laten dan we hem aantroffen.”
We zoeken voortdurend naar eigenzinnig innovatieve oplossingen en doen dit op een verantwoorde manier, met respect voor mens, planeet en welvaart. Colruyt Group wil een bron van inspiratie zijn die het iedereen makkelijk maakt om bewuster te consumeren en duurzame keuzes te maken.
De 3 kernwaarden die Lego uitdraagt zijn: uitvinden, creatief denken en inspireren.
Over Ridley
Gebaseerd op ons Belgische fietserfgoed en onze jarenlange ervaring, is het ons missie om jouw perfecte fiets te creëren.
Een goede missieverklaring zou zich alleen moeten richten op wat het belangrijkst is voor de organisatie . Het zou kort, duidelijk, informatief, eenvoudig en direct moeten zijn. Het zou uitgebreide taal, clichés en generalisaties moeten vermijden en het zou de nadruk moeten leggen op resultaten en de mensen die de organisatie bedient.
ONZE MISSIE
We hebben een duidelijke missie: het beste sportmerk ter wereld zijn . Elke dag werken we eraan om de beste sportproducten ter wereld te creëren en verkopen, en om de beste service en consumentenervaring te bieden – en dat alles op een duurzame manier.
De oprichting van Adidas is een verhaal dat begon met twee broers, Adolf en Rudolf Dassler, die samenwerkten in een schoenenfabriek in Herzogenaurach, Duitsland. In de jaren 1920 begonnen de broers hun eigen schoenen te maken en in 1924 registreerden ze hun eerste bedrijf, genaamd Gebrüder Dassler Schuhfabrik.
Het Duitse merk Adidas is het meest duurzame modebedrijf ter wereld. Dat is gebleken uit onderzoek van ´Corporate Knights´, een Canadees onderzoeksbureau.