Post die verkeerd is bezorgd kun je gewoon in de oranje brievenbus stoppen of afgeven bij een PostNL-punt.Wij zorgen ervoor dat de post alsnog op het juiste adres wordt bezorgd.
Let op: e-mail die naar de afzender wordt teruggestuurd , wordt in dezelfde e-mailklasse teruggestuurd als waarmee de e-mail is verzonden .
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
In het geval dat de koerier meldt dat jouw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, betekent dit dat deze niet wordt afgeleverd en dat je jouw geld terugkrijgt. Onze excuses als dit onverwachts is gebeurd. We raden je aan een nieuwe bestelling te plaatsen.
Post gericht aan iemand anders
Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
Om de situatie op te lossen: Markeer "RETURN TO SENDER." Dit instrueert de postbode om de post terug te sturen naar degene die het heeft verzonden. U kunt ook "NOT AT THIS ADDRESS" schrijven om de afzender te laten weten dat de ontvanger is verhuisd.
Als uw bestelling is teruggestuurd naar de afzender, is dit waarschijnlijk veroorzaakt door een aantal problemen, zoals het doorsturen van post, een typefout in uw verzendadres of zelfs schade aan het verzendlabel, waardoor het pakket niet kon worden bezorgd . U kunt uw trackinggeschiedenis controleren voor details die kunnen verklaren wat er precies mis is gegaan in dit geval.
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Optie 1: Vaak wordt het product dan gecheckt.Dat wordt gewoon door mensen gedaan.Zij kijken of het product gebruikt of beschadigd is. Optie 2: In andere gevallen wordt het product niet eens gecontroleerd en gelijk doorverkocht aan een opkoper die goedkope kleding opkoopt om het weer door te verkopen.
USPS stuurt niet-opgehaalde post terug naar de afzender . Als een item niet kan worden afgeleverd en niet kan worden geretourneerd naar de afzender, wordt het als "dood" verklaard en naar het Mail Recovery Center (MRC) gestuurd. Bij het MRC wordt papieren post vernietigd. Items van duidelijke waarde worden geopend en gescand op een bruikbaar adres.
Indien het pakje niet is opgehaald door de ontvanger, sturen we het retour naar jouw afzendadres, de verzender.
De meestvoorkomende redenen om een brief terug te sturen zijn: De brief is niet gefrankeerd.De brief is te weinig gefrankeerd.Op de brief staat een fout adres.
Zodra post is geretourneerd, moet deze worden gesorteerd, moet de reden van de retourzending worden geïdentificeerd, moet de adresdatabase worden bijgewerkt met het juiste adres en moet worden geprobeerd de post opnieuw te verzenden . In gevallen waarin de post onbestelbaar is of niet is opgehaald, kan de geretourneerde post ook worden vernietigd.
Als er een adres wordt gevonden, wordt de envelop meestal verzegeld met tape of postzegels, of in plastic zakken gedaan en bezorgd. Als de brief of het pakket nog steeds niet kan worden bezorgd, worden waardevolle items geveild, terwijl de correspondentie meestal wordt vernietigd .
Als er meerdere mislukte bezorgpogingen worden gedaan, wordt uw pakket tijdelijk vastgehouden door het postkantoor. Als u uw pakket niet ophaalt tijdens deze vasthoudperiode (meestal tussen de 20-30 dagen), wordt het teruggestuurd naar het land van herkomst . De tijd die nodig is voor retourzending is ongeveer 10-30 dagen.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Onvolledig, onleesbaar of onjuist adres . Geadresseerde niet op adres (onbekend, verhuisd of overleden). Post niet opgehaald. Post geweigerd door de geadresseerde op het moment van bezorging.
Wat zal er gebeuren ? Het pakket wordt teruggestuurd naar het oorspronkelijke Afhaalpunt waar u het heeft afgegeven.
Als je het pakje terugstuurt, maakt een bedrijf die kosten voor niets. Alles bij elkaar kost een retour zo'n 12,50 euro. In totaal kost dat Nederlandse webshops tientallen miljoenen per jaar. We sturen dus lekker alles 'gratis' terug, maar webshops rekenen die kosten uiteraard voor een deel door.
Artikelen met extra services worden 15 dagen vastgehouden, met uitzondering van COD. Deze wordt 10 dagen vastgehouden (tenzij de verzender minder dagen aangeeft of de service Hold For Pickup omvat) en Priority Mail Express. Deze wordt 5 dagen vastgehouden, waarna het artikel naar de verzender wordt teruggestuurd.
Wat gebeurt er met een geretourneerd pakket als het eenmaal bij UPS is aangekomen? Zodra een pakket bij UPS is geretourneerd, doorloopt het een proces van sorteren en inspecteren. UPS kan contact opnemen met de afzender om het juiste adres te verkrijgen als het pakket is geretourneerd vanwege een onjuist adres .
Een persoon die post ontvangt die niet voor hem of haar bestemd is, moet deze onmiddellijk terugsturen naar het postkantoor, met de aantekening “Per ongeluk geopend”, en zijn of haar handtekening als de brief wordt geopend . Anders moet de aantekening “Niet voor..., Niet op dit adres” of woorden van gelijke strekking worden toegevoegd.
Als u het poststuk niet hebt geopend, kunt u het markeren als "Retour afzender" en de United States Postal Service zal het zonder extra kosten aan u retourneren . Als u het poststuk opent en niet tevreden bent met wat u aantreft, kunt u het weggooien.
Nadat u het adres hebt doorgestreept, moet u "Moved" of "Unknown" op de brief schrijven die u hebt ontvangen . Deze bewoordingen op de brief bevestigen waarom u de brief naar de afzender terugstuurt. Als u "Moved" op de brief schrijft, betekent dit dat de geadresseerde op de brief voorheen op uw adres woonde.