Voor je een Porsche 911 van de generatie 991 kan kopen, zal je eerst een keuze moeten maken uit het waanzinnig brede aanbod aan varianten. Welke carrosserie het moet worden is wellicht de eerste keuze. Voor de coupé zijn de meeste motorvarianten, voor de cabriolet iets minder en voor de Targa weer minder.
Porsche 911, het meest populaire model
Dit is absoluut de bekendste racewagen (en het meest aansprekende model) van dit merk dat ook veelvuldig is verkocht als straatversie. De 911 is in 1963 op de markt gebracht als de 901 maar vanwege merkrechten is dit getal omgezet naar de 911.
In de categorie sportwagens rijdt de Porsche 911 Carrera S vooraan met 59,8 procent waardevastheid.
Laat je overigens niet zomaar verleiden door die 'lage' aanschafprijzen: de 996 – en een Porsche in het algemeen – is een dure auto om in te rijden. Dat betekent dat onderhoud al heel snel heel duur wordt, en dat je wat vaker naar de garage moet dan met de gemiddelde Suzuki Swift.
Ongeacht het model of het productiejaar, de meeste Porsches zijn uitzonderlijk gebouwd en ze bieden ook een hoop indrukwekkende technologie en technische oplossingen. Porche's missie om verbazingwekkende prestaties te leveren is zeker duidelijk op het moment dat je je ogen op het prijskaartje legt.
De eerste Porsche 911 werd in 1963 geïntroduceerd als Porsche 901. Maar Peugeot protesteerde tegen die naam; het bedrijf claimde het exclusieve recht te hebben op autonamen van 3 cijfers met een nul in het midden. Dus werd de naam veranderd in 'Porsche 911', en de productie begon in september 1964.
Hoewel we alle soorten motoriseringen hebben meegenomen in het onderzoek, dus ook diesels en elektrische auto's, blijken auto's met een benzinemotor of benzine-hybride's het meest waardevast. Niet geheel verrassend zijn het vooral Japanse en Duitse crossovers en SUV's die het goed doen in deze lijst.
De Porsche 911 type 996 is de goedkoopste 911. De eerste 911 met watergekoelde motor is niet zo geliefd bij de fans, die nogal sceptisch staan tegenover de L-vormige koplampen.
De prijs van de nieuwe Porsche 911 Turbo S begint in Nederland bij 279.000 euro. De 911 Turbo S Cabriolet kost zelfs 294.100 euro.
Een Porsche rijden in Nederland kan vanaf 91.753 euro. Voor dat geld rijd je in de Porsche Taycan 71kWh ev rwd 240kW aut, de goedkoopste Porsche van Nederland.
De motor, een 6-cilinder boxermotor met een inhoud van 2,4 liter, zal dan de originele 140 pk (bij 5.600 1/min.) op de weg leveren en een topsnelheid van 205 km/h (127 mph) bereiken. In de Classic werkplaats, ontmantelen de Porsche specialisten eerst de complete motor.
De Porsche 924 is ook een van onze favoriete auto's die in waarde stijgt vanwege de lagere investeringsprijs, ongeveer $ 10.000. Als u wilt investeren in oldtimers, raden wij u de Porsche 911 van 1965-1980 of de Porsche 924 van 1975-1988 aan. Beide vormen een uitstekend investeringsvehikel voor 2022.
Porsche AG (veelal afgekort tot Porsche AG) is een Duits fabrikant van sportauto's, opgericht in 1931 door Ferdinand Porsche, tevens de ontwerper van de eerste Volkswagen. Het bedrijf is gevestigd in Zuffenhausen, onder de rook van Stuttgart.
Hoeveel exemplaren zijn er momenteel in Nederland actief? De kans is groot dat wanneer je je dagelijks op de weg begeeft, je wel een Porsche 911 tegenkomt. In totaal staan er momenteel 16.691 stuks in Nederland geregistreerd.
Een van de meest bekende initiatieven is de ANWB Verkoopservice. Deze service is snel: binnen een dag krijg je een gegarandeerd bod en binnen twee dagen na verkoop staat het geld op je rekening. Het bod is 48 uur geldig. In tegenstelling tot andere veilingsites, betaal je bij verkoop wel servicekosten.
De Renault Zoe i Dynamique Nav en Hyundai i40 SE Nav vallen namelijk in het rijtje met auto's met de meeste afschrijving, namelijk de Renault met 29,3% procent na drie jaar en de Hyundai 29,7%.
Eerste generatie Boxster/Cayman modellen zijn tegenwoordig ook vrij goedkoop, hetzelfde geldt voor oudere Cayenne en Panamera modellen. Dit komt vooral omdat de productieaantallen van deze auto's mijlenver hoger liggen in vergelijking met welk 911 model dan ook.
Porsche 911 S 2.0 (Targa) (1967 – 1968)
De S staat voor Super ofwel Sport, dit komt omdat het aantal PK's is gestegen van 130 PK naar 160 PK.
1972-1973: de 911 (SC) 2.7 RS en 2.8 RSR Uiteindelijk komen we dan op de 911 SC 2.7 RS. RS = Renn Sport, is gemaakt voor homologatie groep 4 GT, later ook voor groep 3 GT.