Zo'n antidiefstalsysteem belet dat een wagen wordt gestart door automatisch in werking te treden als de motor wordt stilgezet. Daarvoor zorgen twee startonderbrekers door bijvoorbeeld de starter te neutraliseren, de ontsteking of de brandstoftoevoer te onderbreken, …
Product dat het herstarten van de motor verhindert (TT3)
Dit is vergelijkbaar met het TT1-systeem, maar bovendien wordt het herstarten van de motor verhinderd zodat het gestolen voertuig niet meer kan verder rijden nadat de motor is uitgeschakeld.
Startonderbreking IM of IA2 (voorheen VV1 en VV2)
De meest voorkomende antidiefstalbeveiliging is de startonderbreker, die daadwerkelijk het starten belet. Enkele seconden na het uitzetten van uw motor wordt de startonderbreker automatisch geactiveerd. Hierdoor is uw voertuig altijd goed beschermd.
Verschillende TT-systemen mogelijk: TT1: zonder bestuurder-identificatie en zonder startonderbreking. TT2: met bestuurder-identificatie en zonder startonderbreking. TT3: zonder bestuurder-identificatie en met startonderbreking.
Een auto alarm klasse 5 is de beste en meest uitgebreide beveiliging namelijk een klasse 3 alarm gekoppeld aan een klasse 4 voertuigvolgsysteem. Naast de standaard werking van een klasse 4 alarm houdt een klasse 5 in dat er een melding naar de meldkamer gaat als het alarm geactiveerd wordt.
Een alarmsysteem in de auto verkleint de kans op inbraak en diefstal. Beveiligingssystemen worden ingedeeld in vijf alarmklassen: van eenvoudig tot zeer uitgebreid. Sinds 1998 zijn alle in Europa geproduceerde auto's standaard voorzien van het eenvoudigste beveiligingssysteem.
Beveiligingsklasse 1 – Startonderbreker
Iedere nieuwe auto is sinds 1998 minimaal voorzien van beveiligingsklasse 1. Auto's in deze klasse zijn minimaal uitgerust met een startonderbreker: een systeem dat de startmotor en de brandstoftoevoer blokkeert als er geen sleutel wordt gebruikt om de auto te starten.
Het TT1 alarm is een systeem waarbij het alarm kan worden gegenereerd op initiatief van de eigenaar of van de bestuurder van het voertuig wanneer deze de diefstal van het voertuig vaststelt. Deze persoon kan dan zelf de bewakingscentrale verwittigen met wie een abonnementscontract werd afgesloten.
AT voor personenwagens, met een onderscheid tussen: AT1: waarbij het voertuig niet meer kan starten nadat de motor volledig werd afgezet. AT2: waarbij de snelheid van het voertuig verminderd wordt en het voertuig niet meer kan starten nadat de motor volledig werd afgezet.
Het INCERT-label is een vrijwillig kwaliteitskeurmerk dat werd ingevoerd door de sector van de inbraakbeveiliging van gebouwen, de verzekeringsmaatschappijen en de gespecialiseerde studiebureaus.
De top drie van meest gestolen modellen bestaat uit: Toyota RAV4, Volkswagen Golf en Volkswagen Polo. Ford, Opel, Peugeot en Mazda zijn opvallende stijgers, met 21 tot 39 procent meer gestolen auto's, aldus het Landelijk Intelligence- en expertisecentrum Voertuigcriminaliteit (LIV).
De Volkswagen Golf (328), Polo (295) en Fiat 500 (196) worden het meest gestolen. De Toyota RAV4 (1 op 183), Toyota CH-R (1 op 245) en Mazda CX-5 (1 op 251) hebben het hoogste diefstalrisico.
Mogelijk kun je een vervangende sleutel krijgen die niet te hacken is, of kun je een sleutel ontvangen die geen signaal uitzendt. Leg de autosleutel en de reservesleutel zeker 6 meter van de voordeur neer. Dat maakt het voor dieven moeilijker om het signaal van de contactloze autosleutel op te vangen en te kopiëren.
Als het alarm af gaat en de accupool wordt gedemonteerd, zal de noodstroomaccu de sirene van spanning blijven voorzien. De sirene blijft zo nog enkele minuten afgaan.
Een startonderbreker is een klasse 1 alarm. Klasse 1 alarm houdt in dat u een goedgekeurde startonderbreker heeft. Een klasse 1 alarm is niets meer dan een startblokkering, waardoor de auto zonder gecodeerde sleutel niet gestart kan worden.
De eisen verschillen per verzekeraar. Een verzekeraar eist bijvoorbeeld een beveiliging vanaf klasse 3 voor auto's vanaf een cataloguswaarde van € 50.000. Maar voor auto's met een cataloguswaarde tot bijvoorbeeld € 75.000 gelden er geen beveiligingseisen als de auto bij het verzekeren 4 jaar of ouder is.
Voor de installatie geldt een garantieperiode van één jaar. Het CCV-SCM alarmsysteem met hellingshoekdetectie is inclusief inbouw en certificaat verkrijgbaar vanaf € 729 incl. BTW.
De CCV SCM Klasse Voertuigvolgsysteem incl. KIWA SCM certificaat + oranje CCV stickers en inbouw en tijdelijk gratis fiscale rittenregistratie met gratis App is verkrijgbaar van €949,00 nu voor € 812,00 incl. btw.
De CCV-SCM Alarmsysteem zonder hellingshoekdetectie – Klasse 2 is inclusief inbouw en certificaat verkrijgbaar vanaf € 659 incl. BTW. Wilt u meer informatie? Neem dan telefonisch contact met ons op via 085 – 822 35 77.
perimetrische detectie: probeert de dief via een deuropening, de motorkap of de koffer in te breken? Dat gaat het alarm loeien. volumetrische detectie: als er een volumeverandering in de wagen plaatsvindt, bijvoorbeeld als een steen door de ruit wordt gegooid, of een dief plaatsneemt, zal het alarm afgaan.
In de Europese Unie is sinds 1998 iedere nieuwe auto verplicht uitgerust met een elektronische startonderbreker, m.u.v. Tesla Model S en Tesla Model 3. Met deze onderbreker is het nog moeilijker een auto te stelen als de sleutel niet in het stopcontact zit.
Een startonderbreker is een extra beveiliging en zorgt ervoor dat de auto niet zonder sleutel start en meegenomen kan worden. Dit is een van de meest gebruikte beveiligingen en zit standaard op elke auto.