Een brand is een verbranding met vuur die zich ongehinderd uit kan breiden en schade en/of gevaar veroorzaakt.
Het principe is simpel, zodra de branddriehoek compleet is, is er vuur. Het principe van de branddriehoek is toch: indien er voldoende brandbaar materiaal is in combinatie met een voldoende hoge temperatuur en voldoende zuurstof dan is er vuur. De definitie van vuur en brand ligt gelijk.
Merken zijn symbolen die in de handel worden gebruikt voor het identificeren van producten. Uw merk is het symbool waaraan uw klanten u herkennen. Het onderscheidt u van uw concurrenten.
Een merk is een bepaald woord of afbeelding (of een geluid of een kleur) waarvoor geldt dat er iemand (de merkhouder) is, die het als enige mag gebruiken binnen een regio voor een bepaald handelsdoel. Een merk (brand) is wat het publiek denkt, voelt en ervaart bij een bedrijf.
Voor brand zijn er drie factoren nodig. Als deze alle drie aanwezig zijn en in de juiste verhouding, dan ontstaat er brand. Dit noemen we de branddriehoek. De drie factoren van de branddriehoek zijn: warmte, zuurstof en brandstof (brandbaar materiaal).
Als je slaapt ruik je geen rook, maar je hoort het luide alarm van een rookmelder wel. Plaats rookmelders dus in ieder geval in de hal en op de overloop, maar vooral ook in de ruimte waar je slaapt en waar brand kan ontstaan.
De definitie van brand is: een vuur dat ongewenst is, schade en/of gevaar oplevert en zich ongehinderd kan uitbreiden. Voor elke brand heb je 3 dingen nodig om het inleven te houden, haal je een van deze onderdelen weg dan ben je de brand aan het blussen of doven. Samen vormen zij de branddriehoek.
Het totaalpakket van een merk, ontstaan uit passie en kernwaarden, bestaat uit een logo, naam, stijl, symboliek, normen en waarden. Het bevat een complete sfeer, een gevoel. Je kunt een merk ook wel zien als een persoon, met een eigen persoonlijkheid en uitstraling.
De basis van ieder sterk merk wordt gevormd door een sterke identiteit. Belangrijke elementen zijn de merkvisie, merkmissie, merkwaarden en merkpersoonlijkheid.
Branding is een Engels woord dat voortkomt uit “brand” wat “merk” betekent. Het staat voor de uitstraling van een merk, het gevoel dat het oproept bij het publiek en het beeld dat ze bij een merk voor ogen krijgen. Het is niet hetzelfde als merkidentiteit, die richt zich op de visuele uitstraling van het merk.
De meeste merken zijn woordmerken, zuivere beeldmerken of beeldmerken met woordelementen. Andere soorten zijn vormmerken, kleurmerken en klankmerken.
Een merk is dus een vertaling van alle facetten van een bedrijf. Een uitstraling en een imago zijn ook onderdelen van de vormgeving van een merk. De doelgroep is dus een onderdeel van het merk. Een bedrijf vormt de basis om een merk vorm te geven.
Voor de eerste officiële geregistreerde merken moeten we namelijk terug in de tijd. Naar 1905 bijvoorbeeld, waar het eerste officiële merk in Australië een dennenboom-logo was, en dat voor een chemisch bedrijf. In Hong Kong was het eerste merk er ééntje van de Nestlé groep, toegekend in 1874 voor gecondenseerde melk.
De hitte die vrijkomt bij een brand gaat alle voorstelling te boven: ze kan oplopen tot 1 200 °C. Dat overleeft geen mens. Al vanaf een temperatuur van 65 °C functioneert het lichaam niet meer. Bij een brand speelt de tijd in uw nadeel.
In het begin loopt de temperatuur langzaam op, waarna de brand zich snel ontwikkelt. Daarnaast is er sprake van een tijdrace tussen het verloop van de brand (branduitbreiding en rookverspreiding) aan de ene kant en de menselijke/ installatietechnische factor aan de andere kant (ontdekking, ontruiming en blussing).
Reacties. Zodra er gevaar bestaat dat het vuur in kwestie een brand in de omgeving veroorzaakt, door omvallen, ontsnappende vonken, uitrollende takken en dergelijke, spreek je van open vuur. Kampvuren, barbecues en dergelijke vallen daar dus onder ; een gasbrandertje zeker ook.
Laat iedereen kennismaken met je merk door verschillende kanalen te gebruiken zoals social media, advertenties in de krant, televisiereclames of zelfs radio reclames. Je kunt ook een blog starten, samenwerken met andere bedrijven of je visuele identiteit een opfrisbeurt geven.
Opvallend blijft dat er 56 Amerikaanse merken in de Top 100 staan met Apple als absolute koploper. Amazon is dus het meest waardevolle merk ter wereld met een groei van 64 procent tot… 684 miljard dollar.
Waarom is een goede merkstrategie zo belangrijk? Een merkstrategie is belangrijk voor elk merk, omdat het de essentiële basis vormt van álles dat je doet. Het maakt duidelijk waar je naartoe werkt en hoe alle onderdelen van je merk zich tot elkaar verhouden om maximale impact te hebben.
Branding en identiteit
Branding gaat over persoonlijke eigenschappen, gevoel, visie en de kwaliteit van jouw brand. Als je dit goed naar je klant weet over te brengen ben je goed bezig! Let er dan ook op dat bijvoorbeeld jouw visie op de klant gericht is, in plaats van op bijvoorbeeld alleen veel omzet draaien.
Product branding is het ontwikkelen van een onderscheidend merk voor een bepaald product met de bedoeling de doelgroep van een merk te bereiken.
Branding: je naamsbekendheid bouwen en vergroten
Alles draait om het opzetten en vergroten van de naamsbekendheid en het beeld regisseren dat de klant van het bedrijf heeft. Je wilt dat mensen aan jou denken en niet de concurrent, maar bovenal is het je doel om een bepaalde behoefte bij je doelgroep te creëren.
zonder noemenswaardige extra brandbare materialen worden schuimbrandblussers (brandklassen A en B) of poederbrandblussers (brandklassen A, B en C) gebruikt. Voor technische ruimtes, ruimtes met waardevolle (elektronische) items en professionele keukens worden CO2-brandblussers (brandklasse B en voorheen E) gebruikt.
Neem een brandblusser mee. Nadat de BHV'ers zijn aangekomen bij de deur waarachter de brand bevindt, start je de deurprocedure. Blijf communiceren met de overige BHV'ers via een portofoon. Neem een beslissing; brand zelf blussen of ontruimen en brandweer alarmeren.