Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen. Bovendien geven providers vaak korting als je klant bij ze wordt, of juist blijft.
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. Nadat de betaling verwerkt is, duurt het 2 tot 24 uur voordat je het toestel weer kunt gebruiken. Zet je toestel uit en aan, dan weet je zeker dat je weer bereikbaar bent, als de blokkade is weggehaald.
Zo zeg je op
Zoek in My Vodafone of de My Vodafone App de einddatum van je contract op. Daarna zeg je het abonnement online op. Meerdere aansluitingen? Neem dan contact op met je accountmanager of bel naar 1200.
De aanduiding derdengeld betekent in feite dat de financiele afhandeling wordt gedaan door een derde partij, als je b.v. een prepaid telefoon heb via Vodafone en je waardeert deze via internet op komt er een derde partij op je afschrift te staan.
Je kunt de klantenservice van Vodafone bellen op 1201 via jouw mobiele telefoon met Vodafone abonnement, dit nummer is gratis. Bel je vanaf een vaste telefoon? Bel dan 0800-0094 om in contact te komen.
1 GB extra data voor € 7,50 per maand. 3 GB extra data voor € 15 per maand. 5 GB extra data voor € 20 per maand.
Wanneer wil je dat je abonnement stopt? Na de einddatum van je contract wordt je abonnement voor onbepaalde tijd verlengd, met een opzegtermijn van 1 maand. Wil je dat je abonnement stopt op de dag dat je contract eindigt? Zeg dan minimaal 1 maand van tevoren op.
Het afkopen van een mobiel abonnement is bij vrijwel alle providers mogelijk. Je provider staat alleen niet te springen om het afgesproken termijn van je contract te verkorten. Daarbij geldt dat hoe langer je contract nog loopt, hoe hoger de kosten hoger kunnen zijn.
Bij Vodafone kun je je abonnement tijdelijk stopzetten. Dit kan vanaf minimaal 3 tot maximaal 9 maanden voor je stop. Je betaalt gedurende die periode geen abonnementskosten en je kunt je mobiele nummer tijdelijk niet gebruiken. De kosten hiervoor bedragen €20,84.
Lukt het je niet om je factuur in één keer te betalen? Dat kan gebeuren. Via de My Vodafone app kun je een betalingsregeling aanvragen.
Als je nummer nu niet meer bereikbaar is en is geblokkeerd dan kan het nummer ook niet meer vrij gegeven worden en ben je te laat. Je kan via de klantenservice van Vodafone vragen of het klopt dat het nummer niet meer bereikbaar is en of je binnen het termijn van opwaarderen valt.
Met een Garant verzekering is je toestel verzekerd tegen schade en diefstal. Hoe je diefstal kunt melden en welke voorwaarden er gelden hangt af van de dekking die je hebt gekozen (Garant Basis of Top) en het moment waarop je de verzekering hebt afgesloten.
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. Als je je abonnement niet verlengt dan blijft deze voor onbepaalde tijd doorlopen. Dan kan je elk moment je abonnement opzeggen, met een opzegtermijn van 1 maand. Eventuele kortingen, die voor 1 of 2 jaar geldig waren, komen te vervallen.
Dit kan komen omdat je voorheen gebruik hebt gemaakt van een actie. Het kan dan ook zijn, dat de huidige acties dit niet kan overtreffen. Onze abonnementen zijn in de afgelopen 2 jaar veranderd. Denk hierbij aan meer data in het abonnement, voorwaarden die veranderd zijn etc.
Het ligt er dan aan wat je hebt afgesproken met Vodafone. Het kan zijn dat je abonnement kosten wijzigen of juist niet en je blijft je korting behouden (als je kortingen hebt). Je kan hierover het best contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Je kan ze bellen of door een chat te starten.
Volgens de wet moet u kunnen opzeggen op dezelfde manier als waarop u het abonnement afsloot. Sloot u het abonnement online af? Dan moet u ook online kunnen opzeggen, bijvoorbeeld via de website of door het sturen van een e-mail.
Hoe lang moet je bij een provider blijven? Dat is afhankelijk van de looptijd van je abonnement. Als je een contract met onbepaalde duur hebt, kun je jouw provider verlaten wanneer je wilt. Houd er wel rekening mee dat je wel eventuele toestellen nog verder dient af te betalen.
Een krant of tijdschrift mag uw abonnement stilzwijgend met maximaal 3 maanden verlengen. Zegt u binnen die periode uw abonnement op, dan geldt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. U moet dan wel het stilzwijgend verlengde abonnement 'uitzitten'.
Wil je het contract liever afkopen, dan kan dit uiteraard ook. Hiervoor bel je ook met de klantenservice (1201) en laat weten dat je het contract graag zou willen afkopen. Je ontvangt een e-mail met de totaalsom en of je hiermee akkoord gaat. Als je het contract afkoopt zal ook je BKR status worden verwijderd.
Eigenlijk kunt u heel het jaar uw mobiel abonnement opzeggen. Maar als u midden in uw abonnement opzegt, zit u vaak wel aan kosten verbonden. Wilt u uw mobiel abonnement opzeggen? Dan kan dat bij de meeste providers vanaf twee maanden vóór afloop van uw huidige abonnement.
Je opzegtermijn hangt af van je abonnementsvorm. Meestal is dit een maand. Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice. Natuurlijk kun je ook online opzeggen via het online opzegformulier.
Zet je data roaming aan en maak gebruik van dezelfde tarieven als thuis. Ook buiten de EU, want alleen bij Vodafone ben je ook in Turkije, Zwitserland en Albanië net zo mobiel als in Nederland.
Verschil KB, MB EN GB
MB staat voor MegaBite en geeft het aantal data weer wat wordt verbruikt. Iedere actie die je op je telefoon uitvoert op internet (buiten Wifi om), kost je een aantal MB's. 1000 MB staat gelijk aan 1 GB.