Met deze dikke uitlaat ziet je scooter er niet alleen stukken beter uit, met zijn speciale zwarte bocht zijn namelijk ook prestatieverbeteringen tot wel 10 Km/h mogelijk. Daarnaast maakt je scooter, als deze uitlaat er op zit, niet langer het geluid van een naaimachine maar van een GP Racer.
Het mooie van Turbokit uitlaten is dat ze zijn gehomologeerd, wat inhoudt dat ze legaal gebruikt kunnen worden op de openbare weg in de gehele EU. Desondanks is het geluid altijd übervet, en liegen de prestaties er niet om! €448,95. €377,95.
Het gebruikt uitlaatgas van een motor om het turbinewiel tot 350.000 RPM aan te drijven. Het turbinewiel drijft vervolgens het compressorwiel aan via een as. Het compressorwiel levert perslucht aan de motor en deze perslucht zorgt ervoor dat de brandstof efficiënter verbrandt voor meer vermogen en brandstofbesparing.
Het turbinegedeelte (ook wel de "hete kant" of "uitlaatkant" van de turbo genoemd) is waar de rotatiekracht wordt geproduceerd om de compressor aan te drijven (via een roterende as door het midden van een turbo). Nadat de uitlaat de turbine heeft laten draaien, gaat het verder in de uitlaatpijp en uit het voertuig.
Turbokit staat bekend om zijn om zijn uitstekend presterende uitlaatsystemen, vooral voor 2-takt bromfietsen en scooters. Het goede nieuws is dat het bedrijf nu ook een uitlaat heeft ontwikkeld voor de populaire Piaggio 50cc 4-takt 2V. Deze motor is onder andere gebruikt op de Vespa Primavera, Sprint, LX, LXV en S.
Je begint met het kleine tandwiel zodat je snel en licht kunt fietsen (optrekken). Wil je sneller dan moet je een groter tandwiel kiezen aan de voorzijde. Doordat de omtrek groter wordt aan de aandrijvende kant neemt de snelheid toe. Bij de scooter werkt dit ongeveer ook zo, maar dan automatisch en zonder tandwielen.
Deze uitlaat is niet goedgekeurd voor op de openbare weg.
Turbo's begeven het zelden uit zichzelf. De oorzaak is vaak elders in de motor te vinden. Het overgrote deel van de turbo problemen ontstaat namelijk door één van de drie meest voorkomende oorzaken. Dit zijn te weinig olie, olievervuiling of schade door een vreemd deel.
Ten eerste was het ontworpen om een uitlaatgeluid te dempen dat al gedeeltelijk werd gedempt door een turbolader , dus er was niet veel geluidsreductie nodig. Ook werd de 'Vair-demper gebruikt om een wenselijke toon te produceren voor het uitlaatgeluid van de 6-cilinder.
Symptomen van een kapotte turbo
Een van de eerste tekenen van een kapotte turbo is een merkbare afname van het motorvermogen. Uw auto kan langzamer accelereren dan normaal, vooral bij het optrekken op de snelweg of bij het inhalen.
De turbo wordt aangestuurd door de uitlaatgassen. De ene kant van de turbo bevindt zich bij het uitlaatspruitstuk, de andere bij de luchtinlaat van de motor , en bevat twee kleine ventilatoren die met elkaar verbonden zijn door een as. Terwijl de uitlaatgassen door de turbo gaan, draait er één ventilator, de turbine genaamd.
Het begint allemaal met de turbine, die wordt aangedreven (gedraaid) door uitlaatgassen die uw motor verlaten. Wanneer uitlaatgassen via het uitlaatspruitstuk naar buiten komen, passeren ze de turbine en laten deze draaien. Hoe meer uitlaatgassen erdoorheen gaan, hoe sneller de turbine draait. Zo werkt het ongeveer, althans voor nu.
Een turbo geeft een motor meer lucht.Hij voert de benodigde lucht onder (over)druk aan, waardoor de motor meer zuurstof krijgt en er meer brandstof volledig kan verbranden. Het gevolg: betere motorprestaties bij een gelijkblijvende cilinderinhoud.
De Next-R in zijn klassieke, sportieve uitvoering een van de populairste modellen van de firma Tecnigas. De sportuitlaat zorgt voor een merkbare prestatieverbetering van ca. +10% ten opzichte van de originele uitlaat, wat dankzij het E-keurmerk volledig legaal is!
Een turbo mag je legaal monteren, voor de APK is dit totaal geen probleem. Wat betreft verhogen van het motorvermogen: toename meer als 20% is officieel inderdaad aanpassen van de voertuiggegevens in de RDW database.
Onze deskundige medewerkers kennen de regels en zorgen dat jouw kleppensysteem uitlaat APK vriendelijk zal zijn. Een klep in de uitlaat is legaal, zolang het geluidsniveau onder 2 db blijft.
Het resultaat: een merkbaar betere boostrespons, wat zorgt voor meer vermogen en gasrespons , terwijl u de turbo ook echt hoort werken.
Een beschadiging van het compressorwiel zorgt bij hoge toerentallen voor een werveling met een fluitende toon tot gevolg. Laat een bestuurder hier niet te lang mee doorrijden. Door de onbalans die hierdoor ontstaat en het risico dat er delen van het compressorwiel afbreken, raakt de turbo namelijk onherstelbaar defect.
De Racingline Turbo Muffler Delete zorgt ervoor dat de turbo optimaal meedoet en geeft met een zachte verbetering van de geluidskwaliteit van de turbo.
Een turbo is een geavanceerd stukje techniek en is daarom erg kwetsbaar. Problemen met een turbo hebben invloed op de motor en leiden tot onherstelbare schade .
De brandstof in een turbomotor wordt beter verbrand en daardoor vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen. Een turbomotor maakt minder lawaai dan een vrij aanzuigende motor; bovendien fungeert de turbo ook nog eens als een extra uitlaatdemper. De prestaties van een turbomotor zijn op grotere hoogtes beter.
Tot vier decibel te hard is de bekeuring € 320 en vanaf een uitlaat die vier decibel te hard is krijg je een boete van € 450. Daarnaast moeten de voertuigen die een WOK-status opgelegd hebben gekregen opnieuw gekeurd worden bij de RDW om weer te mogen rijden.
Een grotere downpipe biedt meer ruimte om uitlaatgassen weg te stuwen voor het motorblok. Dus: des te groter de downpipe, des te hoger de paardenkracht (PK) die de motor produceert. Let er wel op dat de paardenkracht niet enorm kan toenemen bij een aanpassing van het uitlaatsysteem.
Een Akrapovic uitlaat is legaal, zolang deze voldoet aan de wettelijke regels en correct is gemonteerd. Een Akrapovic uitlaat is erg populair en het merk staat bekend om zijn kwalitatieve uitlaten met uitstekende prestaties. Daarom is een originele Akrapovic zeker legaal.