De prijs voor het laten schrijven van een blog varieert van €10 tot wel €400 of meer. De kosten hangen af van het onderwerp, de lengte en van de skills of ervaring van je tekstschrijver.
Iedereen die kan schrijven, foto's maken, tekenen, video's maken of illustreren, kan een blogger worden. De basis is simpel. Regelmatig iets produceren, online gooien en promoten. Hoewel de basis simpel is, is het wel de grootste uitdaging.
Een Blogger is iemand die op het internet blogs schrijft. Dit kunnen persoonlijke blogs zijn, maar ook blogs voor bedrijven of kranten. Deze blogs hebben als doel informatie te delen met lezers, maar ook om de lezers te vermaken en klanten naar de website te trekken.
De recreatieve blogger kan bloggen via WordPress.com of Blogspot.com. Daarmee kan die laatste erg snel en makkelijk aan de slag zonder dat het hem ooit een cent hoeft te kosten. Ben je die blogger met ambitie dan kan je net zo goed een gratis blog beginnen.
Dus de ene blogger zal al een leuk inkomen kunnen verdienen met 10.000 bezoekers per maand en de ander pas bij 50.000 of meer. Over het algemeen geldt wel dat als je blog meer dan 30.000 bezoekers per maand trekt en je er nauwelijks iets aan overhoudt, je echt iets niet goed doet.
Blog content is een stuk blijvender. Als je vandaag een blog publiceert, kan deze nog jarenlang naar voren komen in de Google resultaten. Dat is waarom het – juist in de tijd van social media – loont om ook in 2021 te blijven bloggen.
Het verschil tussen bloggers en vloggers, is dat blog influencers vooral tekst (met eventueel foto's ter ondersteuning van hun tekst) schrijven en vlog influencers produceren vooral videobeelden. Dit kunnen bijvoorbeeld tutorials of product reviews zijn.
Een blog is hét medium om relevante, up-to-date en unieke informatie te plaatsen. Bovendien is iedere blogpagina binnen je website weer een extra mogelijkheid voor bezoekers om op te landen. Als je deze goed invult met relevante informatie kan het aantal bezoekers via bijvoorbeeld Google stevig toenemen.
Blogger is een gratis service van Google en één van de meest gebruikte gratis platformen voor beautybloggers, mamabloggers, DIY-bloggers, etc. Vaak beginnen bloggers met Blogger.com, omdat deze tool erg bekend én eenvoudig in gebruik is. Werkt zeer eenvoudig. Een blog is binnen een paar seconde gemaakt.
Er zijn wereldwijd momenteel zo'n 4,6 miljard internetgebruikers. Als 77% daarvan regelmatig een blog leest, zijn er dus zo'n 3,5 miljard mensen die blogs lezen.
Om te beginnen geef ik je mijn definitie van een blog. Een blog is een informatief of inspirerend artikel dat online staat, regelmatig verschijnt, een persoonlijk haakje heeft met een informele tone-of-voice en waarop lezers kunnen reageren.
Krijg als bedrijf meer bekendheid
Meer bezoekers zorgen voor meer bekendheid. Maar ook het delen van blogs zorgt voor meer bekendheid. En je creëert mooie content voor de nieuwsbrief en voor social. Ook daardoor krijg je meer bekendheid.
Hoe ziet een blog eruit? In tegenstelling tot een whitepaper, hoeft een blog niet opgemaakt te worden door een grafisch vormgever. Er moet alleen een leuke afbeelding bij gemaakt of gevonden worden, de rest doet het CMS van uw website. Wel is het van belang dat u veel tussenkopjes en korte zinnen gebruikt.
Belachelijk simpel, eigenlijk. Je gaat naar je persoonlijk Facebook-profiel en kies in het tabblad Meer voor de optie Notities. Klik rechtsboven op Notitie toevoegen. Die notitie wordt dus je blogbericht.
Het adres van uw blog is http://blog.SeniorenNet.be/BLOGNAAM waarbij "BLOGNAAM" de naam is van het blog dat u heeft gekozen bij het registreren, ook wel het "adres" of "url" genoemd. Indien u via uw browser (zoals Internet Explorer) naar dat adres surft, ziet u uw eigen blog.
Tijdens het schrijven van een blog zijn er gewoon veel minder regels dan bijvoorbeeld tijdens het schrijven van een nieuwsartikel. Een blog heeft vaak een eigen stijl, namelijk die van de schrijver. Dit geeft tevens een bepaalde herkenbaarheid aan je blog.