Wat doe je tijdens een telefoongesprek?

Wanneer je een gesprek voert via de telefoon, zie je niet wat een ander doet. Je moet dus je klant laten weten wat je gaat doen. Geef aan dat je hem/haar gaat doorverbinden en naar wie of naar welke afdeling je dat doet.Vraag om een moment en bedank de klant.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hallo.eu

Hoe bereid je een telefoongesprek?

  1. Telefoontips voor klantenservicemedewerkers. De telefoon gaat. ...
  2. Tip 1: denk aan je houding. ...
  3. Tip 2: Haastige spoed is goed. ...
  4. Tip 3: Een goed begin is het halve werk. ...
  5. Tip 4: Herhalen en checken. ...
  6. Tip 5: Luister actief en toon empathie. ...
  7. Tip 6: Houding en spreektoon. ...
  8. Tip 7: Vermijd jargon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op voicetovoice.nl

Hoe begin je een telefoongesprek?

De gebruikelijke formulering daarvoor is: (Goedemorgen/goedemiddag/goedendag/goedenavond), u spreekt met [naam organisatie/uw naam]. U spreekt die beginwoorden bij voorkeur traag en duidelijk uit. Op die manier kan de gesprekspartner aan uw stem wennen of uw stem herkennen als u elkaar al kent.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vlaanderen.be

Wat is een goed telefoongesprek?

Door goed te luisteren, begrip te tonen en actie te ondernemen geef je elke beller de aandacht die hij of zij verdient. Neem de telefoon op met een glimlach en wees ieder gesprek vriendelijk en oprecht. Toon je enthousiasme. Laat zien dat je je werk leuk vindt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op qualitycalls-training.nl

Hoe rond je een telefoongesprek af?

5 tips om een telefoongesprek te beëindigen
  1. Vat het gesprek samen. ...
  2. Vraag of alles duidelijk is.
  3. De vraag ''Heeft u verder nog vragen?'' is heel belangrijk. ...
  4. Is het telefoongesprek niet helemaal positief verlopen?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op workingrebelz.nl

Telefoonzinnen die u moet kennen ☎️ Praat vol vertrouwen aan de telefoon in het Engels!

29 gerelateerde vragen gevonden

Hoe rond ik een telefoongesprek af?

Bedank de persoon voor zijn/haar telefoontje om het einde van het gesprek aan te geven . Bedank de beller indien nodig voor het advies dat hij/zij gaf en voor de acties die hij/zij heeft ondernomen. Als u niet kunt bedenken waar u hem/haar specifiek voor kunt bedanken, vertel hem/haar dan gewoon dat u de tijd die hij/zij heeft genomen om met u te praten, waardeert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe eindig je een telefoongesprek?

Praktische tips telefoongesprek beëindigen

Bij het afsluiten van een gesprek kun je de volgende tips aanhouden: Vat kort het gesprek samen. geef duidelijk aan wat je gaat doen voor de beller. Ik zorg dat u / je zo snel mogelijk wordt teruggebeld door de persoon die u / je probeert te bereiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op antwoordservice.nu

Hoe hou je een gesprek interessant?

6 gespreksstof tips, die je nog niet kende
  1. Spreek met de ander alsof je hem of haar al jaren kent. ...
  2. Vraag om verhalen, niet om antwoorden. ...
  3. Geef het toe als je iets niet weet. ...
  4. Stel verrassende vragen. ...
  5. Stop op tijd. ...
  6. Sluit kort en krachtig af.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op assertief.nl

Hoe lang duurt een gemiddeld telefoongesprek?

De wereldwijde standaard voor de gemiddelde gespreksduur is 4 minuten per gesprek, maar dit kan per sector verschillen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op live-agent.nl

Wat is een 10 minuten gesprek?

De meeste basisscholen organiseren twee of drie keer per jaar een 10-minutengesprek. Tijdens dit oudergesprek vertelt de leerkracht aan ouders hoe het gaat met de voortgang van hun kind. Meestal onderbouwt de leerkracht dit met het schoolrapport en de toetsresultaten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op onderwijsconsument.nl

Hoe begin je een telefoongesprek?

Begin met een begroetingswoord, zoals hoi, hallo, hey, goedemorgen of goedenavond . U kunt de naam van de persoon met wie u spreekt zeggen als u hem of haar rechtstreeks belt. Identificeer uzelf vervolgens. Gebruik een zin als Dit is [naam] of Het is [naam].

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat zeg je om een gesprek te beginnen?

Hoe begin ik een gesprek op een goede manier?
  1. Begroet vriendelijk: begin met een simpele “Hallo” of “Hoi”. ...
  2. Stel een vraag: vraag iets eenvoudigs zoals “Hoe gaat het met je?” of “Heb je een goede dag gehad?” Zo geef je de ander de kans om iets te delen.
  3. Luister actief: als de persoon antwoordt, luister dan echt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gesprekstechnieken.com

Wat zeg je tijdens je eerste telefoongesprek?

U moet eerst een begroeting aanbieden aan de persoon die opneemt, zoals hallo of hoi . Tegenwoordig hebben de meeste mensen een beller-ID, maar u moet uzelf toch voorstellen, tenzij de persoon aan de andere kant van de lijn u begroet met uw naam. Als u iemand belt die u redelijk goed kent, is uw naam misschien voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe bereid je je voor op een zenuwachtig telefoongesprek?

Voorbereiding is de sleutel

Je onvoorbereid voelen draagt ​​vaak bij aan telefoonangst. Neem voor het maken of ontvangen van een telefoontje even de tijd om je gedachten te ordenen, schrijf indien nodig de belangrijkste punten op en anticipeer op mogelijke gespreksonderwerpen . Deze voorbereiding kan vertrouwen geven en angst verminderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat te doen als je niet durft te bellen?

Bang om te bellen?Met deze 8 tips heb jij daar geen last meer van
  1. 1 - Zie jezelf niet als inbreker. ...
  2. 2 - Schrijf op wat je wil zeggen. ...
  3. 3 - Luister mee met iemand. ...
  4. 4 - Stel vast wat het ergste is dat kan gebeuren. ...
  5. 5 - Oefen het gesprek. ...
  6. 6 - Zorg dat je alleen bent. ...
  7. 7 - Luisteren. ...
  8. 8 - Oefenen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op blog.andwork.com

Hoe houd je een goed gesprek?

Een goed gesprek heb je als je:
  1. de tijd neemt.
  2. echt contact maakt en actief luistert, samenvat en doorvraagt.
  3. respect toont voor het standpunt van de ander.
  4. je kunt verplaatsen in het standpunt van de ander (empathie)
  5. je oordeel kunt uitstellen en je mening en aanname even thuis laat.
  6. uitgaat van gelijkwaardigheid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zorgvoorbeter.nl

Hoe lang duurt een telefoongesprek gemiddeld?

De studie splitste de antwoorden op voor verschillende leeftijdsgroepen. Het ontdekte dat 1 tot 15 minuten de meest voorkomende tijdsperiode was voor alle groepen in de categorie vrienden en familie. De werkgerelateerde categorie was iets gemengder. 1 tot 15 minuten was het meest gebruikelijk voor de groep van 18 tot 24 jaar en 35 tot 44 jaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat betekent AHT?

De gemiddelde afhandeltijd, of AHT (average handle time), is een klantenservicestatistiek die de gemiddelde duur van een telefoongesprek met een klant meet. Deze KPI wordt veel gebruikt door contactcenters. De tijd van een klant is kostbaar, en die van jou ook.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zendesk.nl

Hoeveel calls per dag?

In een gemiddeld contactcenter wikkelt een medewerker zo'n 60-90 gesprekken per dag af.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ziptone.nl

Hoe start je een diep gesprek?

Hoe voer je een diepgaand gesprek?
  1. Begin niet meteen over jezelf; verdiep je echt in de ander. Vraag eens verder dan alleen “hoe gaat het?”. ...
  2. Vertel concrete dingen en vraag er ook naar. ...
  3. Deel iets over jezelf (kwetsbaarheden zijn niet verboden!) ...
  4. Betrek iemand bij je leven; vraag om advies.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zilverenkruis.nl

Welke 4 soorten gesprekken zijn er?

We leggen hier uit wat de vier gesprekstypen zijn: dialoog, debat, tirade en redevoering. We laten zien hoe elk soort gesprek zich verhoudt tot de twee bovengenoemde aspecten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op personio.nl

Hoe maak je een gesprek met een man interessant?

Luister actief: Let goed op wat hij zegt, houd oogcontact en reageer bedachtzaam. Laat zien dat je oprecht geïnteresseerd bent in wat hij te zeggen heeft. Deel je gedachten: Wees niet bang om je mening en ervaringen te uiten. Door over jezelf te praten, kun je het gesprek evenwichtiger en boeiender maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe zeg je gedag tijdens een telefoongesprek?

1 Geef aan wat je intentie is. Voordat je afscheid neemt, laat je de andere persoon weten dat je klaar bent om het gesprek te beëindigen. Je kunt dit doen door zinnen te gebruiken als "Ik wil je niet langer ophouden", "Ik moet nu weg" of "Het was geweldig om met je te praten" .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe sluit je netjes een telefoongesprek af?

Passende groet. Na de samenvatting sluit je het gesprek af met een passende groet. Bij een normaal gesprek is dat bijvoorbeeld “Dan wens ik u nog een fijne dag”. Heb je net slecht nieuws gebracht, dan sluit je natuurlijk met een andere 'groet' af, bijvoorbeeld “Het spijt me dat we niet meer voor u kunnen betekenen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Hoe beëindig je een moeilijk telefoongesprek?

Door de andere persoon te laten weten wat uw tijdslimiet is, voorkomt u een ongemakkelijk of grof afscheid . Vertel de andere persoon wanneer u nog vijf of tien minuten hebt om te praten. Als ze u een specifieke vraag moeten stellen of u iets belangrijks moeten vertellen, herinnert een tijdwaarschuwing hen eraan om zich te concentreren op hun kant van het gesprek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Populaire vragen