Beste tijden om te posten: maandag tot en met vrijdag om 3 uur 's nachts, dinsdag om 10 uur in de ochtend en om 12 uur 's middags.
Zo geeft het Amerikaanse bedrijf Zenesys aan dat je het beste op Facebook kunt posten tussen 13:00 en 16:00 op een donderdag, vrijdag, zaterdag of zondag. Coosto (een social media management tool) geeft aan dat posten op een woensdag om 15:00 het beste werkt.
01 Het beste tijdstip om te posten is tussen 12.00 uur en 15.00 uur op maandag, woensdag, donderdag en vrijdag. 02 En op zaterdag en zondag tussen 12.00 uur en 13.00 uur. 'Op het gebied van Facebook engagement constateerden we dat dinsdag altijd een beetje achterloopt,' stelt Wood.
Beste tijd om te uploaden op Instagram
Beste tijden: woensdag om 15:00 uur, donderdag om 05:00, 11:00, 15:00 en 04:00 uur en vrijdag om 05:00 uur. Beste dag: donderdag. Meest consistente betrokkenheid: 9:00 tot 18:00 uur van dinsdag tot vrijdag. Slechtste dagen: zondag en maandag.
Een goede Facebook post: wees visueel
Versterk je berichten door mooie en kwalitatieve foto's toe te voegen. Visuals scoren beter dan tekst en je kunt experimenteren met verschillende formaten zoals diavoorstellingen, carrousels, albums, etc.
De beste tijden om te posten op social media: dinsdag tot en met donderdag, om 9 of 10 uur 's ochtends. De beste dagen om te posten op social media: dinsdag tot en met donderdag. De slechtste dag om te posten op social media: zondag.
Op LinkedIn en Instagram is dat gemiddeld na een dag of 3, op Facebook na twee dagen en op Twitter kan je rustig iedere dag iets posten. Je zou dus kunnen stellen dat je, met uitzondering van Twitter, 2 à 3 keer per week een post moet plaatsen om 'on top of mind te blijven'.
Over het algemeen zijn dit de beste tijden om op Instagram te posten: Maandag, dinsdag en vrijdag van 10–11 uur, koffiepauze. Dinsdag om 14.00 uur, om te profiteren van de dip na de lunch. Tussen 9.00 – 17.00 uur tijdens het weekend.
Beste tijd om te posten op Instagram zaterdag
Je ziet dat we op zaterdag veel minder actief zijn dan de doordeweekse dagen. Probeer je daarom ook echt te houden aan de tijdstippen die pieken: 12 uur 's middags en 8 uur 's avonds.
Zo kun je Instagram posts inplannen:
Tik linksboven in het scherm op de knop 'Bericht maken' en geef aan of het bericht voor Instagram of IGTV is bedoeld; Verder werkt alles zoals je gewend bent: voeg tekst, een beschrijving en een foto of video toe en druk op het pijltje rechtsonder om een datum en tijdstip te kiezen.
Als je berichten of opmerkingen op een pagina plaatst, kan een verhaal worden gepubliceerd in het overzicht en op andere plekken op Facebook. Je kunt alleen iets plaatsen op pagina's die bezoekers toestaan iets te plaatsen.
Mensen hebben vaak (zij het onbewust) best helder wat ze willen van een platform als Instagram. Ze willen er hun hobbies delen, connecten met vrienden en familie, onderwerpen en influencers volgen die hen interesseren.
Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.
Dinsdag, woensdag en donderdag tussen 10:00 en 15:00 uur heeft Instagram de meest regelmatige betrokkenheid.
Beste tijden om te posten op TikTok in Nederland
De tijden met de grootste betrokkenheid zijn op potentieel strategische momenten: dinsdag om 15.00 uur na de lunch, donderdag om 18.00 uur na het werk, en vrijdag om 11.00 uur tijdens de ochtendpauze.
U kunt content plaatsen en delen op LinkedIn met behulp van het vak Delen bovenaan de LinkedIn-homepagina. Ga naar Een bijdrage starten vanuit het centrale vak Delen in de desktop-versie van LinkedIn om aanvullende opties voor delen weer te geven. Activeer om de afbeelding groter te bekijken.
Facebook posts
Post minimaal drie keer per week iets en maximaal twee keer per dag. De specialisten raden bedrijven aan om één post per dag op Facebook te plaatsen.
En natuurlijk vooral: welk doel wil je bereiken met Instagram? De Instagram stories die jij gaat posten, moeten jou namelijk helpen om dat doel te halen. Zorg in ieder geval dat je twee keer per dag een story post met zo'n 10-11 uur tussen die stories.
Hoewel je een afbeelding handmatig kunt bijsnijden en op maat kunt maken voor een verhaal, is de aanbevolen maat voor Instagram-verhalen 1080 bij 1920 pixels (een beeldverhouding van 9:16). Dit geldt voor foto's en video's. Maak de afbeeldingen eenvoudig op maat met de tool Formaat wijzigen.
Probeer reacties uit te lokken door het stellen van vragen. Houd het eenvoudig. Een makkelijke vraag geeft vaak meer reacties dan een ingewikkelde. Een gesloten vraag – met als antwoord ja of nee – kan al heel effectief zijn.
Omdat het je interne communicatie menselijk maakt. Door interactie mogelijk te maken, kunnen collega's met elkaar chatten, reageren op berichten en ideeën en bedenkingen met elkaar delen. Het resultaat? De werkomgeving wordt een hechte community, met collega's die beter samenwerken en bijgevolg ook productiever zijn.