Product met automatisch alarm (TT2)
Dit is vergelijkbaar met het TT1-systeem, maar de alarmcentrale wordt automatisch verwittigd, zonder tussenkomst van de eigenaar of bestuurder.
AT voor personenwagens, met een onderscheid tussen: AT1: waarbij het voertuig niet meer kan starten nadat de motor volledig werd afgezet. AT2: waarbij de snelheid van het voertuig verminderd wordt en het voertuig niet meer kan starten nadat de motor volledig werd afgezet.
Zo'n antidiefstalsysteem belet dat een wagen wordt gestart door automatisch in werking te treden als de motor wordt stilgezet. Daarvoor zorgen twee startonderbrekers door bijvoorbeeld de starter te neutraliseren, de ontsteking of de brandstoftoevoer te onderbreken, …
Een auto alarm klasse 5 is de beste en meest uitgebreide beveiliging namelijk een klasse 3 alarm gekoppeld aan een klasse 4 voertuigvolgsysteem. Naast de standaard werking van een klasse 4 alarm houdt een klasse 5 in dat er een melding naar de meldkamer gaat als het alarm geactiveerd wordt.
Startonderbreking IM of IA2 (voorheen VV1 en VV2)
De meest voorkomende antidiefstalbeveiliging is de startonderbreker, die daadwerkelijk het starten belet. Enkele seconden na het uitzetten van uw motor wordt de startonderbreker automatisch geactiveerd. Hierdoor is uw voertuig altijd goed beschermd.
Elke keer als je je auto start, zendt de chip een nieuwe code naar het startonderbrekingssysteem. De codes tussen dit systeem en de motor veranderen dus continu. Autoriseert de motor de code, dan kan de auto worden gestart.
Op de meeste nieuwere motoren is standaard een SCM-beveiliging klasse 1 ingebouwd. Dit is een startonderbreker. Maar er zijn ook motoren die zijn voorzien van klasse 3: een startonderbreker, met alarm- en volgsysteem. Wanneer de motor dit systeem heeft, is het risico op diefstal lager.
Het keurmerk zelf geeft met 2, 3, 4 of 5 sterren aan in hoeverre uw fiets is beveiligd tegen diefstal. ART-2 (aangeduid met twee sterren) wordt minimaal aangeraden voor fietsen. ART-3 fietssloten bieden meer beveiliging en zijn meer geschikt voor de stedelijke omgeving.
6.4.1 MINIMALE EISEN INBRAAKSIGNALERINGSSYSTEEM Niveau EL2 wordt gebruikt als basis voor de elektronische inbraaksignaleringssystemen voor woningen en utiliteitsgebouwen. Dit niveau moet te allen tijde op een erkende Particuliere Alarmcentrale (PAC) worden aangesloten.
Hoe is te zien dat het om een ART-2 slot gaat? Het minimale advies voor het beveiligen van gewone fietsen tegen diefstal is dus een slot ART-2. Zo'n slot is te herkennen aan het ART-logo, het aantal sterren en een viercijferig goedkeurnummer.
Het INCERT-label is een vrijwillig kwaliteitskeurmerk dat werd ingevoerd door de sector van de inbraakbeveiliging van gebouwen, de verzekeringsmaatschappijen en de gespecialiseerde studiebureaus.
perimetrische detectie: probeert de dief via een deuropening, de motorkap of de koffer in te breken? Dat gaat het alarm loeien. volumetrische detectie: als er een volumeverandering in de wagen plaatsvindt, bijvoorbeeld als een steen door de ruit wordt gegooid, of een dief plaatsneemt, zal het alarm afgaan.
In de Europese Unie is sinds 1998 iedere nieuwe auto verplicht uitgerust met een elektronische startonderbreker, m.u.v. Tesla Model S en Tesla Model 3. Met deze onderbreker is het nog moeilijker een auto te stelen als de sleutel niet in het stopcontact zit.
Start de auto met de lege accu en laat de hulpauto minimaal vijf minuten de lege accu laden. Zet bij beide auto's achterruitverwarming en blower aan voordat je de startkabels verwijdert, zo voorkom je beschadiging van de elektronica in de auto.
VbV-SCM Klasse Startonderbreker (klasse 1) vanaf € 399,00.
Een alarmsysteem in de auto verkleint de kans op inbraak en diefstal. Beveiligingssystemen worden ingedeeld in vijf alarmklassen: van eenvoudig tot zeer uitgebreid. Sinds 1998 zijn alle in Europa geproduceerde auto's standaard voorzien van het eenvoudigste beveiligingssysteem.
De CCV-SCM Alarmsysteem zonder hellingshoekdetectie – Klasse 2 is inclusief inbouw en certificaat verkrijgbaar vanaf € 659 incl. BTW. Wilt u meer informatie? Neem dan telefonisch contact met ons op via 085 – 822 35 77.
Auto's met een leeftijd tot 5 jaar en met een cataloguswaarde vanaf €25.000,- tot €50.000,- moeten nagenoeg altijd voorzien zijn van een klasse 3 autoalarmsysteem.
Een SCM klasse 5 alarm is een autoalarm gekoppeld aan een voertuigvolgsysteem dat uw auto 24 uur per dag en 7 dagen in de week volgt. Een SCM klasse 5 alarm is het beste wat u kunt krijgen voor uw auto. Wanneer u kiest voor optimale veiligheid kunt u het beste kiezen voor een autoalarm klasse 5.
Bij een klasse 3 alarm, ook wel alarmsysteem met hellingshoekdetectie genoemd, wordt het voertuig binnenin en rondom beveiligd tegen inbraak. Bij dit klasse alarm is de auto voorzien van perimetrische beveiliging (deuren), interieurbeveiliging, noodstroomsirene, dubbele startonderbreker en een hellingshoekdetector.
Wat is een klasse 4 alarm? Een klasse 4 alarm is een GPS voertuigvolgsysteem welke gekoppeld is aan een PAC erkende meldkamer. Bij een klasse 4 alarm is een CCV SCM certificaat verplicht. De verzekeringsmaatschappij kan een klasse 4 alarm verplicht stellen wanneer de auto een bepaalde cataloguswaarden heeft.