Belangrijk: Als je gegevens of opslag van Google Play-services wist, kan bepaalde informatie die op je apparaat is opgeslagen, zoals ov-kaarten, COVID-kaarten en virtuele betaalkaarten die in Google Pay zijn opgeslagen, worden verwijderd. op je Android-telefoon of -tablet. Alle apps bekijken.
Zorg dat je de Google Play Store update. Het opnieuw downloaden en installeren van de Google Play Store kan ervoor zorgen om de problemen op te lossen. Zo download je de google play store opnieuw: Android probeert je te beschermen om apps te installeren vanuit externe bronnen.
Als u gegevens wist, worden de app-updates niet verwijderd. Wanneer u de app opent nadat u de gegevens hebt gewist, ziet u de nieuwste versie die eerder op uw telefoon was geïnstalleerd. Evenzo worden door het wissen van gegevens geen van uw accounts verwijderd. U wordt alleen uitgelogd bij de meeste apps.
Het zijn de “gevaarlijke” machtigingen waarvoor Android uw toestemming nodig heeft. Deze "gevaarlijke” machtigingen zijn bijvoorbeeld toegang uw belgeschiedenis, privéberichten, locatie, camera, microfoon, enzovoort.
De Playstore is meestal een systeem-app en die is niet zomaar te verwijderen. Om dit te realiseren, dient u eerst uw apparaat te rooten. Dit betekent dat er geen beperkingen zijn en u dus alles kunt verwijderen en installeren, het systeem houdt u niet tegen. U heeft dan volledige controle over uw Android apparaat.
Google Play-services verbindt apps met andere Google-services, zoals Inloggen bij Google en Google Maps. Google Play-services is niet hetzelfde als de Google Play Store-app en wordt meegeleverd met Android. Google Play-services zorgt er niet voor dat je batterij sneller leegraakt en gebruikt niet veel mobiele data.
Dit kan vanaf smartphones met Android versie 6*. Ga op je telefoon naar 'Instellingen' (te herkennen aan het tandwiel-icoontje). Tik door naar 'Apps' en de optie 'App-machtigingen'. Je ziet voor welke apps je rechten hebt verleend.
Android Instant Apps is een mogelijkheid van Google Play waarmee apps uitgeprobeerd kunnen worden, zonder dat een gebruiker hem eerst volledig dient te installeren. Met die mogelijkheid kun je dus sneller bepalen of een app iets voor je is, zonder dat het tijd of misschien wel geld kost.
Pak je toestel erbij en ga naar de instellingen; Kies 'Opslag' en kies een categorie die veel opslagruimte verbruikt, zoals 'Foto's en video's'; Tik op de app naar keuze (in het voorbeeld 'Foto's') en controleer hoeveel opslagruimte de cache inneemt; Tik op 'Cache wissen' en bevestig je keuze.
Maar wie vermoedt dat hij een oudere versie van de site ziet, kan de cache legen. Alle tijdelijke bestanden worden dan verwijderd. Dit kan geen kwaad, het enige gevolg is dat websites misschien iets langzamer laden.
Tik rechtsboven op het profielicoon. Tik op Apps en apparaat beheren. Apps waarvoor een update beschikbaar is, hebben het label Update beschikbaar. Tik op Updaten.
Als het wissen van de cache van de Google Play Store en Google Play-services het probleem niet oplost, kunt u proberen de gegevens van de Google Play Store te wissen: Open het menu Instellingen op uw apparaat. Ga naar Apps of Toepassingsbeheer. (Deze optie kan verschillen, afhankelijk van uw apparaat.)
Omdat de Google-app diep in het Android-systeem zit verwerkt, blijven de crashmeldingen ook verschijnen als je de applicatie niet gebruikt. Gebruikers krijgen dus continu foutmeldingen te zien bij gebruik van de telefoon.
App-machtigingen bekijken en rechten aanpassen
Ga hiervoor naar het instellingen menu en zoek daar 'Apps' of 'App-beheer' op. Tik vervolgens op 'App-machtigingen'.
Een exacte oorzaak voor de storing is niet bekend. Technologiesite Android Authority vermoedt dat het te maken heeft met een recente update voor de app, die bij gebruikers automatisch wordt geïnstalleerd. Niet alle Android-toestellen zijn getroffen, maar op Twitter druppelen klachten van gebruikers wereldwijd binnen.
De Google-app op Android lijkt op nogal wat telefoons niet goed te werken. Gebruikers maken melding van voortdurende pop-ups die in beeld komen met de melding dat de Google-app is gestopt. Mogelijk heeft het iets te maken met het doorvoeren van de laatste update. Het probleem lijkt vrij wijdverbreid te zijn.
Start je apparaat opnieuw op en probeer de zoekopdracht opnieuw. Als je verbinding met internet kunt maken, kun je de Google-app updaten naar de nieuwste versie. Als je wilt nagaan of je resultaten krijgt, probeer je de zoekopdracht opnieuw.
Net als bij Google Play kun je in de F-Droid Store zoeken naar apps die je op je smartphone kunt laden en installeren. En zoals gebruikelijk neemt een F-Droid-client de taak op zich om de apps te installeren en te updaten.
Controleer uw netwerkverbinding. Schakel over naar een ander netwerk of gebruik Wi-Fi en probeer het opnieuw. 2. Gebruik een andere browser om het bestand te downloaden en controleer of het probleem zich nog steeds voordoet.