Er wordt gezegd dat de 328 een van de meest betrouwbare Ferrari-modellen is, en relatief betaalbaar in onderhoud. De 328 GTB (Gran Turismo Berlinetta) is de 'gesloten dak'-versie van de 328 GTS (S van Spider).
Het staat bekend om zijn relatief betrouwbare motor en aandrijflijn . Potentiële eigenaren moeten echter rekening houden met de hoge onderhoudskosten. Regelmatige onderhoudsbeurten, die cruciaal zijn om de prestaties en betrouwbaarheid van de auto te behouden, kunnen duur zijn.
De SF90 XX is niet alleen de sterkste straatauto die Ferrari ooit heeft gebouwd, maar ook de snelste op het eigen Fiorano-testcircuit. Met een tijd van 1.17,3 minuten was hij liefst 1,7 tellen rapper dan de gewone SF90.
Eén keer per jaar een beurt van 800 euro en elke drie jaar een beurt van een ongeveer 3.000 euro, daarop moet je wel minimaal rekenen. Maar wanneer je vraagt wat het rijden met een Ferrari je gaat kosten, dan heb je het geld er feitelijk niet voor.
Hoewel de kosten per model en bouwjaar kunnen variëren, liggen de gemiddelde jaarlijkse onderhoudskosten voor een Ferrari tussen de $ 1.500 en $ 2.000 .
Ferrari 288 GTO EVO (Onno)
De Ferrari 288 GTO Evoluzione is voor hem de lelijkste Ferrari ooit gemaakt. Nu moeten we het de auto vergeven, het is voornamelijk een competitie-auto bedoeld om zo snel mogelijk te zijn. Het is dus wel functioneel lelijk.
Als je financiële middelen toereikend genoeg zijn hoef je geen 'standaard Ferrari' te kopen, maar kan je gebruik maken van Ferrari's limited editions. Daarvoor dien je wel hoog op de lijst in Maranello te staan.
De Testarossa wordt echter momenteel beschouwd als een van de meest visueel aantrekkelijke Ferrari-auto's ooit gemaakt. Deze fantastische supercar werd aangedreven door een 5,0-liter flat-12-motor, die 390 pk en 354 pond-voet koppel genereerde. Hij kon zijn topsnelheid van 180 mph en 60 mph in 5,6 seconden bereiken.
Op een veilig in New York is maandag een Ferrari 250 GTO uit 1962 verkocht voor 51,7 miljoen dollar (48,3 miljoen euro). Dat maakt de wagen de op een na duurste auto die ooit is geveild.
Ferrari F40
Geen enkele favorietenlijst van Ferrari zou compleet zijn zonder de F40, een iconisch model dat de geboorte van de moderne supercar inluidde en de motorsportgeschiedenis en -spirit van Ferrari in een straatauto belichaamde.
De meest bekende Ferrari wagen
De auto staat bekend als de auto met de scherpe luchtsleuven. Hoewel de 1992 Ferrari Testarossa de laatste versie is die van deze sportwagen is geproduceerd, wordt dit model nog altijd gezien als een van de meest populaire oudere modellen van het merk.
Voor wie een Ferrari kan betalen is het niet zo belangrijk hoe hoog de prijs van de auto is, maar de Portofino is wel de goedkoopste van de Ferrari reeks.
Ferrari's zijn veel duurder om te onderhouden dan gewone auto's zoals Toyota's en Honda's. Ferrari's zijn high-performance auto's met ingewikkelde mechanica die moeilijk te repareren zijn . U moet elk onderhoud, of het nu klein of groot is, laten uitvoeren door gekwalificeerde monteurs in een erkende reparatiewerkplaats.
Kim mag geen Ferrari meer kopen
Samen met andere celebs als Justin Bieber staat Kim Kardashian op Ferrari's zwarte lijst. Het merk heeft een policy opgesteld met zeker vijftien hoofdregels, waaraan de koper zich moet houden om niet verbannen te worden.
Ferrari-eigenaren moeten illegale race-activiteiten vermijden, omdat deze het imago van het merk kunnen schaden. Ook voor legale races en evenementen moet Ferrari eerst toestemming geven.
Er zijn momenteel 7 auto's van de Ferrari Purosangue die in het grijs rondrijden.
De Multipla is door diverse media uitgeroepen tot lelijkste auto ter wereld. In 2020 kwam de Multipla ook als lelijkste auto uit de bus in een enquête van deze krant.
Op dit moment zijn er 3.830 Ferrari's geregistreerd in Nederland. Ongeveer 0,02 procent, of anders gezegd: één op de 4.680 Nederlanders heeft auto van het Italiaanse supercarmerk. Kleine kanttekening: dit is het aantal registraties. Er zal natuurlijk een aantal mensen zijn dat meer dan één Ferrari bezit.
Behalve als je een erkende Ferrari-dealer op het einde van je straat hebt, natuurlijk. Voorzie minstens 1.000 euro per jaar voor je algemene onderhoudsbudget. Heb je slijtage aan je achterbanden dan komt daar nog eens 1.000 euro bij voor een nieuwe set.
Ook Ferrari's uit het verleden hebben hun waarde over het algemeen vrij goed behouden. Zo kost een flink Ferrari 458 Italia occasion uit 2010 met veel kilometers nog steeds minimaal 150.000 euro. De goedkoopste Ferrari occasion is de Mondial, waarvan exemplaren vanaf circa 40.000 euro van eigenaar wisselen.
Onderhoud en onderdelen zijn voor een Ferrari erg duur. Een oliewissel met oliefilter, iets wat iedere brandstofauto in ieder geval ieder jaar moet vernieuwen, kost tussen de 1.000 en 1.500 euro. Verslijt je ook een setje banden in een jaar, dan kost dit je al gauw 1.400 euro exclusief montage en uitlijnen.