Twee trends die in 2022 groots zijn, zijn enorme planten en zelfgekweekte groenten. Producten zoals zaadjes en scheppen zijn al product trends sinds mensen meer gaan nadenken over hoe ze het milieu kunnen helpen.
Pop It, een nieuwe rage. Deze fidget is vooral bekend van TikTok.
Soorten rages
computerspelletjes (Pac-Man, Nintendo, Pokemon PlayStation, Wordfeud etc.) dans (de twist, de moonwalk, de Lambada, de Dab, de Macarena, jumpstyle etc.) dieren (soms worden bepaalde huisdieren waanzinnig populair dankzij films of televisieseries. Na Lassie nam de verkoop van collies bijvoorbeeld toe.)
Houten speelgoed blijft onminderd populair. Denk daarbij aan houten poppenhuizen, garages en houten speelkeukens. Zelfs budgetketens als Action hebben deze trends met open armen verwelkomd en hun assortiment uitgebreid met betaalbaar, duurzaam speelgoed.
Hiphop is een culturele beweging, vooral bekend als muziekstijl. Hiphop is ontstaan in de jaren zeventig in New York, en dan voornamelijk in de arme wijk The Bronx, die destijds bewoond werd door vooral Afro-Amerikanen en latino's.
Dag Barbie, hallo Minecraft!
De helft van de kinderen had Lego in de top vijf staan. Op nummer twee stond tientallen jaren Barbie. Maar kinderen van nu spelen liever met Minecraft. Ander populair speelgoed door de jaren heen is Monopoly, Playmobil en de pop Baby Born.
Een trend is een ontwikkeling van een bepaalde richting op langere termijn. Trends worden vaak aangegeven door modeontwerpers, maar kunnen ook voortkomen uit een rage waar ontwerpers dan verder op inhaken. Een trend duurt langer dan een seizoen en is altijd van invloed op het komende seizoensbeeld.
Wanneer een verschijnsel in een korte periode mateloos populair is geworden, en ontstaan is zonder exceptionele media-aandacht, wordt dit een rage genoemd. Het creëren van een hype wordt wel hypen genoemd. "Hype" is een Engels woord afgeleid van het Griekse hyper = "boven".
Het inspelen op trends of ontwikkelingen zorgt voor een goede positie ten opzichte van jouw concurrentie. Bij iedere trend of ontwikkeling kun je verwachten dat jouw concurrent hier op in gaat spelen. En je wilt zeker niet achter lopen op jouw concurrenten!
Naar welke producten is momenteel veel vraag? T-shirts, milieuvriendelijke producten en sportkleding zijn trending producten waar altijd veel vraag naar is.
De sleutel tot het vinden van trending-producten is uw onderzoek doen en proactief zijn bij het ontdekken. Je moet niet alleen een populair product spotten, maar je moet het ook vinden, voorraad, lijst het in uw winkel, en breng het dan op de markt voor het juiste publiek.
Hypes zijn het gevolg van een goede marketingstrategie. Hierbij kunnen vijf tactieken worden gebruikt: (1) zaaien bij de leiders, (2) beschikbaarheid beperken, (3) iconen gebruiken, (4) een lijst en (5) gebruik je gebruikers. Vaak komt een hype overgewaaid uit een andere, soms tegengestelde cultuur.
Een hype is een kortstondige publiciteitsgolf over een unieke gebeurtenis. Een hype komt plotseling op en verdwijnt meestal binnen een paar dagen of weken alweer naar de achtergrond. Een voorbeeld is de aandacht voor PokémonGo of de zogeheten bangalijsten met meisjes die gemakkelijk te 'krijgen' zijn.
Wanneer een verschijnsel in een korte periode mateloos populair is geworden, en ontstaan is zonder exceptionele media-aandacht, wordt dit een rage genoemd. Het creëren van een hype wordt wel genoemd: hypen.
Dit zijn trends die zich in een langere periode ontwikkelen en die invloed hebben op veel mensen in verschillende plekken in de wereld. Een voorbeeld is klimaatverandering. Macrotrends daarentegen zijn verbonden aan een bepaalde megatrends en hebben een kortere levensduur, denk aan zo'n 5 tot 10 jaar.
De Trendpiramide is een instrument dat helpt om trends en ontwikkelingen in kaart te brengen. Hierbij wordt onderscheid gemaakt in drie verschillende trendniveaus. Het onderzoeken van korte termijntrends vindt plaats op basis van een inventarisatie van concrete microtrends op het gebied van producten en diensten.
Is Amerika een duur land? Het is enigszins afhankelijk van de wisselkoers, maar de prijzen zijn over het algemeen ongeveer gelijk aan de prijzen in Nederland. Je hebt zelf redelijk invloed op hoe duur of goedkoop je de reis maakt.
Uitgebreid uit ontbijten gaan is heel normaal
Sowieso is het typisch Amerikaans om veel uit eten te gaan, maar ontbijten buiten de deur is heel normaal. En dan vooral een enorm ontbijt met eieren, bacon, hashbrowns en pancakes. Daar kun je bijna de hele dag op teren.