Als geretourneerde kleding niet meer kan worden verkocht, kunnen ze worden gerecycled tot nieuwe materialen, zoals vezels voor nieuwe kleding of andere textielproducten. Goede doelen: Sommige merken doneren geretourneerde kleding aan goede doelen of organisaties die ze kunnen verdelen onder mensen in nood.
Optie 1: Vaak wordt het product dan gecheckt.Dat wordt gewoon door mensen gedaan.Zij kijken of het product gebruikt of beschadigd is. Optie 2: In andere gevallen wordt het product niet eens gecontroleerd en gelijk doorverkocht aan een opkoper die goedkope kleding opkoopt om het weer door te verkopen.
In de wet staat dat de webwinkel bij een retourzending alles wat de klant heeft betaald, moet terugbetalen. We zien toch nog steeds dat webwinkels de retourkosten verrekenen met de terug te betalen bezorgkosten.
Het teruggestuurde item belandt mogelijk niet in de kleerkast van iemand anders, maar wordt gewoon vernietigd, zelfs al is het niet beschadigd.
Veel van de geretourneerde items worden niet opnieuw verkocht, maar in plaats daarvan vernietigd. Dit gebeurt omdat het opnieuw verpakken en inspecteren van geretourneerde producten kostbaar is voor webwinkels.
Neem bijvoorbeeld Zalando: daar zeggen ze dat 97 procent terug de winkel ingaat, en volgens het bedrijf wordt slechts 0,05 procent van de retourzendingen vernietigd. De rest belandt in outlets of gaat via opkopers de wereld over.
Er zijn dus een paar verschillende dingen die kunnen gebeuren als je iets retourneert. Terwijl sommige items, zoals kleding, soms grondig geïnspecteerd kunnen worden en - als ze in onberispelijke staat zijn - terug in de schappen kunnen worden gezet om te worden doorverkocht, worden andere items, zoals schoonheidsproducten, gewoon vernietigd .
Meeste kledingstukken gedoneerd aan modewinkels worden vernietigd, niet hergebruikt. Grote modewinkels, waaronder H&M, Zara, C&A, Primark, Nike, The North Face, Uniqlo en M&S, komen hun beloften om gedoneerde kleding te hergebruiken of recyclen niet na, zo blijkt uit het grootste onderzoek in zijn soort.
Wanneer een geretourneerd artikel bij ons magazijn aankomt, zullen we het inspecteren en/of testen om te verzekeren dat het in aanmerking komt voor retournering en voldoet aan de hierboven vermelde toepasselijke retourvereisten. Als het artikel onze kwaliteitscontrole doorstaat, zullen we een terugbetaling doen.
Overschotten en wegwerpproducten. Een deel van deze kleding wordt vervolgens met korting aangeboden, sommige stukken gaan terug in de voorraad. Wat hierna overblijft, wordt gedoneerd aan een goed doel of vernietigd door het te verbranden of vervezelen. Er wordt helaas vaak gekozen voor die laatste optie.
Wanneer u kleding retourneert, stoffen de fabrikanten deze niet zomaar af en zetten ze deze weer te koop. In veel te veel gevallen belanden retouren van kleding op de vuilstort .
Bij Wehkamp wordt zo'n 99 procent van de kleding die retour komt na een grondige inspectie weer netjes verpakt en teruggebracht in de voorraad, zegt Carolien de Rooi van Wehkamp.
Target houdt geen onverwachte of niet-geschikte (gebruikte, beschadigde, etc.) items die naar ons worden gestuurd. Wanneer we in staat zijn, doneren of recyclen we ze. Als u iets naar Target hebt gestuurd en het terug wilt, neem dan contact met ons op via 1-800-591-3869.
Over heel Europa wordt jaarlijks 260 duizend ton van alle kleding vernietigd. Dat gaat om teruggestuurde kleding, maar ook om kleding die nooit verkocht is.
Als het nog in een draagbare staat is, kan het worden verkocht aan derdewereldlanden zoals hierboven beschreven. Als het in slechte staat is - gescheurd, bevlekt of anderszins beschadigd - wordt het gesorteerd in vodden, restjes en vezelachtig materiaal dat kan worden gerecycled, soms tot nieuwe kleding.
Retourzendingen afhandelen kost tijd en geld. Gemiddeld 12,50 euro, blijkt uit onderzoek van de NOS. Daarnaast zijn retouren slecht voor het milieu vanwege de CO2-uitstoot. En soms zijn teruggestuurde producten beschadigd, waardoor je ze niet meer kunt verkopen.
De meeste retourzendingen worden binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw pakket verwerkt. We storten de terugbetaling op uw SHEIN-portemonnee als we niet op een andere manier op de hoogte zijn gesteld om vooraf terug te storten op uw betaalrekening . Het saldo van de portemonnee kan worden gebruikt bij uw volgende aankoop of worden opgenomen op uw betaalrekening.
Enkele veelvoorkomende redenen waarom Shein u mogelijk geen restitutie heeft gestuurd, zijn: Langere verwerkingstijd : restituties kunnen meerdere werkdagen duren om te verwerken. Verwerkingstijd bank: nadat SHEIN de restitutie heeft verstrekt, kan het extra tijd kosten voordat uw bank deze op uw rekening heeft bijgeschreven.
4. Hoe kan ik het saldo van mijn Portemenee opnemen? Klik eenvoudigweg op de knop ' saldo opnemen', voer het bedrag in dat je wilt opnemen en klik op 'Verzenden' om te bevestigen. Het geld wordt teruggestort op de PayPal-rekening of creditcard waarvan de oorspronkelijke betaling is afgeschreven.
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Alle geretourneerde artikelen worden terugbetaald zodra ze bij ons magazijn aankomen. Heb je een andere maat of kleur nodig? Plaats gewoon een nieuwe bestelling!
Het onderzoek dat in 2020 werd gepubliceerd, laat zien hoe Nederland er in 2018 voorstond. In dat jaar gooiden Nederlandse huishoudens 305 miljoen kilo kleding, schoenen en linnen weg. Een hoeveelheid die neerkomt op 17,7 kilo per inwoner per jaar.
Het overgrote deel van de retourzendingen wordt doorverkocht als nieuw of gebruikt, geretourneerd aan verkooppartners, geliquideerd of gedoneerd . Als een artikel niet voldoet aan de hoge normen van Amazon om terug op de virtuele plank te worden gezet en als nieuw te worden verkocht, kan het in aanmerking komen om tegen een gereduceerde prijs te worden verkocht via Amazon Resale.
Detailhandelaren gooien de meeste producten die teruggaan naar retourcentra weg, een proces dat 'destroy in field' wordt genoemd. Als fabrikanten niet zijn uitgerust om het volume aan retourzendingen aan te kunnen, zullen ze de producten gewoon vernietigen.
Omdat het zo tijdrovend en arbeidsintensief is om retouren door te spitten, verkopen veel retailers ze aan externe verkopers: liquidators . Iedereen, van beursgenoteerde bedrijven tot individuen die vanuit hun garage werken, speelt het liquidatiespel.