Lindemann heeft met de Total Care Diesel een van de krachtigste en beste diesel cleaners in huis. Deze cleaner is zo uniek omdat het een krachtige all-in-one reiniger is dat het hele diesel brandstofsysteem grondig reinigt. Denk aan de injectoren, turbo, egr-klep, in- en uitlaatkleppen en het roetfilter.
De diesel reiniger is een unieke brandstofreiniger voor het reinigen van de injectoren. Om uw diesel brandstof systeem schoon te houden of te reinigen is het raadzaam om de 5in1 diesel injectie reiniger maandelijks toe te voegen bij het tanken.
Beste brandstofsysteem reiniger
De Lindemann Service Cleaner Benzine behoort bij een van de beste injector cleaners op de additieven markt. Dit brandstofadditief heeft ten opzichte van alle andere merken additieven een hogere concentratie werkzame stoffen. Dit biedt een langere en duurzamere werking.
Diesel Injector Reiniger reinigt het complete brandstofsysteem, vermindertroetaanslag in het roetfilter, verbetert het brandstofverbruik, vermindert de CO2-uitstoot, herstelt vermogensverlies en beschermt het brandstofsysteem tegen corrosie.
Met een injector cleaner kun je het brandstofsysteem eenvoudig zelf reinigen, dus ook de verstuivers en de injectoren. Het beste is om het iedere 5000 km preventief toe te passen. Ook is het mogelijk de injector reiniger toe te passen wanneer de injectoren al vervuild zijn.
Injectoren vervuilen, maar zo compenseren ze hun slijtage. Pas als ze heel oud zijn of erg vuil dan is schoonmaken een goede optie. Kijk je naar markten zoals Amerika waar ze veel eerder met injectoren begonnen dan zie je daar bijna alleen ultrasonic reiniger.
Oplossing. In het geval u last heeft van vervuilde injectoren is het raadzaam Speed Cleaner op een hoge concentratie toe te voegen. Voeg 1 bus speed cleaner toe op 20 liter brandstof en rij hiermee 30km. Binnen deze 30km heeft uw motor genoeg tijd om op temperatuur te komen en goed te reinigen.
Hoe meer kilometer je in een jaar rijdt, hoe meer geld je met een diesel zou kunnen besparen. Maar de overige kosten voor dieselauto's blijven stijgen. Denk aan de wegenbelasting, fijnstoftoeslag, verzekeringen en een dalende restwaarde. Hierdoor zijn in veel gevallen benzineauto's goedkoper.
Gebruik: U kunt op 2 manieren Fuel Injector Cleaner toevoegen. 1) Voeg de injectie reiniger toe als er nog ongeveer 20 liter brandstof in de tank zit en rijdt de tank zoveel mogelijk leeg. Op deze manier heeft u een sterk geconcentreerd mengsel (brandstofreiniger met brandstof).
Wij adviseren jaarlijks bij onderhoud het brandstofsysteem door ons te laten reinigen. Wij doen dit door middel van een premium reinigingsvloeistof (brandstofadditief) die wordt toegevoegd aan de brandstof in de tank. De vloeistof werkt ook preventief.
5in1 benzine injectie reiniger. 5in1 benzine injectie reiniger is een brandstoftoevoeging voor benzinemotoren die zorgt voor een optimale werking van de motor. De uitstekend werkende brandstoftoevoeging werkt tegen verstoppingen en zorgt ervoor dat verstopte injectoren worden geopend.
Slijtage van verstuivers en de problemen als gevolg daarvan komen in de regel pas voor boven de 150.000 km.
Als een roetfilter is verstopt ( lampje brand op het dashboard ) dan is de beste oplossing het toevoegen van de JLM Diesel DPF Cleaner 375ml Deze reiniger zorgt ervoor dat het roet in het roetfilter al op lage snelheid, bij een lage motorbelasting en ook tijdens korte ritjes verbrand.
De kosten kunnen erg variëren, afhankelijk van het type verstuiver, maar voor deze verstuiver uit de Volvo Penta MD11 zijn de kosten zo'n € 120 tot € 150. Volvo Penta vraag z'n 265 euro voor een gereviseerde verstuiver.
Zo is vocht een grote voedingsbodem voor de zogenoemde dieselbactierie. Bacteriegroei in de tank zorgt voor een dikke laag slijmerige drab in de tank die vroeg of laat wordt opgezogen in het brandstofsysteem met alle gevolgen van dien. Verstopte filters, verstopte leidingen, injectoren en uiteindelijk uitval.
Voor het reinigen van injectoren zijn de kosten:
€ 93,85 per set van 4 dezelfde. € 62,50 per set van 2 dezelfde. € 35,- per stuk.
Elke injector wordt eerst getest volgens specificaties (brandstofdruk) gelijk aan uw voertuig, waarbij testwaarden worden genoteerd. Vervolgens vindt, waar nodig, een ultrasoon reiniging plaats, waarna opnieuw getest wordt en ook de nieuwe waarden worden genoteerd.
Hoeveel kilometer een auto kan rijden is ook afhankelijk van het soort brandstof. Zo is de levensduur van een dieselmotor ongeveer 400.000 kilometer. De levensduur van een benzinemotor komt neer op ongeveer 300.000 kilometer.
De motor kan op diesel draaien zoals voorheen, maar kan omschakelen naar waterstof. Als de motor op waterstof loopt, is er nog ongeveer 5 procent diesel nodig. Momenteel hebben twee schepen al de converteerde V12 aan boord en volgens MAN is de diesel-waterstofmotor klaar voor productie.
Diesel is ongeveer € 34 eurocent per liter goedkoper dan benzine. Al bij al maakt dit dat het omslagpunt van een moderne diesel al tussen de 10.000 a 15.000km ligt. Tevens zijn de onderhoudsintervallen aanzienlijk groter bij een diesel. Men dient ook naar het aanbod te kijken.
Zaken die wijzen op kapotte injectoren zijn; problemen bij het starten van de motor, verminderd vermogen, een hoger brandstofverbruik, een schommelend stationair toerental of een tikkend geluid van de motor.
Over het algemeen liggen de kosten voor het passende vervangingsonderdeel tussen de 100 en 340 euro per stuk. Het arbeidsloon voor twee uur werk komt daar nog eens bovenop in geval van installatie door de garage. Totale kosten voor vervanging liggen dan tussen de 200 en 450 euro.
Waardoor gaat een verstuiver kapot
Dit is simpelweg een kwestie van slijtage. Bij het tanken van 'slechte brandstof' kan de slijtage versneld worden. Hierbij kun je denken aan tanken in het buitenland of het tanken van de verkeerde brandstof.