Het uitschakelen levert brandstofbesparing op, minder vervuiling in de motor, efficiëntere verbranding en minder onderhoudskosten. Als de EGR klep niet goed meer werkt, hij is defect of is vervuild en kan hierdoor niet goed openen of sluiten kun je bijvoorbeeld de EGR klep reinigen of fysiek vervangen.
Afdoppen ( het afsluiten door middel van een plaatje te monteren tussen de EGR-klep en de in-/ uitlaat ) is alleen nodig als de EGR klep dusdanig kapot is dat wij deze softwarematig niet meer kunnen dichtzetten.
Het uitschakelen van de EGR-klep – ook wel afdoppen van de klep – levert brandstofbesparing op, een minder vervuilde motor en een efficiëntere verbranding. Maar zonder klep rijden is niet aan te raden. Een motor met een EGR-klep is namelijk compleet afgesteld op een goede werking hiervan.
Doorrijden met een kapotte EGR-klep is zeker niet aan te raden. De kans is aanwezig dat dit op den duur voor meer klachten en defecten gaat zorgen. Bijvoorbeeld problemen met het roetfilter. Ook zal de auto tijdens de APK-keuring waarschijnlijk afgekeurd worden.
Wat kost het uitschakelen van de EGR klep? De kosten voor het uitschakelen van een EGR klep bedragen 200,- euro incl. BTW. De arbeidsuren bedragen 60 euro,- per uur.
Veel voorkomende problemen die door een vervuilde EGR-klep veroorzaakt worden: Onregelmatig stationair lopen. Slecht aanslaan van de motor. Stotteren of haperen tijdens het rijden.
De levensduur van een EGR-klep is doorgaans ongeveer 100.000 kilometer. Echter, u kunt de levensduur zelf aanzienlijk verlengen door de auto goed te onderhouden.
Een EGR-klep schoonmaken met de Lindemann Total Care Diesel is de goedkoopste en beste oplossing voor het reinigen van de EGR-klep. De formule van de Lindemann Total Care Diesel is uniek op de additievenmarkt.
Het verwisselen van de EGR-klep duurt in de meeste gevallen ongeveer 30 tot 90 minuten, het hangt ervan af hoe gemakkelijk de klep te bereiken is. Houd er rekening mee dat dit het ideale geval is.
De EGR-klep wordt op zowel benzinemotoren als dieselmotoren toegepast. De EGR zit gemonteerd aan de uitlaatzijde van het motorblok. Vanaf het uitlaatspruitstuk loopt er een dikke metalen leiding naar de EGR-koeler.
Reken dus voor de vervanging van een EGR klep kosten van gemiddeld tussen de 700 en 1500 euro. Dit is natuurlijk afhankelijk van het merk en model van uw auto. Bedenk daarbij eveneens dat het goedkoper zal zijn bij de algemene garage dan bij de merkdealer.
EGR Klep vervangen Volkswagen Polo ✔️ Prijs v.a. € 389.
De materiaalkosten voor een nieuwe EGR-klep liggen vaak tussen 50 en 350 euro. In uitzonderlijke gevallen kan de prijs oplopen tot 700 euro. De vervanging duurt meestal tussen een half uur en vier uur.
VOORDELEN VAN HET VERWIJDEREN VAN DE ROETFILTER
Lagere onderhoudskosten. Langere levensduur motor. Lager brandstofverbruik. Bij een ongewijzigde rijstijl, zo'n 6 tot 10 % daling.
De EGR klep bevindt zich in het motorsysteem. De klep zorgt ervoor dat er een verlaging plaatsvindt van de NOx uitstoot van de motor. NOx staat voor stikstofoxide of stikstofdioxide. Als er teveel zuurstof in een dieselmotor verbrand wordt, komt deze stof vrij.
De EGR klep is verantwoordelijk voor het afnemen van het gas dat uit de motor komt en het door het inlaatspruitstuk te sturen, waar de motor het weer kan gebruiken. Zonder de EGR klep zal uw Opel Astra geen van zijn gas gebruiken en hergebruiken waardoor de uitstoot toeneemt.
Een EGR Klep (Exhaust Gas Recirculation) zit standaard op alle moderne dieselmotoren. Deze klep zorgt ervoor dat er een verlaging plaats vindt van de NOx uitstoot van de motor. NOx is de afkorting voor stikstofoxide of stikstofdioxide.
Brandstof additieven voor dieselmotoren
Een brandstofadditief voor diesel is speciaal ontworpen om onderdelen in de motor te reinigen en te smeren om zo de werking te verbeteren. Heeft jouw voertuig bepaalde kwaaltjes zoals vermogensverlies, onstabiele toeren, hoge CO-uitstoot, hoog brandstofverbruik?
Een vervuild gasklephuis is de meest voorkomende oorzaak. Het gasklephuis krijgt veel te maken met verschillende dampen en gassen die uit de motor komen. Hierdoor kan het gasklephuis vervuild raken met alle gevolgen van dien. Je kunt een gasklephuis reinigen met een gasklep reiniger.
Wat zijn de kosten voor het reinigen van de inlaatkleppen? Het chemisch reinigen van de inlaatkleppen kost €220,- Het reinigen door middel van stralen met granulaat is afhankelijk van de tijd dat we er mee bezig zijn.
De regelklep van de verwarming is meestal in de buurt van de firewall gemonteerd en fungeert als de klep waarmee koelmiddel van de motor naar de verwarmingskern kan stromen, die zich aan de binnenkant van het voertuig bevindt.
Nochtans kan iedereen de EGR-klep reinigen! Bij een slechte werking hoopt roet- en koolaanslag zich na verloop van tijd op en verstopt uiteindelijk de EGR-klep. De prestatie van uw motor neemt af, u ziet meer zwarte rook en uw verbruik neemt toe!
Bij granulaat reiniging reinig je vervuilde in- en uitlaatkleppen met een speciaal granulaat dat een specifieke korreling en geometrie heeft. Dit granulaat gebruik je om de verontreinigingen van de kleppen en uit de kanalen te stralen.
90 tot 95 graden is normaal. Hoger is een probleem. Echter zul je dan merken dat de fan niet aanslaat (en dat hoor je wel) Of dat de temperatuur zo snel oploopt dat je lampje gaat branden, wat betekend dat je op zijn minst een kapotte thermostaat of ergens een lekkage/verstopping.
Als er te weinig koelvloeistof in het koelsysteem zit kan de motor van uw auto oververhit (aan de kook) raken. Een oververhitte motor kan een dure reparatie betekenen. Dit is de reden waarom wij u adviseren om elk kwartaal het peil van uw koelvloeistof te controleren.