Berichten van adressen of domeinnamen in de lijst met geblokkeerde afzenders worden altijd als ongewenst behandeld. Alle inkomende berichten van afzenders in de lijst met geblokkeerde afzenders worden in Outlook naar de map Ongewenste e-mail verplaatst, ongeacht de inhoud van het bericht.
U kunt berichten van bepaalde e-mailadressen of domeinen blokkeren, zodat ze niet in uw postvak IN terechtkomen. Wanneer u een e-mailadres of domein toevoegt aan uw lijst met geblokkeerde afzenders, worden berichten van die afzender automatisch verplaatst naar de map Ongewenste Email.
Als u iemand blokkeert, wordt de e-mail niet meer naar uw postvak verzonden.
Berichten die worden verzonden of ontvangen, worden niet afgeleverd.Het contact ontvangt ook geen melding dat het gesprek of bericht is geblokkeerd. Wanneer u een e-mailadres blokkeert in Mail, gaat het naar de prullenbak.
De meest voorkomende reden voor een blokkade is dat er binnen 1 uur meerdere e-mails zijn verzonden die een hoge spamscore hebben. Dit betekent dat de e-mails kenmerken hebben van spam, zoals bepaalde trefwoorden of een groot aantal ontvangers.
Wanneer u berichten van een bepaald persoon niet langer wilt zien, kunt u de afzender blokkeren. Klik met de rechtermuisknop op een bericht van de afzender die u wilt blokkeren, en klik vervolgens op Ongewenste e-mail > Afzender blokkeren.
Als je een persoon belt die je geblokkeerd heeft hoor je maar één kiestoon gevolgd door de voicemail. Daarnaast kan ook direct de voicemail geactiveerd worden zonder dat deze voorafgaat aan een kiestoon.
Je kunt op een aantal manieren herkennen dat je bent geblokkeerd: Je ziet niet meer wanneer een contact voor het laatst online is geweest in het chatvenster. Meer informatie. Je ziet geen updates van de profielfoto van een contact.
Signalen dat je geblokkeerd bent
Er zijn een paar aanwijzingen: Je oproepen gaan meteen naar de voicemail en je krijgt geen kans om een bericht achter te laten. Je krijgt geen reactie op je berichten of je ziet alleen een grijs vinkje bij je WhatsApp berichten.
Je ontvangt geen chatberichten of gesprekken meer van het door jou geblokkeerde profiel. Chatberichten of gesprekken ontvangen van je Messenger- of Facebook-profiel op zijn/haar profiel.
Gebruik van ontvangstbewijzen. Leesbevestigingen stellen u op de hoogte wanneer iemand uw e-mail opent en leest. Deze functie is beschikbaar in de meeste e-mailprogramma's, waaronder Outlook en Gmail. Om Leesbevestigingen te gebruiken, moet u de functie eerst inschakelen in de instellingen van uw e-mailprogramma.
Geblokkeerd contact
Deze zal niet te zien krijgen dat je deze geblokkeerd hebt, maar kan dit wel uit een aantal zaken afleiden. De persoon kan je wel nog berichten sturen, alleen jij zal ze niet meer ontvangen. Hierdoor krijgt de persoon geen aflever-vinkjes te zien bij het verzonden bericht.
Dit betekend dat er een nieuwe mail is.
Afzenders deblokkeren
Ook kun je afzenders rechtstreeks uit de lijst met geblokkeerde afzenders verwijderen. Kies 'Mail' > 'Instellingen', klik op 'Reclame' en klik op 'Geblokkeerd'. Neem geen persoonlijke informatie op in uw opmerking. De maximale tekenlimiet is 250.
Wanneer je een contact deblokkeert, ontvang je geen berichten, oproepen of statusupdates die het contact naar jou heeft verzonden toen hij of zij geblokkeerd was.
Als je geen gesprekken van een bepaald telefoonnummer wilt ontvangen, kun je het blokkeren. Als dat nummer je probeert te bellen, wordt het gesprek automatisch geweigerd op je telefoon.
Voeg het nummer of e-mailadres dat u wilt blokkeren toe aan uw Contacten. Voor telefoonnummers gaat u naar 'Instellingen' > 'Telefoon' > 'Geblokkeerde contacten' > 'Voeg toe'. Voor e-mailadressen gaat u naar 'Instellingen' > 'Mail' > 'Geblokkeerd' > 'Voeg toe'. Selecteer het contact dat u wilt blokkeren.
Als je een profiel deblokkeert, kan dat profiel je berichten op Facebook bekijken die je openbaar hebt gedeeld. Het profiel wordt niet automatisch je vriend op Facebook. Als je weer vrienden wilt worden met een profiel dat je hebt gedeblokkeerd, moet je dat profiel een vriendschapsverzoek sturen.
Ongewenste e-mail beheren
> E-mail boven aan het scherm. Selecteer onder Opties de optie Blokkeren of toestaan. Schakel deze optie in als u ongewenste e-mail niet wilt uitfilteren. Als u deze optie inschakelt, kunt u de andere opties op deze pagina niet gebruiken.
Klik onderaan in het instellingenmenu op Alle Outlook-instellingen weergeven. Kies aan de linkerzijde voor de optie E-mail. Klik vervolgens op Ongewenste e-mail. Er verschijnen nu lijsten met veilige afzenders of juist geblokkeerde afzenders.
Als je niet wilt dat iemand je profiel kan bekijken, je kan toevoegen als vriend of je een chatbericht kan sturen, kun je zijn of haar profiel blokkeren. Opmerking: als je ervoor kiest iemands profiel te verwijderen als vriend, word jij ook verwijderd uit de vriendenlijst van dat profiel.