De GTE knop is een leuk speeltje, jammer toch van die uitlaatgeluiden uit de bozen. Maar dan gaat hij als de bliksem, de accu zie je wel heel snel leeglopen. Een hele mooie tool is het op afstand ontwasemen en je klimaatregeling instellen.
Als je de GTE mode kiest, dan laadt de benzinemotor je batterij tot ca.50%, om voldoende boost power beschikbaar te hebben.
Met de GTE-knop activeert u het volledige vermogen van de TSI-motor in dynamische combinatie met de elektromotor , waardoor de Golf GTE in slechts 7,6 seconden van 0 naar 100 km/u accelereert en een topsnelheid van 222 km/u bereikt – ideaal om in te halen.
Elektrisch rijden en opladen Golf GTE
De auto kon 100% elektrisch rijden in E-modus. Volkswagen gaf zelf een ietwat optimistisch bereik van 50 kilometer op. In de praktijk was 30 tot 35 kilometer een stuk realistischer. In de 'Hybrid' stand werken de 1.4 TSI motor en elektromotor optimaal samen.
Gebruik de Cruise Control
Met een constante snelheid verbruik je minder energie. Gebruik dus zo vaak mogelijk de (Adaptive) Cruise Control - ook bij lagere snelheden. Houd voldoende afstand met je voorligger, zodat je zo lang mogelijk met dezelfde snelheid kunt blijven rijden.
Als je met je hybride auto gaat rijden, zet dan de eco-modus aan. Dit helpt je om energie te besparen. In de eco-modus werken de verwarming, airco en stuurbekrachtiging minder sterk. Het gaspedaal reageert ook iets langzamer, zodat je minder snel versnelt en afremt.
Lange actieradius vergeleken met puur elektrisch - PHEV-auto's hebben het voordeel dat ze benzine of diesel gebruiken, dus ze kunnen snel worden bijgetankt en slaan meer brandstof op dan een accu voor een langere actieradius. Kunnen zichzelf opladen tijdens het rijden - PHEV's hebben het voordeel dat ze zijn aangesloten, maar kunnen ook opladen tijdens het rijden.
De batterij van de GTE is 13 kWh groot en overtreft die van de vorige generatie van de Golf GTE ruimschoots, want die had maar een inhoud van 9 kWh. Het elektrisch rijbereik zou volgens VW in optimale omstandigheden 64 kilometer bedragen, maar in de praktijk kan je beter uitgaan van een kleine 50 kilometer.
Een accu gaat ongeveer 3 tot 6 jaar mee.
Dankzij het systeemvermogen van 180 kW/245 pk en het koppel van liefst 400 Nm zijn de prestaties indrukwekkend. Zo accelereert de Golf GTE in 6,7 seconden van 0-100 km/u en is hij goed voor een topsnelheid van 225 km/u.
Ja dit kan. Chiptuning Golf 8 GTE 1.5 TSi 272 PK is een populaire methode om meer Vermogen uit jouw VW motor te halen.
Naast de pook zitten twee knoppen die van belang zijn. Met de onderste kan voor volledig elektrisch rijden worden gekozen (E-mode). Tenminste, zolang er nog genoeg stroom in de batterij zit. Bovenaan lonkt de GTE-knop om ingedrukt te worden.
In de zogenaamde GTE-modus stuurt de Golf zwaarder en staat de wagen straffer afgesteld. Naast de GTE-modus kan men besluiten volledig elektrisch te rijden. De fabrieksopgave rept in dat geval van een rijbereik van 50 kilometer.
De GTE-vereiste ( Genuine Temporary Entrant ) moet ervoor zorgen dat het hoofddoel van het verblijf van een aanvrager in Australië tijdelijk is en aansluit bij de doeleinden van het visum waarvoor hij/zij een aanvraag indient.
De Golf kan geleverd worden als diesel (TDI), benzine (TSI), plug-inhybride (GTE), elektrisch aangedreven (e-Golf) of op aardgas (TGI BlueMotion).
In 1959 fuseerde Sylvania Electric Products met General Telephone en werd omgedoopt tot General Telephone & Electronics Corporation (GT&E). Power verkreeg ook de overname van meerdere bedrijven, zoals Lenkurt Electric Company, Inc en Peninsular Telephone Company.
Met een gemiddeld verbruik van 1.5 liter per 100 kilometer is deze wagen de belichaming van Duits vakmanschap. Natuurlijk moet je de wagen wel opladen om dit verbruik te kunnen halen. Nog steeds doet deze GTE het dan veel beter dan zijn benzineslurpende broertje: de GTI.
Zodra u de hybride modus hebt geactiveerd met behulp van de rijprofielselectie, combineert u zowel de verbrandingsmotor als de elektromotor . Dankzij hun elektromotor stoten plug-inhybrides aanzienlijk minder vervuilende stoffen uit en gebruiken ze minder brandstof dan een diesel- of benzineauto.
Door de combinatie van een grote accu, elektromotor en benzinemotor kan de GTE tot wel 64 kilometer op alleen elektrische energie rijden . De accu kan via het lichtnet worden opgeladen en indien nodig kan de auto zowel op elektriciteit als op benzine rijden om serieuze prestaties te leveren .
Vanaf slechts €2000 exclusief BTW vervangen wij het accupakket door een gereviseerde versie, inclusief zes maanden garantie. Onze specialisten gebruiken professionele software om de kwaliteit van de refurbished accu's te waarborgen.
De Golf GTE is geleverd met de 1.4 TSI motor van 1395 cm3. Deze versie van de 1.4 TSI heeft een distributieriem. Volkswagen geeft geen vervangingsinterval op. De riem moet volgens het onderhoudsschema gecontroleerd worden en indien nodig wordt geacht wordt de riem in overleg met de klant vervangen.
Welk soort laadstation voor de Volkswagen Golf GTE? De Volkswagen Golf GTE heeft aan autozijde een aansluiting Type 2 en kan als gezegd laden via 1 fase met 16 ampère. Hiervoor is een EV box Type 2, 1 fase, 16A geschikt. Dit model van de Volkswagen Golf GTE kan alleen overweg met laadstations van 16A.
Het opladen van de Volkswagen Golf Style eHybrid duurt ongeveer 3 uur en 37 minuten van nul tot volledig via een standaard 7kW-laadpunt thuis.
Hybride auto's combineren de kracht van zowel een benzinemotor als een elektromotor . Hij rijdt tot 40 mijl puur op elektriciteit, maar schakelt dan over op een benzinemotor als u verder moet rijden*. SEAT biedt de Leon e-HYBRID momenteel aan in zowel 5-deurs- als stationwagenversies.