Optie 1: Vaak wordt het product dan gecheckt.Dat wordt gewoon door mensen gedaan.Zij kijken of het product gebruikt of beschadigd is. Optie 2: In andere gevallen wordt het product niet eens gecontroleerd en gelijk doorverkocht aan een opkoper die goedkope kleding opkoopt om het weer door te verkopen.
Als geretourneerde kleding niet meer kan worden verkocht, kunnen ze worden gerecycled tot nieuwe materialen, zoals vezels voor nieuwe kleding of andere textielproducten. Goede doelen: Sommige merken doneren geretourneerde kleding aan goede doelen of organisaties die ze kunnen verdelen onder mensen in nood.
Wanneer u kleding retourneert, stoffen de fabrikanten deze niet zomaar af en zetten ze deze weer te koop. In veel te veel gevallen belanden retouren van kleding op de vuilstort .
Het teruggestuurde item belandt mogelijk niet in de kleerkast van iemand anders, maar wordt gewoon vernietigd, zelfs al is het niet beschadigd.
Geretourneerde artikelen die niet verkocht kunnen worden - omdat ze bijvoorbeeld slechts in enkele maten verkrijgbaar zijn of kleine gebreken hebben - verkopen we in onze Zalando Outlets, fysieke winkels die alleen in Duitsland bestaan.
Zodra we je retournering van je artikelen hebben verwerkt, gaan we over op de terugbetaling. Als je een retournering hebt gedaan van een artikel die je in de winkel hebt gekocht, wordt de terugbetaling gedaan via de betaalmethode die gebruikt is voor de aankoop.
Het is te duur voor de meeste bedrijven of hun reverse logistics operators om ze weer in de verkoop te doen, dus ze sturen ze gewoon naar de vuilstort . In deze ruimte hebben we veel geschreven over de kwalijke effecten van Fast Fashion, en dit is er nog een.
Een op de drie teruggestuurde kledingstukken wordt vernietigd. Vier tot negen procent van alle onverkochte kleding wordt vernietigd. Dat blijkt uit een studie van VITO in opdracht van het Europees Milieuagentschap. Voor teruggestuurde kledingstukken gaat het zelfs om een op de drie.
In principe komt het product weer terug bij de verkoper. Dus bestel je iets bij H&M dan komt het daar weer terecht, bestel je iets bij Bol.com dan ontvangen zij jouw retour.
Alle geretourneerde artikelen worden terugbetaald zodra ze bij ons magazijn aankomen. Heb je een andere maat of kleur nodig? Plaats gewoon een nieuwe bestelling!
Er zijn dus een paar verschillende dingen die kunnen gebeuren als je iets retourneert. Terwijl sommige items, zoals kleding, soms grondig geïnspecteerd kunnen worden en - als ze in onberispelijke staat zijn - terug in de schappen kunnen worden gezet om te worden doorverkocht, worden andere items, zoals schoonheidsproducten, gewoon vernietigd .
Target houdt geen onverwachte of niet-geschikte (gebruikte, beschadigde, etc.)items die naar ons worden gestuurd . Wanneer we in staat zijn, doneren of recyclen we ze. Als u iets naar Target hebt gestuurd en het terug wilt, neem dan contact met ons op via 1-800-591-3869.
Het overgrote deel van de retourzendingen wordt doorverkocht als nieuw of gebruikt, geretourneerd aan verkooppartners, geliquideerd of gedoneerd . Als een artikel niet voldoet aan de hoge normen van Amazon om terug op de virtuele plank te worden gezet en als nieuw te worden verkocht, kan het in aanmerking komen om tegen een gereduceerde prijs te worden verkocht via Amazon Resale.
Retourzendingen afhandelen kost tijd en geld. Gemiddeld 12,50 euro, blijkt uit onderzoek van de NOS. Daarnaast zijn retouren slecht voor het milieu vanwege de CO2-uitstoot. En soms zijn teruggestuurde producten beschadigd, waardoor je ze niet meer kunt verkopen.
Er kan nog zoveel gedaan worden met tweedehands kleding en textiel. Alle ingezamelde textiel gaat naar een van onze sorteercentra in Nederland. Hier wordt het restafval tussen de kleding uitgehaald, en sorteren we het op soort en kwaliteit. Vervolgens krijgt de textiel een nieuwe bestemming.
Ons retouradres is: ASOS DC2, GXO Logistics, Armthorpe, Doncaster, DN3 3FB, VK .
Neem bijvoorbeeld Zalando: daar zeggen ze dat 97 procent terug de winkel ingaat, en volgens het bedrijf wordt slechts 0,05 procent van de retourzendingen vernietigd. De rest belandt in outlets of gaat via opkopers de wereld over.
Retourneer met ons DHL of Mondial Relay retourlabel: Het eerste retourlabel is gratis bij uw retourzending voor elke bestelling vanaf 22/3/2021. Elk extra retouretiket voor dezelfde bestelling kost € 4,50, wat van je terugbetaling wordt afgetrokken.
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Uit cijfers van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat blijkt dat jaarlijks zo'n 6 procent van alle kleding in Nederland niet verkocht wordt. Een deel van de onverkochte, of teruggestuurde, kleding eindigt in de verbrandingsoven of de versnipperaar.
Of gaat het in werkelijkheid om een stuk minder retouren? Volgens de ACM Post- en Pakketmonitor zijn er in 2022 473 miljoen pakketjes verstuurd naar consumenten en is 12,3% daarvan retour gegaan. Voor de meeste productcategorieën liggen de retourpercentages rond de 5%-7%. Kleding komt vaker terug.
Spullen die nog goed zijn, gaan naar kringloopwinkels of Oost-Europa, Afrika en Azië. De rest wordt grotendeels gerecycled, onder meer tot isolatie- en vulmateriaal. Bovendien zijn van steeds meer vezels nieuwe kleren te maken, al gebeurt dit nog maar heel weinig. Super.
Laten we de lucht een beetje klaren. We weten dat dit een gangbare praktijk is onder merken, LVMH, Cartier en H&M zijn allemaal in het nieuws geweest omdat ze hun product vernietigden. Het punt is dat de wereld het zich niet langer kan veroorloven om perfect goede kleding te verspillen. We zitten midden in een milieucrisis die verergerd wordt door de mode-industrie.
Beschikbare oplossingen. Wanneer een bedrijf een product verkoopt met een groot probleem, of een product dat later een groot probleem ontwikkelt, moet het de consument de keuze geven tussen: restitutie, of . vervanging van hetzelfde type product .