Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf.
Volgens de Consumer Rights Act zijn online retailers verantwoordelijk voor de goederen totdat u ze ontvangt, wanneer u goederen koopt bij een online retailer. Dus als de koerier de goederen die u hebt besteld kwijtraakt of als ze beschadigd aankomen, is de retailer verantwoordelijk om de zaken recht te zetten, niet de koerier.
Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze Klantenservice. Wij onderzoeken dan eerst wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je online jouw claim kunt indienen. De eventuele financiële compensatie af van het gewicht van je zending en of je een verzekering hebt afgesloten voor je zending.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Wat u kunt doen: Als u uw pakket nog steeds niet kunt vinden en het meer dan 24 uur geleden is dat het de status 'bezorgd' kreeg, gebruik dan uw trackingnummer en dien een serviceverzoek in bij uw lokale postkantoor ™.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Als het gebeurt dat uw pakket als afgeleverd is gemarkeerd, maar niet is ontvangen, kan de reden eenvoudigweg een verkeerde informatie zijn die de koerierschauffeur in het trackingsysteem heeft ingevoerd . De status kan in feite betrekking hebben op een ander pakket. Het koeriersbedrijf kan het plaatje ophelderen.
Als het pakket verloren gaat of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven .
Zij geven aan dat het onderzoek bij DHL 4-5 werkdagen kan duren, en dat er dan pas verdere stappen ondernomen kunnen worden.
Dit gebeurt in de loods van de koeriersdienst. Als de inhoud van het pakket niet is toegestaan in de Europese Unie, dan zijn er verschillende mogelijkheden: Er wordt een monster genomen dat naar het laboratorium van de Douane gaat.
Neem dan eerst contact op met die winkel als je pakje is zoekgeraakt.De webshop is jouw eerste aanspreekpunt en moet zorgen voor een oplossing. De verzender kan na jouw melding in conclaaf met het postbedrijf, zodat zij een onderzoek naar jouw verdwenen pakketje kunnen opstarten.
Dit biedt je een extra zekerheid: DHL Express behandelt jouw zendingen altijd met de grootste zorg, maar mocht er door omstandigheden toch iets fout gaan dan krijg je dankzij DHL Shipment Insurance de kostprijs vergoed om de schade te herstellen of om het product te vervangen.
Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt. Aan de hand van die gegevens kun je meer te weten komen over de status van je pakket.
De verkoper heeft het contract met de koerier, dus vanuit jouw perspectief is de verkoper volledig verantwoordelijk . De verkoper is degene die die koerier boven anderen heeft gekozen en akkoord is gegaan met de voorwaarden van het contract. Je hebt een persoon een overeengekomen bedrag betaald voor een artikel dat op de een of andere manier bij je voordeur zou verschijnen.
Ja. De meeste verzendbedrijven hebben een proces voor het indienen van claims voor restituties of vervangingen als uw pakket wordt gestolen of vermist bij het aangewezen bezorgstation .
Als het wordt gestolen of kwijtraakt uit de veilige plek, dan is het niet de verantwoordelijkheid van de verkoper of koerier om een terugbetaling of vervanging aan te bieden . Als de koerier uw pakket bij een buurman achterlaat of op een plek waar u het niet hebt laten liggen, dan is het nog steeds de plicht van de verkoper om het op te sporen of een terugbetaling aan te bieden.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.
DHL Express verzendverzekering omvat dekking in het geval van verlies of schade tijdens het transport . Het is gescheiden van onze standaard aansprakelijkheid, die slechts een deel van de waarde van uw zending dekt in het geval van direct verlies of schade tijdens het transport, zonder extra kosten voor u.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
Als u iets van een bedrijf hebt gekocht om te laten bezorgen, is het de verantwoordelijkheid van de verkoper om ervoor te zorgen dat het artikel bij u wordt afgeleverd. Als de verkoper een koerier heeft gebruikt, moet hij de koerier achtervolgen om erachter te komen wat er met uw bestelling is gebeurd - het is niet uw verantwoordelijkheid.
Bezorgfouten : Fouten ontstaan tijdens de complexe sorteer- en scanprocessen binnen grote bezorgnetwerken. Verkeerd geadresseerde pakketten kunnen leiden tot vertragingen of zelfs volledige verdwijning binnen het systeem. Schade: Pakketten kunnen beschadigd raken tijdens het transport, vooral als ze niet goed zijn verpakt of ruw zijn behandeld.
Hoe kan een pakket anders verloren gaan? Andere redenen voor het kwijtraken van een pakket zijn onder andere slecht verpakte pakketten en items die losraken van de verpakking of items die verkeerd geadresseerd zijn . In zeldzame gevallen is er natuurlijk sprake van menselijke fouten.
Neem eerst contact op met de verzender en informeer hen . Lever foto's en informeer hen over beschadigde of ontbrekende items. Als dat uw probleem niet oplost, neem dan contact op met het bezorgbedrijf.
Als u een pakket heeft dat niet is aangekomen, stuur dan een e-mail naar EVRI met het trackingnummer en andere relevante informatie, inclusief de namen van de verzender en ontvanger, de datum waarop het pakket is verzonden en de inhoud . De koerier zal het pakket onderzoeken en er alles aan doen om het te vinden.
Krijgt u het product niet binnen de afgesproken tijd? Dan kunt u de overeenkomst 'ontbinden' en uw geld terugvragen. En soms kunt u zelfs een schadevergoeding vragen. Bijvoorbeeld als de verkoper het product niet kan leveren en u het product nu duurder bij een andere verkoper moet kopen.