De Lindemann Service Cleaner benzine is de beste en goedkoopste oplossing voor het reinigen van onder andere de katalysator. Lindeman Service Cleaner Benzine is een krachtig additief dat het hele brandstofsysteem inclusief de kleppen, zuigers en injectoren reinigt.
Reinigt het gehele brandstofsysteem inclusief injectoren, kleppen en zuigers met één behandeling. Het resultaat is een schoner brandstofsysteem wat direct de prestaties van de auto verbeterd. Minder uitstoot, verbeterde en efficiëntere verbranding zorgt ervoor dat schade aan de katalysator wordt voorkomen.
Beste brandstofsysteem reiniger
De Lindemann Service Cleaner Benzine behoort bij een van de beste injector cleaners op de additieven markt. Dit brandstofadditief heeft ten opzichte van alle andere merken additieven een hogere concentratie werkzame stoffen. Dit biedt een langere en duurzamere werking.
Wat zijn de prijzen voor het reinigen van mijn katalysator per type? Enkelvoudige katalysatoren (reinigingsprijs benzine of diesel 210 €). meerdere systemen met pre-katalysator, DPF en post-katalysator!
Shell V-Power reinigt nu 100% de belangrijkste motoronderdelen zoals inlaatkleppen en/of brandstofinjectoren1 en herstelt daardoor tot 100% van de motorprestaties. Door altijd Shell V-Power te gebruiken kies je voor onze beste reiniging en bescherming van je motor.
Euro 98 ontvlamt namelijk onder een hogere temperatuur en druk dan euro 95. Als de benzine in je motor te vroeg of te laat reageert met de lucht, ontstaat er een vonk, en dat kan de motor vervuilen en zelfs . beschadigen. Dat euro 98 beter is voor de motor, is een hardnekkige mythe.
Ben je zuinig op je motor en wil je alleen het beste, zonder risico's, tank altijd E5 (98). Je motor loopt er beter en zuiniger op.
Zelf jouw katalysator schoonmaken met een katalysator reiniger? Dit kan eenvoudig met een Lindemann additief. De Lindemann Service Cleaner benzine is de beste en goedkoopste oplossing voor het reinigen van onder andere de katalysator.
De katalysator kan defect raken wanneer er gereden wordt met een auto waarbij de verbranding niet goed verloopt. U merkt dit aan stotteren van de motor en een motorlampje dat knippert. Een katalysator kan niet tegen onverbrande benzine.
Dit zijn de symptomen van een defecte katalysator: Het voertuig neemt af in vermogen; dit komt door een verstopte katalysator. Rammelend of tikkend geluid bij de katalysator; dit duidt aan dat het onderdeel los is gaan hangen. De auto stottert of trekt niet goed op; dit komt door verstopping van de katalysator.
Injectoren vervuilen, maar zo compenseren ze hun slijtage. Pas als ze heel oud zijn of erg vuil dan is schoonmaken een goede optie.
Injectiereiniger werkt inderdaad erg goed. Ik heb al diverse motoren een stuk beter rijdend gekregen, simpelweg met zo'n busje. Ik gooi ook met gerust hart een busje op een volle motor-tank; een busje op 10 ~ 20 liter dus. Vooral de motoren met carburateurs die lang stilgestaan hebben, hebben er profijt van.
Advies toepassing Benzine Additief
Voor preventief gebruik wordt aangeraden elke 10.000 km, en/of bij elke grote en kleine servicebeurt, een volledige flacon à 300 ml toe te voegen aan een tank van circa 50 liter. Voor een intensieve reiniging elke 3000 km of tijdelijk bij elke tankbeurt.
Je auto ruikt naar rotte eieren
De geur van zwavel of rotte eieren is meestal een teken dat er wat schort aan de katalysator in het uitlaatsysteem. Het wijst op waterstofsulfide in de motor, wat de katalysator normaal gezien zou omzetten in (geurloze) zwaveldioxode.
Een katalysator kan een autoleven meegaan, maar gaat gemiddeld 80.000 tot 150.000 km mee. Daarnaast zijn er nog andere oorzaken waardoor een katalysator vóór de verwachte levensduur kapot kan gaan. De meest voorkomende redenen dat een katalysator stukgaat zijn: Onverbrande brandstofresten in de uitlaat.
Met een kapotte katalysator moet je zo snel mogelijk naar de garage. Niet alleen voor het milieu, maar ook voor vervolgschade. Een kapotte katalysator is immers vaak een gevolg van andere motorstoringen, zoals versleten bougies of zuigerringen, of uitlaatklep- of ontstekingsproblemen.
Koolstofvervuiling leidt tot verstopping of gedeeltelijke verstopping van de katalysator. Dit wordt veroorzaakt door een te rijk brandstofmengsel en/of doordat olie of anti vries in het uitlaatsysteem terecht komt. Koolstof afzetting vermindert de werking doordat het actieve oppervlak wordt aangetast.
Met een kapotte katalysator mag u nooit te lang doorrijden. Om te beginnen vormt dit een gevaar voor het milieu en bovendien gaat de motor vroeg of laat in de “noodgevalmodus”. Ook het verwijderen van een kapotte katalysator en dan zonder verderrijden is geen goed idee.
Daarnaast is vanaf bouwjaar 1996 een emissiebestrijdingssysteem (lambda + katalysator) Verplicht vanuit de apk regelgeving, ongeacht of dit op het kenteken vermeld staat.
JLM Diesel Roetfilter reiniger is één van de beste roetfilterreinigers op de markt. De JLM DPF reiniger bevat een hoge concentratie van het werkzame additief. Alle moderne auto's met een dieselmotor hebben een roetfilter.
Je kunt een lambdasonde op verschillende manieren schoonmaken. Als eerste kun je dit doen met een staalborstel. Indien je hiervoor kiest, ben je ongeveer 5 minuten bezig met het schoonmaken van de lambdasonde. De tweede manier is de lambdasonde schoonbranden met een gasbrander.
Regeneratieproces – 'Regenereren'
Het regeneratieproces is feitelijk het schoonbranden van het roetfilter. Hierbij wordt het opgeslagen roet verbrandt. Dit wordt gedaan door extra brandstof in het roetfilter te spuiten.
Ja, dat mag zeker.Benzines kun je in elke verhouding met elkaar mengen.Je motor moet wel geschikt zijn om deze verschillende benzines (met verschillend octaangetal) te verbranden.
In vrijwel alle gevallen heeft Euro98-benzine niet alleen een hoger octaangetal, maar zijn er ook additieven toegevoegd die volgens de brandstoffabrikant een gunstig effect hebben op verbruik en levensduur van de motor. Benzine met extra additieven wordt ook wel premium-benzine genoemd.
Kan ik E5 en E10 door elkaar tanken? Ja, dit is mogelijk. Bij de meeste auto's is dit geen probleem. Heb je een oudere auto van zo'n twintig jaar of ouder, check dan eerst of deze bestand is tegen E10.